Mikä työaika on mielestäsi paras?
Mikä on paras ja sopivin työaika sinulle? Mitkä ovat tämän hetkiset työaikasi? Mikä työaika olisi sellainen jota et haluaisi tehdä?
Kommentit (45)
7-15, nyt joudun tekemään 8-16 ja se pilaa koko päivän. Olen aamuvirkku, joten ensin odottelen että pääsen töihin ja iltapäivällä töissä on veto niin lopussa, etten tee muuta kuin odottelen kotiin pääsyä. 7-15 olisi tehokkaampi aika, jolloin ei tyhjäkäyntiä tulisi. Mutta kun työnantaja päättää, niin sopeutetaan työtehoa sitten...
Teen kaksivuorotyötä nyt ja haaveilen vaikka siitä 8-16 ajasta. Uskon että jos työ olisi mukavaa ei aamuherätykset haittaisi. Mutta on se kyllä ihan kivaa joskus valvoa vähän pidempään kun tietää että aamulla saa nukkua. Lisäksi viikot menee nopeaa kun ei oo välttämättä aina viittä päivää töitä ennen vapaita. Mutta vaihtaisin säännölliseen ma-pe-vuoroihin kyllä.
Tää 7-15.30 sopii mulle. 8-16 menettelee.
Kaikki 16 jälkeen loppuvat on tuskaa, on testattu. Ei vaan sovi omaan rytmiin.
Itse teen 9-17, haluaisin tehdä 8-16. Mies menee kasiin ja herätään samaan aikaan. Pääsisin miehen kyydillä töihin jos voisin mennä kasiin, nyt lähden 08:10 bussilla. Ja pääsisin myös kotiinpäin miehen kyydillä, oltas kotona molemmat jo 16:30. Nyt joudun odottamaan 17:35 bussia, kotona kuuden jälkeen. Tympeetä mutta työnantaja ei vaan suostu joustamaan vuoroissa vaikka se olisi kyllä mahdollista.
7-14 olisi jees, mutta täysillä tunneilla harvemmin osuu tuollainen vuoro. Nyt lisätty vielä työaikaa niin :( epäsäännöllinen 3vuoro kyseeessä (eli joskus on mahdollisuuskin tuohon parhaaseen vuoroon), mutta hei, Suomi nousuun!!
Itselläni on työaika 6h kl6-21.15 välillä, paras aika näistä on joko 7-13 tai 15.15-21.15. Näin jää joko aamuun tai iltaan vapaata virastoaikana.
T. Osaaikanen myyjä
opettajien 9-13 työ aika houkuttelis. ja ne puolenvuoden lomat
10-14 olis unelma. Nyt kolmessa vuorossa viikko viikko systeemillä. Yövuorot pitäisi tehtaissa kieltää lailla.
8-16 olisi ihanteellinen. Tai 9-15 tietty jos olisi mahdollista.
9-17. Olen aamuvirkku. Herään klo 5. Käyn lenkillä ja teen aamurutiinit rauhallisesti. Opiskelen ja luen aamuisin ennen töihinmenoa. Hoidan mieluummin myös asioinnit kaupoissa aamuisin.
Tällä hetkellä epäsäännöllinen kolmivuorotyö sairaalassa.... Mieluiten teen aamua, 7-15. Haaveena arkityötä 8-16.
Yötyö on niin syvältä ja poikittain hanurista!!! Ei kroppa kestä!!
Vierailija kirjoitti:
opettajien 9-13 työ aika houkuttelis. ja ne puolenvuoden lomat
Ja mikä estää? Eikö ole päätä lukea, vai laiskuusko on syynä? Nyt vaan yliopistoon lukemaan, niin yksinkertaista se on. Opintolainaa elämiseen, kesät siivoojaan työtä, jos ei muuta tarjolla. Voin sanoa, että kyllä kannattaa, ja aktiivinen pitää myös olla, tarttua joka tilaisuuteen positiivisella otteella.
Pelkkä haaveilu, alapeukutus ja kadehtiminen ei asiaasi paranna!
Toivotan onnea ponnisteluihin, kyllä onnistut, kun teet työtä!
Minulla on liukuva työaika, joka on erinomainen. Tosin välillä työt vaatii töissä oleoja jopa 18. asti.
Kolmivuorotyö, jossa tykkään eniten yövuoroista.
Paras työaika olisi 11-13 😂
10-18 olis mulle optimi. En oo yhtään aamuihminen, mutta kuuden jälkeen jää vielä aikaa tehdä jotain. Ysinkin aamut tuntuvat liian aikaisilta ja ekat tunnit työssä menevät vähän puolella teholla. Voi kuinka pääsisinkään vanhaan työpaikkaani missä sain tehdä lähes kokonaan tuota 10-18 vuoroa. Nyt työaika 8h 9-21 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on liukuva työaika, joka on erinomainen. Tosin välillä työt vaatii töissä oleoja jopa 18. asti.
Meilläkin on liukuva työaika ja silti pitää aina olla paikalla 8-16. Nytkin on yli 20 tuntia liukumaa kertynyt, mutta miten pidät pois niitä kun paikalla pitää olla aina 8-16. Vain työntekijä joustaa ja liukuva työaika on vain korulause.
10-17, erittäin sopiva paitsi silloin kun pitää hoitaa pankkiasioita.
Aikanaan tykkäsin myös 22-06 yövuorosta, mutta jossain vaiheessa rupesi tökkmään, kun elin täysin päinvastoin kuin kaikki muut ja olin ulkopuolinen. Koska Suomihan on aamuvirkkujen ja aamuelämän tyyssija.
Tällä hetkellä 8-16 työssä. Voisin tulla töihin vieläkin aikaisemmin niin jäisi iltapäivästä enemmän aikaa.
9-17. Elättelen toivoa että joskus 9 korvaa klo 8 työpäivän "normaalina alkuna", niin tuskaa herätä ennen seitsemää koko perheelle.