Mihin dumpata vanhoja kirjoja?
Ei iällisesti arvokkaita vaan kirjoja, joita en halua seisottaa kirjahyllyssä. Divareihin ei nykyään kelpaa eivätkä maksa. Laitanko paperinkeräykseen?
Kommentit (23)
Mulla on tuossa eteisen nurkassa kori, johon laitan tarpeettomat kirjat, lehdet ja muutakin tavaraa. Vieraat saavat käydessään ottaa mitä haluavat. Aika hyvin ovat menneet, joitain siinä kauan pyörineitä kirjoja vein kirjaston vaihtokärryyn.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuossa eteisen nurkassa kori, johon laitan tarpeettomat kirjat, lehdet ja muutakin tavaraa. Vieraat saavat käydessään ottaa mitä haluavat. Aika hyvin ovat menneet, joitain siinä kauan pyörineitä kirjoja vein kirjaston vaihtokärryyn.
Minun luonani käy ainoastaan Tinder-panoja ja vanhempani, joilta olen kirjat saanut. En usko, että menisi kaupaksi.
Kirjastoissa on usein kirjankierrätyshyllyjä. Antikvariaattiin vieminen on työlästä, kun ottavat vain parhaat päältä (kuten pitääkin). Jonnekin kirpparille voit varmaan myös viedä, ainakin SPR:n hyllystä ostan usein. Myös Bookcrossing-kirjankierrättäjät ottavat usein mielellään vastaan sekalaisia kirjoja, tuolla foorumilla voi kysäistä (vaatii käyttäjätunnuksen, mutta se on ilmainen) tai tsekata onko alueellasi miittejä, jossa voisi käydä kirjoja tarjoamassa: http://www.bookcrossing.com/forum/30