Menikö tää nyt ihan laillisesti: kassaneiti leikkasi henkilöllisyystodistukseni
Olen järkyttynyt. Ajokorttini (jota yleensä käytän ikäni todistamiseen) katosi alkuviikosta ja uusi on vasta tuloillaan. Minulla ei tällä hetkellä ole autoa, joten en kiirehtinyt uuden hakemisen kanssa (ilmoitin tietysti heti että kortti on hukassa)
Minun henkilöllisyyskorttini on vanhentunut puoli vuotta sitten. Kysyi uutta ajokorttia hakiessa, pitääkö minun hankkia joku väliaikainen paperi henkilöllisyyteni todistamiseen. Ei kuulemma pidä, vanhalla voi todistaa ikänsä eikä sitä varten tarvitse hakea väliaikaista korttia.
Uudessa ajokortissa kestää 3-4 viikkoa, uusissa henkkareissa 8-12 viikkoa.
Tänään menin lähikauppaan ja koitin ostaa minulle muutaman lonkeron ja miehelle pari kaljaa. Kassaneiti pyysi papereita, näytin paperit.
Sitten alkoi mätkätys, että nää on vanhat, ei voida myydä sulle. Koitin selittää, että uudet on jo tilattu ja poliisikin väitti että voin muka käyttää vanhaa korttia ikäni todistamiseen.
Kassaneiti hymyili ivallisesti ja totesi " Joo kun mä oon aika varma että sä oot vaan kaivanu nää jostain roskiksesta (?) niin meillä on sellainen käytäntö väärien papereiden kanssa että mä leikkaan nää kahtia."
Sitten leikkasi oikeasti. Siis onko tää nyt ilan laillista? Minun pitää nyt olla siis kuukausi ilman papereita jonkun virkaintoisen kassaneidin takia. Ja miksi ihmeessä poliisi väittää että vanhat paperit käyvät iän tarkistamiseen?
Kommentit (23)
Tytär sai just henkkarit kuudessa päivässä.
Perjantai-iltana kirjoittelet yksin kotona provoja. Voi sua...
Miksi ihmeessä henkilökortissasi kestää noin kauan (/kestäisi)?
Kassa voi tehdä mitä vaan ne on jumalia, voi voi mää niin mielenipahoitin.
T 0/5
Ei kassaneiti ole mikään viranomainen! Ei todella mitään oikeutta leikellä henkkareita.
Ei sen sulle ois myydä tarvinnut mutta ei sillä ole mitään oikeutta tuhota muiden omaisuutta. Ota yhteyttä hänen pomoonsa tai jopa poliisiin.
Henkilökortin toimitusaika on kuusi työpäivää
Minä hain uudet paprut oliko pari vuotta sitten. Ajokortin ja henkilöllisyystodistuksen. Toisessa kesti kuulemma sen kuukauden, toisessa pidempään, en muista kumpi oli kumpi. Virkailija ehdotti että voisin hakea toisen postista vähän aiemmin, mutta kun ei minulla ollut mitään millä todistaa henkilöllisyyteni siellä, totesi hänkin että joo niin joo, ei kai sitten.
Joten varasi minulle ajat hakuun samalle päivälle reilun kuukautta myöhemmin, aiemmin ei kuulemma ollut aikoja.
Tuona päivänä odottelin 2 tuntia virastotalon edessä, vaikka kävin jo kysymässä aiemmin voisinko päästä vaikka aika on vasta muutaman tunnin päähän. Tyhjässä virastossa virkailija sanoi että ei onnistu, ja odottelin talon edessä, siellä kävi vain yksi henkilö tuona aikana, eikä hänkään välttämättä juuri siellä poliisin toimistolla.
