Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko turvallista antaa tavaroiden mennä ruumaan?

Vierailija
17.01.2017 |

Olen matkustamassa ensimmäistä kertaa lentokoneella, ja pelottaa, että joku varastaa matkalaukkuni tai että se häviää. Jokuhan voisi helposti vain ottaa matkalaukkuni?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, niin voisi.

Vierailija
2/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä on....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on riskejä täynnä. Sitten niistä punnitaan mikä on riskinoton arvoista ja mikä ei.

4/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pakkaan aina vaan käsimatkatavarat. Eli lentolaukku/treenikassi tms. ja käsilaukku.

Viikon matkalle riittää helposti.

Vierailija
5/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että niitä tuosta vain varastettaisiin (ellei sinulla ole jotain ole jotain selkeästi arvokkaan näköistä laukkua). Saattavat kyllä kadota, mutta yleensä ne löytävät nopeasti perille, kunhan kirjoitat siihen hotellin ja kodin osoitteet.

Vierailija
6/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Mä pakkaan aina vaan käsimatkatavarat. Eli lentolaukku/treenikassi tms. ja käsilaukku.

Se olisi vaihtoehto, mutta shampoo, hoitoaine ja meikit eivät pääsisi koneeseen mukaan, koska yli 1 dl nesteitä.. Ilman niitä en voi olla.

Vierailija
7/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

Se olisi vaihtoehto, mutta shampoo, hoitoaine ja meikit eivät pääsisi koneeseen mukaan, koska yli 1 dl nesteitä.. Ilman niitä en voi olla.

Osta kohdemaasta jos noin kovin pelottaa, että joku varastaa shampoosi ruumasta =)

Vierailija
8/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

Ja luulet ihan oikeasti, että joku varastaa sun shampoo ja meikit ruumasta. Voi elämä...

Vierailija
9/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se suurin riski ole, että matkatavarasi päätyvät ei maahan kuin sinä. Kyllä ne yleensä silti ennenpitkää oikeaan paikkaan löytää. Mitään arvikkaita timanttikoruja tms. sinne ruumaan meneviin matkatavaroihin tuskin kannattaa pakata.

Vierailija
10/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

Ja luulet ihan oikeasti, että joku varastaa sun shampoo ja meikit ruumasta. Voi elämä...

Maailma on paska paikka, oudompiakin asioita tapahtuu.

Vierailija
11/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentällä taputtavat tuulipuput tosiaan varastelee shampoot matkalaukuista.

Vierailija
12/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvotavaraa ei koskaan pakata ruumaan menvään matkatavaraan.

Tavaratalojen kemppariosastoilta saat myös pieniä matkapurnukjoita, jotka voit täyttää omilla shampoillasi ja hoitoaineillasi, jos luulet, että viikon-parin matkalla hiukset menee pilalle muista tuotteista ;P. Itse tyydyn aina hotellien shampoihin, kasvorasvaa otan pienen purnukan mukaan, samoin puhdistuliinoja, joita ei tarvitse pakata nestepussiin.

Itsekin pyrin matkustamaan vain käsimatkatavaroilla,  en varastamisen/katoamisen pelossa, vaan koska siten kentällä liikkuminen molemmissa päissä on paljon nopeampaa.

Kerran oli vaihto Amsterdamissa ja määränpäänä Sisilia, jossa teimme kiertomatkan; matkalaukku ei tullut samalla koneella perille ja se kulki jatkuvasti päivän meidän perässämme, koska emme asuneet yhdessä paikassa :D. Tulihan se sitten lopulta muutaman päivän päästä oikeaan kohteeseen.

Vierailija
13/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran matkannu laukku ruumassa ja kerran laukku ollu hukassa. Seuraavana päivänä toivat kotiovelle. Oli se kentällä laitettava tarra/merkki vaurioitunu ja siks laukku jäi jälkeen.

Vierailija
14/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentissä työskenteleville tehdään kaikenlaisia turvallisuusselvityksiä yms. mutta eihän se estä, etteikö siellä pitkäkyntisiä silti olisi töissä. Itseltäni on laukku kerran hävinnyt ja silloin kun asian muistaa (kuten nyt) harmittaa kieltämättä vieläkin. Luulisin kuitenkin, ettei mitään suurta todennäköisyyttä ole sille, että sinulta ap mitään vietäisiin.

Ää ota mukaan mitään tärkeää, esim. korua, jolla on sinulle tunnearvoa.

Vierailija
15/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

No eihän se potentiaalinen varas tiedä mitä siellä laukussa on jos varastaa koko laukun. Logiikka pettää nyt pahasti.

Mutta laukun viivästyminen lähinnä on mahdollista eli esim. lääkkeet käsimatkatavaroihin.

Vierailija
16/16 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

Saat ottaa 100 ml kokoisia purnukoita niin paljon kuin niitä mahtuu 1 litran kokoiseen läpinäkyvään ja suljettavaan pussukkaan. Kaupasta löytyy sekä noita tyhjiä purnukoita että litran minigrip-pusseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi