Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni on pahasti masentunut, mutta en jaksa enää olla hänen ystävänsä.

Vierailija
17.01.2017 |

Olenhan ilmeisen paska ihminen, koska en ymmärrä masennusta ja siitä syystä
- Kun hän jättää viestejä, en välittömästi vastaa niihin ja koska itselläni menee niin hyvin, niin unohdan ystävät
- Kun hän soittaa lauantai-aamulla yhdeksältä, että hän on vatsataudissa ja minun pitäisi lähteä hakemaan hänen koiransa hoitoon 40 km päästä, en ole paikalla tunnin sisällä
- Kun tulen käymään, en ilmoita siitä tarpeeksi ajoissa, että hän voisi valmistautua
- sanon,että kyllähän bensatkin maksavat, kun ajamme yhteensä 80 km vain käyttääksemme häntä parin kilometrin päässä sijaitsevassa postissa/kaupassa/apteekissa/eläinlääkärissä
- Mieheni ei jää hänen kanssaan vielä juttelemaan, sen jälkeen kun olemme käyttäneet häntä asioilla
- Kun olemme syystä tai toisesta hakeneet koiran taas 40 km päästä meille hoitoon, ilkeämme pyytää, että hän voisi joskus myös itse hakea koiran meiltä takaisin kotiinsa.
- Kun lähdemme mökille, emme ota häntä mukaan
- Kun emme koskaan pyydä häntä mihinkään
- Kun haemme hänet meille, meillä ei ole tarpeeksi ruokaa hänelle

Kuinka paljon masennusta voi käyttää syyllistämisen keinona ja missä menee raja? Koska olen muutenkin jo näin välinpitämätön ja itsekäs ihminen, eikö olisi kaikille parempi, etten olisi ystävä lainkaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että painuu vittuun.

Vierailija
2/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tekemisissä noin vaikean ihmisen kanssa. Kerro sille suoraan miten vittumaisen vaikea on ja sano että muuttaa asennettaan. Masennus ei ole mikään tekosyy käyttäytyä vittumaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää se on, käyttää masennusta tekosyynä vaan... 

Vierailija
4/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tuossa nyt jotain muuta kuin masennusta. Onko hän itse sanonut noin vai oletko tulkinnut?

Mä olen masentunut mutta en minä hyväksikäytä ystäviäni, minä vain vetäydyn. Niin, ja koen siitäkin syyllisyyttä.

Vierailija
5/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pahasti masentunut jaksaisi hyväksikäyttää noin paljon

Vierailija
6/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kiinnittänyt huomioo siihen, että tosi monet ystävyyssuhteet rakoilee tai kaatuu rahaan. Hyvinä ystävinä pysyy ne, jotka eivät tarvitse palveluksia/rahallista hyötyä (esim nyt nämä kuskailut ja ruoka). Ehkä parempi pitää vähän taukoa ja miettiä sitten uudestaan. :)

Vierailija
7/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen paljon olet tanssinut hänen pillinsä mukaan. Lopeta ihmeessä.

Vierailija
8/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää se on eikä masentunut.

T. Kokemusta molemmista

Vierailija
9/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni päinvastoin. Masentunut ystäväni koki, että hän oli huono ystävä. Itse en kokenut olleeni huono enkä pitänyt häntäkään huonona. Hyväksyin muutoksen tarpeen ja olin yli 100%:sti valmis jo tekemään muuta kuin olemaan häntä tukemassa. Hän sitä ehdotti ja niin vähensimme yhteydenpitoamme. Uskoin hänen parantuvan masennuksestaan paremmin ilman minua. Olin potkinut häntä ihan tarpeeksi liikkeelle, aina en kovin milelyttävilläkään tavoilla, mutta tarkoitus oli ollut hyvä.. Hän sai sitten selvitettyä ne isot masentaneet kysymykset elämässään, jotka olin pakottanut esille.

Vierailija
10/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää vielä, että kuulostaa enemmän yksinäiseltä kuin masentuneelta. Mitä itsellä on masentuneista kokemusta ni ne ei kyllä soittele tai viestittele vaan päin vastoin, saa yrittää raahata ne väkisin pois sieltä neljän seinän sisältä. Mikään ei tunnu kiinnostavan.

Mutta usein muutaman kuukauden tauko tekee ihan hyvää puolin ja toisin. (Ite en lähtis 40km päähän käyttää ketään parin kilsan päähän kauppaan tms enkä lähtis hakemaan koiraa hoitoon vatsataudin takia. Kyllä sitä yleensä sen verta pystyy jossain vaiheessa liikkumaan että käyttää koiran kusella ja paskalla. Ja halvemmalla tulee mennä bussilla tai vaikka taksilla, kun maksaa bensakulut jollekkin joka tulee noin kaukaa. Ei varmaan oo maksanu? :) )

Vierailija
11/11 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, olen samaa mieltä kuin muut. "Ystäväsi" ei kuulosta masentuneelta, vaan hän kuulosta itsekkäältä hyväksikäyttäjältä. Masentunut kokee enemmänkin itsensä taakaksi ja ei halua, että ystävät kärsivät hänen takiaan. Senhän takia monet masentuneet eristäytyvät, koska he tuntevat etteivät ole enää ystäviensä seuran arvoisia ja pelkäävät, että aiheuttavat näille pahaa oloa. Sinun "ystävälläsi" sen sijaan ei näytä olevan mitään ongelmia tuottaa sinulle pahaa oloa. Hän on keksinyt hyvän tavan passuuttaa sinua.