Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku rekryasiantuntija? Asiaa tutkinnosta ja erillisopinnoista sekä niiden yhdistämisestä.

Vierailija
16.01.2017 |

Olen yhtä esseetä vaille valmis maisteri ja minulla on myös AMK-tutkinto. Olen näiden lisäksi opiskellut avoimessa yliopistossa perusopinnot yhdestä aineesta ja jatkan nyt aineopintoihin, myös avoimessa yliopistossa. Ne saan valmiiksi ensi vuonna.

Kun nyt ja tulevaisuudessa haen töitä, niin kumpi näyttää paremmalta:

1. Koulutuksena näkyy FM ja ammattikorkeakoulututkinto ja näiden lisäksi perus- ja aineopinnot aineesta XX.
2. Koulutuksena FM, joihin sisältyy sivuaineena perus- ja aineopinnot aineesta XX ja näiden lisäksi ammattikorkeakoulututkinto.

Muutenhan tällä ei olisi mitään väliä, mutta jos en liitä noita avoimen yliopiston opintoja nykyiseen FM-tutkintooni, opinnot tavallaan vanhenevat kymmenessä vuodessa. Eikä silläkään mitään väliä ole, ellen jatkossa haluaisi suorittaa toista korkeakoulututkintoa tuosta sivuaineesta, jolloin ne olisi siis jo suoritettu. Mutta tämä on aika kaukaa haettu, että tekisin toisen maisterintutkinnon kymmenen vuoden sisällä.

Eli, onko rekrytoijan silmiin ihan se ja sama onko minulla kaksi tutkintoa ja avaan niitä vai että minulla on kaksi tutkintoa ja näiden lisäksi 60op yliopisto-opintoja aineesta XX?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että 2 tutkintoa ja lisäksi perus- ja aineopinnot.

Kuulostaa reippaammalta. :)

Vierailija
2/4 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenevatko opintokokonaisuudet? Pikaisella googlauksella tuli ristiriitaista tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhenevatko opintokokonaisuudet? Pikaisella googlauksella tuli ristiriitaista tietoa.

Vanhenee, jos niillä aikoo tehdä jotain. Yksittäiset kurssit vanhenevat yleensä nopeammin kuin opintokokonaisuudet. Kyllä ne silti ihan valideja opintoja on, kahdenkinkymmenen vuoden päästä, mutta niitä ei voi enää sisällyttää mihinkään tutkintoon.

Siksi vaikkapa roikkuvat opintosuoritukset kannattaa tehdä loppuun ja sisällyttää tutkintoon ja siis myös ottaa se tutkintopaperi ulos yliopistosta, ettei käy huonosti. Pahimmillaan voi käydä niin, että on suorittanut kandiopintoja vaikka kahta opintopistettä vaille kaikki tarvittavat, mutta opintojen vanhenemisen takia pitääkin alkaa suorittaa opintoja uudestaan - vähintään täydentämään.

Mä aloitin yliopistossa 10 vuotta sitten, sain aloittamisen jälkeen neljä lasta ja suoritin myös AMK-tutkinnon. Oli jäänyt yhdestä sivuaineesta 1op yhden esseen takia roikkumaan sieltä 10 vuoden takaa. Onneksi sain sen rustattua, niin sain kokonaismerkinnän ja sisällytettyä sen sitten sivuaineena maisterintutkintoon, vaikka alunperin piti olla kanditutkintoon..

ap

Vierailija
4/4 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi, että 2 tutkintoa ja lisäksi perus- ja aineopinnot.

Kuulostaa reippaammalta. :)

Niin ajattelinkin. Ja olenhan mä reipas :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän