Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa. Sorrun herkkuihin kun laihdutan

Vierailija
17.01.2017 |

Laihduttaessa todellakin syön ruokaa enkä elä millään 1000 kalorilla vaan syön ehkä 1600-2000 kalorin edestä oikeanlaista ruokaa.
Silti sorrun jo muutamien päivän päästä syömään herkkuja. Pääasiassa sokeria.
Miten päästä yli tästä kierteestä? Laihduttavaa on kuitenkin 15kg.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni auttoi että joka päivä oli jotain pientä ruokavalioon sopivaa herkkua, omalla kohdalla ne oli esim. iso kaakao tehtynä täysmaitoon+loraus kuohukermaa, suolapähkinöitä kourallinen, muutama siivu hyvin kypsytettyä juustoa. (joo, karppasin...)

Mieti jotain millä voisit herkutella hyvällä mielellä?

Vierailija
2/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kyseessä hyvin harvinainen ongelma..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syöt aamulla ja aamupäivällä? Aamupala ja lounas? Olen huomannut että jos aamulla ja lounaaksi syö liian vähän, se kostautuu suoraan iltanaposteluna.

Vierailija
4/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan sallinut itselleni herkuttelun muutaman kerran viikossa. Ei ole laihtumista estänyt, kunhan pitää kuitenkin kalorit rajoissaan (mulla 1500 kcal per päivä). Herkut mulla on esim. keskikaljaa tai karkkia tai pizzaa.

Vierailija
5/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap sulla se oikeanlainen ruoka?

Vierailija
6/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkujen syömisessä kyse on vain itsekurista. Jos kestät parikin viikkoa niin sitten ns. herkkuhimo hellittää ja kroppa ei vaadi ekstrasokeria. Tsempppiä!

Vierailija
7/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö vehnää? Pastaa, vaaleaa leipää, suolakeksejä...? Entä juotko kevytlimsoja? Minulla ainakin molemmat aiheuttavat aivan sietämättömän sokerinhimon.

Entä miten paljon liikut ja mikä on päivittäinen energiankulutuksesi? Voi olla että tuo 1600 kcal on kuitenkin sinulle liian vähän.

Saatko ruoasta riittävästi rasvaa ja proteiinia?

Vierailija
8/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalikielto. Yritä olla kokonaan ilman sokeriherkkuja edes kuukausi. Sen jälkeen niitä ei tee enää kohtuuttomasti mieli. Herkkupäivät ym. altistavat repsahduksille ja övereille. Kaikki eivät vain pysty herkuttelemaan kohtuudella. Minulla auttoi tumma suklaa (vähintään 70%) siirtymävaiheessa.

Vierailija
9/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun oikeanlainen ruoka on sitten vääränlaista ruokaa. Lisää rasvaa, karsi hiilareita, jätä välipalat kokonaan pois.

Vierailija
10/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuihin?

Vierailija
11/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisen on hyvä opetella kieltäytyy vaikka tekisi mieli. Tai kestämään muutaman tunnin nälkää, siihen ei kuole.

Oma loppumattomalta tuntunut painon kanssa kamppailu loppui vasta (vajaa 10v sitten) siihen kun tajusin, että minun oli oikeasti opeteltava, että jokaista ihmisen tarvetta ei tarvi/voi/täydy joka kerta tyydyttää.

Sen jälkeen en ole tarvinnut diettejä tms. Paino on pysynyt normaalina ja olen oppinut syömään oikeaan nälkään. Ja herkuttelemaan silloin kun se on oikeasti kivaa eikä vain tunnesyömistä tai suuhun ahtamista.

Jokainen ylipainoinen tarvitsee oikeasti itsekuria. Koko loppuikänsä tai kilot tulee tosi herkästi takas. Elämätapanmuotos. ...

Vierailija
12/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina toitotetaan siitä että älä laihduta vaan tee elämäntapamuutos. Kun se ei ole niin helppoa.

Mä olen kotiäiti niin kuvitelkaas kuinka helppoo on syödä mitä mieleen tulee.