Että sanoisin ettei kuudessa päivässä nyt mitää papruja tule.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt. Ajokorttini (jota yleensä käytän ikäni todistamiseen) katosi alkuviikosta ja uusi on vasta tuloillaan. Minulla ei tällä hetkellä ole autoa, joten en kiirehtinyt uuden hakemisen kanssa (ilmoitin tietysti heti että kortti on hukassa)
Minun henkilöllisyyskorttini on vanhentunut puoli vuotta sitten. Kysyi uutta ajokorttia hakiessa, pitääkö minun hankkia joku väliaikainen paperi henkilöllisyyteni todistamiseen. Ei kuulemma pidä, vanhalla voi todistaa ikänsä eikä sitä varten tarvitse hakea väliaikaista korttia.
Uudessa ajokortissa kestää 3-4 viikkoa, uusissa henkkareissa 8-12 viikkoa.
Tänään menin lähikauppaan ja koitin ostaa minulle muutaman lonkeron ja miehelle pari kaljaa. Kassaneiti pyysi papereita, näytin paperit.
Sitten alkoi mätkätys, että nää on vanhat, ei voida myydä sulle. Koitin selittää, että uudet on jo tilattu ja poliisikin väitti että voin muka käyttää vanhaa korttia ikäni todistamiseen.
Kassaneiti hymyili ivallisesti ja totesi " Joo kun mä oon aika varma että sä oot vaan kaivanu nää jostain roskiksesta (?) niin meillä on sellainen käytäntö väärien papereiden kanssa että mä leikkaan nää kahtia."Sitten leikkasi oikeasti. Siis onko tää nyt ilan laillista? Minun pitää nyt olla siis kuukausi ilman papereita jonkun virkaintoisen kassaneidin takia. Ja miksi ihmeessä poliisi väittää että vanhat paperit käyvät iän tarkistamiseen?
Ihmettelen että missä maassa kestää paperin uusiminen viikkoja. Itse sain ajokortin heti inssin jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Minä hain uudet paprut oliko pari vuotta sitten. Ajokortin ja henkilöllisyystodistuksen. Toisessa kesti kuulemma sen kuukauden, toisessa pidempään, en muista kumpi oli kumpi. Virkailija ehdotti että voisin hakea toisen postista vähän aiemmin, mutta kun ei minulla ollut mitään millä todistaa henkilöllisyyteni siellä, totesi hänkin että joo niin joo, ei kai sitten.
Joten varasi minulle ajat hakuun samalle päivälle reilun kuukautta myöhemmin, aiemmin ei kuulemma ollut aikoja.
Tuona päivänä odottelin 2 tuntia virastotalon edessä, vaikka kävin jo kysymässä aiemmin voisinko päästä vaikka aika on vasta muutaman tunnin päähän. Tyhjässä virastossa virkailija sanoi että ei onnistu, ja odottelin talon edessä, siellä kävi vain yksi henkilö tuona aikana, eikä hänkään välttämättä juuri siellä poliisin toimistolla.
Kyllä tulee. Henkkarit tuli viidessä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva sulle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortista oli kyse.
Miten niin henkkarit tulee viidessä päivässä? Mulla ainakin kesti ihan älyttömän kauan, kun ensin piti varata aika hakemuksen jättämiseen ja sitten kortti tuli jossain vaiheessa poliisiasemalle. Eikä sinnekään aina pääse virka-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin henkkarit tulee viidessä päivässä? Mulla ainakin kesti ihan älyttömän kauan, kun ensin piti varata aika hakemuksen jättämiseen ja sitten kortti tuli jossain vaiheessa poliisiasemalle. Eikä sinnekään aina pääse virka-aikana.
Ja meillä piti varata siis se aika myös hakemiseen, kuten sanoin. Eikä niitä ollut sille viikolle jolloin papru olisi kuulemma ollut valmis.
Nuoreneeko henkilö siitä, kun ajokortti vanenee? Minäkin sitten nuorrun vuonna 2032, jipii!
Kysymykseen sanoisin, ettei toisten tavaroita saksita, käy napsauttamassa kassahenkilöltä pätkä hiuksista pois.
Ilmoitus poliisille asiasta.