Kaukomatkalle? Ehdota kohdetta.
Olen lähdössä perheeni (mieheni ja kaksi teini-ikäistä lasta) kanssa kahden viikon matkalle lokakuussa. Emme ole ikinä olleet välimerta kauempana ja nyt haluaisimme lähteä kauas. Mietimme aluksi Kaakkois-Aasiaa (erityisesti Vietnam kiinnostaisi), mutta netistä luin, että siellä on lokakuussa monsuunisateet. Kohde ei siis ole kauhean kannattava lokakuussa...? Sitten mieheni ehdotti Väli-Amerikkaa. Kuuba tai Jamaika? Olemme aika hukassa kohteen kanssa. EHDOTTAKAA KAUKOKOHDETTA, jossa olisi lämpöä (yli 25 astetta), hyvä sää muutenkin (ei mitään hurrikaaneja yms.) kulttuuria ja upeita rantoja.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
USA roadtrip, vaikka San Francisco-Las Vegas-LA. Järjettömän hienot maisemat länsirannikolla.
Etitään ehkä vielä vähän rennompaa juttua, miehelläni on myös joku hyvin kielteinen kuva Yhdysvalloista eikä halua sinne mennä..
Ap
Itä-Helsinki. Eksotiikka on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Uusi-Seelanti?
Onko siellä lokakuussa niitä monsuunisateita?
Ap
Jamaika on kuulemma melkosen epämiellyttävä mitä olen kuullut.rasismia valkoisia kohtaan esiintyy.eikö esim Barbados olisi parempi?
Vierailija kirjoitti:
Jamaika on kuulemma melkosen epämiellyttävä mitä olen kuullut.rasismia valkoisia kohtaan esiintyy.eikö esim Barbados olisi parempi?
Täytyy tutustua Barbadokseen paremmin! Kiitos tästä :)
Ap
Trans-Mongolian junarataa Pietarista Mongolian pääkaupunkiin Ulan Batoriin. Unohda Vietnam. Typerä kommunistinen järjestelmä vaikuttaa kaikkeen ja paikalliset pitävät valkoihoisia sivistymättöminä koirina.
Siperia, tulee varmasti mielenkiintoinen matka :)
Barbados on ihana, mutta lokakuu on siellä aika sateinen. Miten olisi Curaçao, joka on paljon kuivempi? Muistaakseni sinne pääsee lentämään helposti KLM:llä (samoin kuin varmaankin myös Aruballe).
Tallinna on hyvä naiset ja kalja on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Barbados on ihana, mutta lokakuu on siellä aika sateinen. Miten olisi Curaçao, joka on paljon kuivempi? Muistaakseni sinne pääsee lentämään helposti KLM:llä (samoin kuin varmaankin myös Aruballe).
Tota sadetta ei kyllä haluta! Tutustun myös tähän Curacaoon, kiitos!
Ap
Mauritius? Kannattaa ottaa all inclusive hotelli, Karibian seutuvilla tuonikäisetvtenavat syävät teidät vararikkoon muuten ;)
Googletin vielä "best travel destinations in october" ja tuli esim. tällainen listaus:
http://www.cntraveller.com/recommended/itineraries/top-10-holiday-desti…
Listalla ei juurikaan ollut kaukokohteita (meidän näkökulmasta katsottuna), mutta esim. Mauritius oli mainittu. Siellä on kevät lokakuussa eikä vielä sateista.
T: 11
Gambia. On kohta kuumat paikat ja ruuti käryää
Etelä-Afrikka. On lämmintä, rantoja ja hyvää ruokaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA roadtrip, vaikka San Francisco-Las Vegas-LA. Järjettömän hienot maisemat länsirannikolla.
Etitään ehkä vielä vähän rennompaa juttua, miehelläni on myös joku hyvin kielteinen kuva Yhdysvalloista eikä halua sinne mennä..
Ap
En ole tuo joka kommentoi, mutta kyseessä siis junttiperhe. Pakko päästä "kaukomaille , ja etsitään rantalomakohdetta. Rannalle pääsee vaikka Espanjassa. Esimerkiksi Kuuba on jo turistikohde nykyään.
Teillä pointtina siis mennä kauas uimaan meressä ja lojumaan altaalla ja kehumaan naapureille kuinka kaukana kävitte.
Tuo roadtrip on oikeasti matkustamista "kaukomailla ".
Mä olin Bermudalla lokakuussa ja sää oli erinomainen. Paitsi lähtöiltana, kun yllättäen merellä ollut myrsky muuttikin suuntaa, voimistui hurrikaaniksi ja iski myöhään illalla. Sään takia emme päässeet lentoon ( n klo 17 piti olla). Olimme sitten ylimääräisen vuorokauden, kokemus oli aika hurja. Sähköt meni, puista ja pensaista irtosi kaikki lehdet, eikä vettäkään tullut, vessakaan ei vetänyt. Mielenkiintoista.