Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä tuli työtarjous ja vastoin kaikkia oletuksia minut kutsuttiin haastatteluun

Vierailija
16.01.2017 |

En missään tapauksessa halua tätä työtä. Ihan jo sisällön ja kamalan matkan takia. Kolmas seikka on palkka, joka on surkea.

En kuitenkaan voi kieltäytyä töistä ilman karenssia. Miten käyttäytyä haastattelussa siten, etten vaikuta täysin haluttomalta töihin, mutten tule missään tapauksessa valituksi.

Pykälä kuuluu, että omalla toiminnallaan ei saa vaikuttaa siihen, ettei työtä tarjota. Ei siis tule kysymykseen kännissä haastatteluun meno tai ilmiselvä kielteisyys...

Onko kokemusta? Nyt ovat hyvät neuvot kalliit!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon todellakin tarttunut näihin työtarjouksiin ja saanutkin kaksi työpaikkaa. Molemmat osa-aikaisia. Toisesta palkka noin tonni ja toisesta 1400. Ja työmatkat 1 tunti ja toiseen oli vaan puoli tuntia minkä menin fillarilla. Olisin hyppinyt innosta parin tonnin palkasta. Kauan työ kestää?

Vierailija
22/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on markkinat, valitetaan että töitä ei ole. Sitten kun oltaisiin ottamassa jo työuransa ehtoota elävä ihminen töihin ja vielä tessin mukaisella palkalla niin yritetään keksiä tekosyitä ettei tarvitsisi mennä. MITÄ VITTUA!!!! Nyt saatananan työttömät paskat töihin sieltä! Ei ole ihme, että meillä menee hiukan huonosti tässä maassa kun työikäiset ihmiset vaan makaa kotona ja keksii tekosyitä olla menemättä töihin. Kyllä pistää vihaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisesi ihmiset mustaavat työhaluistenkin työttömien maineen. Tunnin matka suuntaansa ei todellakaan ole paljon, ja mahdollisuutesi työllistyä parempaan paikkaan nousevat hurjasti, kun otat paikan vastaan (jos saat). Suurin osa avoimista työpaikoista nimittäin täytetään hakijoilla, jotka ovat työpaikan vaihtajia eivätkä työttömiä.

Tunnin matka suuntaansa ei ole paljon, jos työ on sisällöltään ok ja palkka TES: n mukainen ja kyseessä kokoaikatyö. Mutta jos työ on jokin takuupalkkaprovikkapelleily, sisällöltään p*skaa ja osa-aikaviritelmä, niin silloin kannattaa nuo kaksi tuntia käyttää paremmin, esim. sohvalla maaten ja kattoon tuijottaen.

Vierailija
24/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan mene huoliteltuna. Anna silmäpussien ja väsymyksen näkyä.

Kalakäsi-tervehdys.

Älä katso silmiin.

Oio koko ajan vaatteita ja rapsuta päätä hermostuneesti. Opettele joku ärsyttävä maneeri, jota teet haastattelun aikana, esim. rykiminen, käsien sively...

Pyydä toistamaan joka kysymys uudestaan.

Mieti aina hetki hiljaa ennen kuin vastaat, ja sitten kuitenkin vastaat hyvin yksinkertaisesti, lyhyesti ja persoonattomasti.

Kysy kuinka tarkkoja ovat työpäivän aloittamisajankohdasta, jos matkojen takia myöhästyykin.

Toivon, että joku muu, joka arvostaa työmahdollisuutta, saa sinun sijastasi paikan.

Vierailija
25/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot heti alkuun, ettet viitsi kätellä, koska teini on kotona mahataudissa. Ei anna kovin hyvää ensivaikutelmaa, jolloin voit vastata kysymyksiin parhaasi mukaan.

Vierailija
26/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ainoa hakija olet, joten paljoa ei tarvitse tehdä ettet tule valituksi. Anna sellainen kuva, ettei sinulla ole työssä vaadittavaa osaamista, olet muilta ominaisuuksiltasi sopimaton, sairastelet paljon tai joudut muista syistä olemaan paljon poissa, olet menettänyt aiemmat työpaikkasi itsestäsi johtuvista syistä jne., jolloin työnantaja luonnollisesti valitsee jonkun muun, todennäköisesti vähemmän hankalan tapauksen.

Vierailija
27/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei me auteta, jos et kerro niitä työehtoja? Kuinka kaukana, mikä palkka, työaika?

Jos ei ihan riistoduunia ole, niin mene töihin.

Matka ei sinänsä ole mahdottoman pitkä, 22 km. Helsingin julkisilla tämä matka vain on mahdollisimman huono eli kestää yli tunnin suuntaansa. 

Palkka on alle 2000 euroa kokopäivätyöstä siis. Ei ole riistoduunia ihan TES:n mukainen palkka. 

Just. Mikä hemmetin kermaperse sä olet. Tolla rahalla elää ihan kohtuullisesti helsingissäkin. Taidat saada vieläpä asumistukeakin, kun lapsi asuu luonasi. Eikä tunti/suunta matkoihin ole mitenkään tavatonta helsingissä.

