Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laurea sh

20.01.2017 |

Mulla on nyt tähtäimessä lähteä opiskelemaan lähäristä sairaanhoitajaksi, ja luultavasti Laurean kouluihin yritän.
Onko porukalla minkälaista kokemusta Laurean kouluista ja niiden pääsykokeista? Kuinka laajat pääsykokeet siis ovat ja onko taso minkälainen?
Entä miten omat opintonne ovat muuten edenneet, onko ollut mieleistä? :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen terkkariksi Laureassa, mutta siis sh:n perusopinnothan siihenkin kuuluu. Pääsykokeet oli ainakin silloin omasta mielestäni helpot, oli muutama teksti joka piti lukea ja sitten testattiin matikan ja enkun taitoja. Tämän lisäksi oli pari haastattelu.

Opiskelu on aika verkkopainotteista tänä päivänä, toki läsnäolotuntejakin on. Laureallahan on käytössä LbD-malli eli Learning by development, joista itselleni ainakin jäänyt kuva, että toteutus tökkii vieläkin. Ryhmätöitä on paljon.

Opetuksen taso, noh, sanotaanko nyt niin, että onneksi on paljon harjoitteluita, joissa sitten oikeasti oppii niitä kädentaitoja ja hoitotyötä. Koulussa keskitytään käytännön opiskelun sijaan paljon sellaiseen, mitä voisi karsia. Tuntuu siltä, että koko tutkinnon tarkoitus on vain valmistaa opiskelijoita siihen opinnäytetyön vääntämiseen, kirjallisia töitä on paljon. Harjoitellaan eri tutkimusmenetelmiä ja lähdeviitteiden merkitsemistä etc. En sano, etteivätkö nämä olisi hyödyllisiä, mutta kun lähtökohtaisesti suurin osa vastavalmistuneista menee kuitenkin ihan "vaan" töihin perushoidon pariin eikä lähde tekemään mitään tutkimuksia ja opiskelemaan terveystieteitä.

Omalla kohdallani on niin, että koulussa olo suoraan sanoen vituttaa kun tuntuu, ettei oikein mitään konkreettista sieltä saa irti, mutta työharkat ovat huippuja ja niistä kannattaa ottaa kaikki irti. Odotan kuin kuuta nousevaa valmistumista, että pääsen töihin, koska itse tykkään tehä hoitajan hommia tosi paljon.

Vierailija
2/2 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistun juuri terkaksi Laureasta ja allekirjoitan edellisen. Oon saanut kuitenkin hyviä numeroita ja haen nyt töitä ja ihmettelen koulun lopoumista. Niin ja lähäri olin minäkin. Pääsykoe oli ihan jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla