Mikä työaika on mielestäsi paras?
Mikä on paras ja sopivin työaika sinulle? Mitkä ovat tämän hetkiset työaikasi? Mikä työaika olisi sellainen jota et haluaisi tehdä?
Kommentit (45)
9-14 työpaikalla, ja olisi ihanaa, ettei sen jälkeen olisi enää 2-3 tuntia kotona hommia kuten nyt. (Opettaja)
9-15 olis paras. Nyt 8-16. Työajan lyhennystä odotellessa.
Olen yläkoulun ope. Työ alkaa mulla tällä hetkellä 7.45-8.20 ja päättyy n. kolmelta useimmiten. 1-2 kertaa viikossa menee pidempään (kokoukset, tukiopetus, palaverit vanhempien kanssa). Kotona en yleensä tee enää paljoa, kokeita korjaan välillä. Viimeiset viikot ennen lukukauden loppua on sitten työläämpää. Tämä työaika on mieluinen, pahin olisi yötyö.
Paras vuoro mitä olen tehnyt oli varmaan 6-14/15. Aamuheräämisiin tottui ja sitten pääsi aikaisin pois ja oli loppupäivä aikaa tehdä mitä vain. Nukkumaan menin n.klo 22 (joskus jo aiemmin) ja heräsin klo 5.
En haluaisi tehdä esim. 11-19 vuoroa, siinä tuntuisi että koko päivä menee töissä.
Ajoittain olen tehnyt myös 15-23, se oli suhteellisen ok, kun ennen töihin menoa pystyi tekemään juttuja. Mutta siinä häiritsi se että se tuleva työpäivä ja kello oli koko ajan mielessä.
Yksityisyrittäjä. Tekee työt silloin kun itselle sopii.
Ihanteellinen olisi 6-13/14. Edellä olikin jo perustelu eli jäisi töiden jälkeen aikaa muuhunkin. Yötyötä en haluaisi tehdä missään tapauksessa.
Ihanteellinen aika olisi yksiosainen työpäivä ilman aikaisia herätyksiä. Painan mieluummin duunia koko yön, kuin herään aikaisin.
Nykyisessä työssä valitettavasti kaksiosaiset työpäivät, noin 7-13 ja 16-22. Molemmissa pätkissä pidempi tauko (lounas/päivällinen). Työpaikalla yövytään ja jokaisen työputken jälkeen saa yhtä monta vapaapäivää kun oli töitä. Tästä en halua luopua! Kunhan vain saisi ne pitkät yhtenäiset unet....
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras ja sopivin työaika sinulle? Mitkä ovat tämän hetkiset työaikasi? Mikä työaika olisi sellainen jota et haluaisi tehdä?
Työajassa ainoa siedettävä on ruokatunti. Sellaista työaikaa kuin siedettävä ei vain ole. En ole ollenkaan luotu töitä varten. Joku esi, esi, esi isäni olisi pitänyt luoda omaisuus. En ole läheskään niin rappeutunut pervo kuin mitä mun pitäisi olla.
Paras olisi: ma, ti, ke ja to 7-17, ja pe, la ja su vapaat.
Jos tarvitsee olla joka arkipäivä töissä, niin 6-14.
Tällä hetkellä opiskelen, joten päivät ovat mitä sattuu välillä 8:00-21:00. Opiskelen kylläkin alaa, josta hyvin suurella todennäköisyydellä päädyn tekemään inhottavaa 8-16-vuoroa. Ei siinä muuten olisi mitään vikaa, mutta kun on ruuhka tullessa ja mennessä. Vaikken ajokorttia omistakaan (enkä sitä välttämättä hankikaan), niin kyllä täpötäydessä bussissakin istuminen ruuhka-ajan matelussa ärsyttää.
Inhokkini ovat juuri tuo 8-16 ja kaikki yli klo 18 kestävät vuorot. Olen parhaimmillani alkuillasta, enkä halua tuhlata sitä töissä.
Mä haluaisin tehdä ma-to 8-16, pe vapaa. Nyt teen 9-15, ma-pe. Ei mitään järkeä koska kyytini saapuu klo 8 kaupunkiin ja lähtee klo 16 joka tapauksessa. V*tuttaa chillailla aamuisin ja iltapäivisin tunti odotellen. Iltapäivällä käväisen esim. Kirppiksellä tai kirjastossa mutta aamut on tylsiä kun mikään paikka ei ole auki.
Kaikkein parhaiten sopii 8-16. Ei tästä myöhempään.
Mulla olisi myös 8-16 kaikkein paras aika. Toki voisin mennä aikaisemmin ja lähteä aikaisemmin töistä pois. Aamuvirkku kun olen.
Meillä ei käytännössä ole työaikaa, kunhan työt tulee hoidettua ajoissa. Töihin voi mennä mihin aikaan vuorokaudesta vain, jos ei etänä voi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanteellinen olisi 6-13/14. Edellä olikin jo perustelu eli jäisi töiden jälkeen aikaa muuhunkin. Yötyötä en haluaisi tehdä missään tapauksessa.
Aamu-uniselle tämä on kidutusta, kun syvin unijakso jää aina pois. Mitä tuolla "jää töiden jälkeen aikaa muuhunkin" tekee, jos on unenpuutteesta koomassa?
Joku 10-14 vois olla hyvä, ei kuitenkaan joka päivä, enintään neljä kertaa viikossa. Työttömänä ihanaa kun ei tarvitse edes laittaa herätyskelloa eikä lähteä minnekään jos ei halua.
Liukuma (ja 100% etätyö) on paras. Tavoitettavissa pitää olla 9-15, mutta siihen riittää että vastaa puhelimeen. Yleensä teen 7-16, joskus 6-15 ja sitten perjantaisin 7-14.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu-uniselle tämä on kidutusta, kun syvin unijakso jää aina pois. Mitä tuolla "jää töiden jälkeen aikaa muuhunkin" tekee, jos on unenpuutteesta koomassa?
Niin on. Olen yrittänyt tehdä 6-14 vuoroa useita viikkoja putkeen enkä tottunut ikinä (herätys klo 4). Kaikki päivät meni ihan koomassa, mitään ei jaksanut tehdä eikä yölläkään pystynyt nukkumaan. Mikään ratkaisu ei ollut myöskään mennä aikaisemmin nukkumaan, kun mun keho tulkitsee kaikki ennen klo 23 alkavat unet päiväuniksi ja herään puolen tunnin kuluttua.. Ei enää ikinä.
9-17.30. On kiva että voi valvoa aika myöhään arki-iltoinakin. Yleensä menen nukkumaan vasta 0.30 tai 1. (etätyö)
Paras ois joku 5-13, 7-15 vielä ihan siedettävä. Teen vuorotyötä, iltavuoroja inhoan.