No, et sä sitä duunia saa toi sun kyrvänasenne näkyy ihan yrittämättäkin työnantajalle.

Vierailija
28/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpais! Terv työtön myös

Vierailija
29/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hyvä alku myöhästyä haastattelusta n. vartin? Pahoitella tietysti kovasti, mutta antaa samalla ymmärtää, että matka on niin hankala (eli pedata sitä, että näin tulee sattumaan harva se päivä?)

Sitten ollan mahdollisimman vähän kiinnostunut itse työstä, kysellä epäolennaisuuksia, keskeyttää haastattelija jatkuvasti jne. 

Minullekin on aina käynyt niin, että jos vain haastatteluun pääsen, niin paikka on minun. Tosin olen aina näin halunnutkin. Nyt pitää muuttaa taktiikkaa. 

ap

Vierailija
30/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kelpais! Terv työtön myös

No mistä tiedät, että kelpais, kun työn sisältöä ei ole paljastettu?

Itse en ole työkkäristä saanut koskaan mitään osoituksia, mutta ihan itse hommasin itselleni työpaikan jokin aika sitten soittamalla ko. työpaikkaan ja samantien kutsuttiin haastatteluun. No, homma oli puhelinhäirikön hommaa ja sinnittelin sopparin loppuun ja nostin kytkintä, vaikka jatkoa tuputettiin. Näihin ketjuihin tulee aina työttömiä nillittämään ja mussuttamaan, että "kyllä mulle kelpais". No voin sanoa, että on ihan helppo saada noita telemarkkinointitöitä ihan kokopäiväisinä, tuntipalkalla ja jatkuvalla sopparilla. Että kun kerran kelpaa, niin tervemenoa sinne!!

Vierailija
31/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa loppuelämää minimituloilla, ap.

Vierailija
32/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele miten firman henkilöstöasiat on hoidettu ja onko luottamusmiestä jne. Kerro olevasi aktiivinen ay- ja työsuojeluasioissa. Luulisin että että eivät halua ay-aktiivia.

Vierailija
33/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon todellakin tarttunut näihin työtarjouksiin ja saanutkin kaksi työpaikkaa. Molemmat osa-aikaisia. Toisesta palkka noin tonni ja toisesta 1400. Ja työmatkat 1 tunti ja toiseen oli vaan puoli tuntia minkä menin fillarilla. Olisin hyppinyt innosta parin tonnin palkasta. Kauan työ kestää?

Tä'mä on ihan "toistaiseksi" -paikka. 

Se vielä vaikeuttaa tilannetta. En voi irtisanoutua itse ilman karenssia. 

Vierailija
34/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauku vaivihkaa sun edellisiä työnantajia ja työkavereita.

Vierailija
35/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysele miten firman henkilöstöasiat on hoidettu ja onko luottamusmiestä jne. Kerro olevasi aktiivinen ay- ja työsuojeluasioissa. Luulisin että että eivät halua ay-aktiivia.

Mutta tämä olisi valehtelua. 

En mene valehtelmaan, se on varma. En myöskään viinalta haisevana ym. Eli hienovaraisin keinoin (johon kukaan ei voi tarttua) osoittaa työhaluttomuuteni. 

Täällä on ihan hyviä ehdotuksia ollutkin, kiitos niistä. 

ap

Vierailija
36/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi-paikasta voi sen sijaan irtisanoutua heti kun löytää paremman duunin, toisin kuin määräaikaisesta. Mutta jos työ ei maistu niin eikö ole ihan reilua, että otat sen karenssin?

Vierailija
37/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissähän voi mennä kaupungin sisälläkin matkoihin tunti! Itsellä menee reilu 45min eikä tulis mieleenkään valittaa.

Vierailija
38/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne tupakalta haisevana, myöhässä, kännykässä pidät äänet ja pyydät vaikka sitä teiniä lähettämään 10 viestiä. Et kättele, koska taudit leviää. Lopussa kun kysytään, onko kysyttävää, niin joko et kysy mitään tai kysyt, pitääkö kaikista sairaslomista olla todistus heti ekasta päivästä/kiustaanko teillä/miksi viihtyisit siellä.

Vierailija
39/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä alle 2000e kuukausipalkalla, olisikohan jotain 1800e. Töihin tulee yhteen suuntaan 30km. Matkoihin menee yhteensä n 1h/päivä. Huonolla ilmalla enemmänkin. Jos julkisia kulkisi ja olisi kohtuuhintaista, niin niillä menisin, vaikka matkoihin menisi se 1h yhteen suuntaan. Monesti työkkärin tarjoukset ovat kohtuuttomia monelta osaa, mutta näin äkkikseltään en aapeen kohdalla näe tätä niin.

Vierailija
40/56 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi-paikasta voi sen sijaan irtisanoutua heti kun löytää paremman duunin, toisin kuin määräaikaisesta. Mutta jos työ ei maistu niin eikö ole ihan reilua, että otat sen karenssin?

Miten toimeentulotuessa suhtaudutaan karenssiin? Onko se automaattisesti 20 prossa vähennys tuesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan