Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin optikolla ja tunnen itseni tosi vanhaksi taas,

Vierailija
20.01.2017 |

jatkuvasti vedottiin ikään tutkimuksen aikana. Kuulema lähinäkö hyvä. Mutta kirjoitti maininnan tarkastus paperiin, että kyllä seuraavalla kerralla varmasti jo pitää alkaa mietti muita linssi vaihtoehtoja kun ikää tulee.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siellä kuulee totuuksia. Mun silmälasit ei kuulemma ole vinossa, vaan mun korvat on eri korkeudella. En tiennytkään sitä, mutta nyt tiedän:)

Vierailija
2/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla yli 40v lähinäkö huono? Kuulema on, ja nimenomaan jos ei nyt niin muutaman vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jatkuvasti vedottiin ikään tutkimuksen aikana. Kuulema lähinäkö hyvä. Mutta kirjoitti maininnan tarkastus paperiin, että kyllä seuraavalla kerralla varmasti jo pitää alkaa mietti muita linssi vaihtoehtoja kun ikää tulee.

Ja tekee hyvää ikäkriisille! Mihin pitäisi mennä, että pidettäisi nuorena vielä?

Vierailija
4/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lukulasit sama asia kuin monitehot? Voihan joillakinolla jo ihan nuorenakin sellaiset?

Vierailija
5/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda optikkoa, on kivojakin.

Vierailija
6/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan enempi takaa sitä, että onko se kaikilla ikäisilläni näin, eli tarve monitehoille. Jos se on niin, että iän myötä monitehot otettava niin pakkohan se on. Ap

Vierailija
7/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha sitten olet kun noin ehdottelevat?

Vierailija
8/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä lähinäkö heikkenee. Silmän linssi kovenee ja sen lihaksisto heikkenee. Tämän vuoksi näkö ei enää tarkennu lähietäisyyksille. Tilannetta korjataan joko lukulaseilla (niillä ei nää kauas) tai moniteholaseilla (näkee lähelle ja kauas). Näin käy kaikille ikääntyessä, eikä tilannetta voi välttää. Henkilön silmien ominaisuuksista riippuu, kuinka aikaisin ja voimakkaana ikänäkö iskee.

Vierailija
9/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää voita niin on hyvä näkö.

Vierailija
10/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 41v. Ap

Vierailija
11/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen 41v. Ap

Jos olet hiukan likinäköinen, niin ei ole lukulaseille vielä kymmeneen vuoteen tarvetta.

Ehkä.

Ja se riippuu niin paljon siitä millaiset geenit sattuu olemaan.

Ja siitä polttaako tms.

Tunnen erään, joka taitaa olla nyt noin 65, eikä hän tarvitse vielä mitään laseja.

Ja sitten tietysti on niitä, joilla jostain tuntemattomasta syystä mykiöt jähmettyvät jo aika nuorina.

Vierailija
12/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin ensimmäiset monitehot kun olin 16. Nyt on jo toiset menossa, olen 20. Kyllähän se vähän huvittaa, mutta ei siis ainakaan minun kohdallani ole ikänäöstä kyse.

Vierailija
13/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän + näköä jo valmiiksi, niin ikänäkö iski todella voimalla heti 40 v jälkeen. Nyt olen 48 ja moniteholaseja olen käyttänyt jo 5 vuotta. Lähinäön linssivahvuus on nyt noin +3.

Vierailija
14/16 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli miinus kakkosesta pudonnut miinus neloseen näkö. :(

Vierailija
15/16 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla yli 40v ikänäköä ja moniteholasit? Voiko tavallisia laseja saada enää sen ikäinen?

Vierailija
16/16 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up