Saako työnantaja vaatia tällaista? (Työpaikkailmoitus)
http://nayta.monster.fi/v2/job/View?JobID=176660780&WT.mc_n=CRI_TXI_FAC
•Available to keep biz mobile phone reachable 7 days per week and to deal with urgent issue sometime during weekend & holiday.
Onko ihan normaali käytäntö jota voi vaatia?
Kommentit (10)
ei päivystystäkään tarvitse tehdä vuoden ympäri 24/7
Ilmoituksessa käytetty englannin kieli on sen verran huonoa, että ottaisin kunnolla selvää firmasta ennen kuin hakisin paikkaa. Itselleni ainakin tulee fiilis epämääräisestä puljusta tuon perusteella. Ole varovainen.
Onpa tosiaan aika järkyttävää englantia. Emofirma on näköjään kiinalainen, onkohan teksti tullut sieltä, vai joku suomalainen sihteerikkö kääntänyt googlen avulla?
Olis kyllä aika kova ehto olla tavoitettavissa aina 24/7.
Nettisivujaan voisivat vähän katsoa jonkun ammattilaisen kanssa...
Tuo on logistiikkaan liittyvissä töissä usein perusitsestäänselvyys, mutta harvoin siitä laitetaan mustaa valkoiselle. Itseltäni onnistunut vuosia ihan hyvin.
Kokonaistyöaika, ihan tavallista tietyissä tehtävissä. Näkyy palkassa.
ÄSaa vaatia mutta paikkaa Ei oo pakko hakea
Mulla on vastaavanlainen työsopimus, "aina tavoitettavissa". Olen vaativissa töissä johdon assistenttina ja hoidan keskikokoisen vientiyrityksen monet tärkeät varaukset ja järjestelyt. Tuosta varallaolosta maksetaan 20% ja sitten normi ylitöinä, jos kutsu käy varallaoloaikana. Perustyöaika on liukuvasti 7-9 töihin ja 15-17 töistä, jollei ole etukäteen työnantaja ilmoittanut, että tiettyyn aikaan pitäisi olla paikalla. Eli reilu korvaus varallaolosta ja sitten hälykorvaus, jos hommiin tarvii ruveta muulloin.
Lomalla tietenkin lomailen, silloin en ole käytettävissä kuin itselleni ja miehelleni =)
Ei tuo käytännössä tarkoita sitä että pitää olla aina saatavilla. Riittää kun silloin tällöin illalla ja viikonloppuna vilkaisee työmailit puhelimesta ja mikäli aihetta hoitaa jonkin pikkuhomman. Minä teen näin ja jokaisesta työasiaan puuttumisesta vapaa-ajalla kirjaan TESsin mukaisesti 4 tuntia vaikka hommaan menee yleensä alle 10 minuuttia läppärin käynnistyksineen. Kertyneet tunnit käytän kesällä muun plussaldon ohella 9 viikon kesälomana ja muina vapaina tarpeen mukaan.
Riippuu työsopimuksessa. Eli jos päivystyksestä saa korvausta.