Pidän herkuista sikana ja jos ne multa viedään pois olen kuin vihainen porsas joka syö entistä enemmän.

En ole vielä keksinyt miten saisin sen kuuluisan itsekurin toimimaan.

Vierailija
13/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kun kuukausi oli uutta ruokavalioa mennyt, noilla high-fat low-carb herkutteluilla niin elämänmittainen sokerikoukku katosi eikä sen jälkeen ole karkit, leivonnaiset yms maistuneet ollenkaan. Parikin palaa suklaata vuorokaudelle on enemmän kuin tarpeeksi.

En olisi uskonut että ikinä pääsen sokerista eroon, kymmeniä laihdutus/sokerilakkoyrityksiä oli takana.

-1

Vierailija
14/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 kcal/pvä ei todellakaan laihduta. Jos vielä herkkuja päälle niin älä puhu laihduttamisesta.

Vierailija
15/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina toitotetaan siitä että älä laihduta vaan tee elämäntapamuutos. Kun se ei ole niin helppoa.

Mä olen kotiäiti niin kuvitelkaas kuinka helppoo on syödä mitä mieleen tulee.

Pidän herkuista sikana ja jos ne multa viedään pois olen kuin vihainen porsas joka syö entistä enemmän.

En ole vielä keksinyt miten saisin sen kuuluisan itsekurin toimimaan.

Et tarvitse mitään itsekuria, vaan sellaista ruokaa, joka pitää makean himon poissa.

Vierailija
16/22 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkujen syömisessä kyse on vain itsekurista. Jos kestät parikin viikkoa niin sitten ns. herkkuhimo hellittää ja kroppa ei vaadi ekstrasokeria. Tsempppiä!

Samaa mieltä, vaikka alapeukkujahan tämän toteaminen aina saa. Kyse ei ole mistään muusta kuin itsekurista. Sinä itse päätät, syötkö herkkuja vai et - kukaan ei ole niitä tunkemassa kurkusta alas. Elämäntapamuutokseen ei ole mitään taikakeinoa tai kiertotietä, se pitää vain tehdä. Totta kai voit sitten tulevaisuudessa toisinaan herkutella, käydä leffassa ja ostaa irttareita, mutta katkaistaksesi sokerikoukun sun täytyy ensin totaalikieltäytyä. Et vaan osta enää yhtään herkkuja kotiin.

Näin se vaan menee, vaikka tylsältä kuulostaa.

Vierailija
17/22 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama täällä, sorruin eilen syömään big macin, 2 suklaapatukkaa, keksin, jäätelöä, karkkia ja leivoksen. Mutta mä ainakin oon tehnyt sillein että syön viikossa yhden herkkupäivän ja muut päivät ihan terveellisesti. Sillä mä oon ainakin laihtunu:)

Vierailija
18/22 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaessa todellakin syön ruokaa enkä elä millään 1000 kalorilla vaan syön ehkä 1600-2000 kalorin edestä oikeanlaista ruokaa.

Silti sorrun jo muutamien päivän päästä syömään herkkuja. Pääasiassa sokeria.

Miten päästä yli tästä kierteestä? Laihduttavaa on kuitenkin 15kg.

Ensinnäkin 1000 kaloria on vain 1 kCal. Sillä, tai edes 1,6-2,0 kalorilla ei kukaan elä. 1600-200 kCal saattaisi olla lähempänä totuutta. 

Toiseksi, ei herkkujen suuhun ahtaminen ole sortumista. Se on ihan tietoinen valinta, päätös ja aktiivinen toiminta. Ei niitä kukaan muu varmasti pakolla lapa sinne kitaan?

Jätät kylmästi kaikki sokeriset tuotteet pois, etkä käytä sokeria kotonakaan. Ruoanlaitossa porkkanan makeus korvaa lisätyn sokerin, esim. kastikkeissa. 

Vierailija
19/22 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata selkäranka.

Vierailija
20/22 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus tammikuulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan