Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön sairaanhoitaja!

Ei enää kauaa hoitsu
16.01.2017 |

Uskokaa tai älkää olen työtön sairaanhoitaja!!!
Alalla olen tehnyt määräaikaisia pätkätöitä ja kun viimeisin päättyi ei uutta pätkää tarjottu. Olen pärjännyt työssäni loistavasti ja olen hyvä tyyppi ihan oikeasti. Asuin alueeni työtilanne sairaanhoitajien suhteen on todella surkea. Yksi määräaikaisuus tarjolla mollissa. Ennen kun paikkoja katselin oli niitä useita..ei enää. Onko muilla samankaltaisia tilanteita vai olenko ainoa??!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueellinen työttömyys ehkä? Tässä aletaan mennä semmoiseen, että ihmisen pitää ottaa vastuu tilanteesta ja miettiä sitä muuttoa. Nyt ei muuteta, koska ei ole pakko, tuet elättää ja on mukavuudenhalua pysyä paikallaan. Toki, juu, perustellaan puolison työpaikalla, talolla, lapsilla ja ties millä, mutta aikaisemmin suomalaiset muutti, jos töitä ei ollut. Ihan perhekunnat. Aikana, jolloin oltiin arempia muutenkin reissaamaan edes Suomen sisällä. Se oli vaan pakko, kun töitä ei ollut.

Vierailija
2/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin taas saa olla iloinen, jos sairaanhoitajan vakipaikkaan rekrytoidessa saa viisi hakemusta. Aika hyvällä prosentilla siis saa ihan vakkaripaikankin, sijaisuuksia riittää vaikka kuinka. Reilu 10 000 asukkaan kaupunki Keski-Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä moinen tilanne on? Itse asun isolla paikkakunnalla, joten kaiken järjen mukaan töitä pitäisi olla. Olen myös valmis liikkumaan.

Vierailija
4/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Siskoni muutti 300 km päähän, koska paikkakunnalla, jossa hän asui töitä tekivät JO eläkkeellä olevat ihmiset.

Vaikka olisikin vaikeata suosittelen muuttamaan sen työn perässä, jos sinulle sellainen siunaantuu muualta.

Vierailija
5/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole kun tyhmyyttä jos ei ole vielä tajunnur että kaikissa keskikokoisissa kaupungeissa on hoitajista ylitarjontaa. Se on valittava helsinki tai pikkupaikkakunta.

Vierailija
6/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sijaisuudet ei ole te-palveluissa avoinna, niitä kysellään suoraa henkilöstöyksiköstä.

Vierailija
7/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostutko vuorotöihin?

Vierailija
8/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää kauaa hoitsu kirjoitti:

Uskokaa tai älkää olen työtön sairaanhoitaja!!!

Helppoahan se on uskoa, että olet työtön ja sairaanhoitaja.

Vierailija
9/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikki paikat tulevat hakuun ensin sisäisesti, siksipä niitä ei mollin sivuilta löydy. Lähäreille löytyy kyllä enemmän kolmannen sektorinkin töitä ja niitä mollissa, mutt ei sairaanhoutajille.

Vierailija
10/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lähde Norjaan tai Britteihin. Palkka on parempi ja työolot paremmat. Ja aina pääsee lentämällä viikonlopuksi Suomeen jos haluaa.

Vierailija
11/19 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueellinen työttömyys ehkä? Tässä aletaan mennä semmoiseen, että ihmisen pitää ottaa vastuu tilanteesta ja miettiä sitä muuttoa. Nyt ei muuteta, koska ei ole pakko, tuet elättää ja on mukavuudenhalua pysyä paikallaan. Toki, juu, perustellaan puolison työpaikalla, talolla, lapsilla ja ties millä, mutta aikaisemmin suomalaiset muutti, jos töitä ei ollut. Ihan perhekunnat. Aikana, jolloin oltiin arempia muutenkin reissaamaan edes Suomen sisällä. Se oli vaan pakko, kun töitä ei ollut.

Ap ei ihan tätä tainnut kysyä. Mielestäni kysyi muiden sairaanhoitajien tilannetta, onko heillä samanlaista työtilannetta, kuin hänellä.

Vierailija
12/19 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueesta viis. Minä valmistun juuri uranvaihtajana pääkaupunkiseudulta sairaanhoitajaksi, jonkia lisäksi  minulla on kaksi akateemista tutkintoa taustalla, joita voisin hyödyntää työssäni. Harjoittelut ovat menneet hyvin ja varsinkin vuorovaikutustaitoja on kehuttu. Olen hakenut töitä mm. vanhuspuolelta, myös kotihoidosta ja olisin valmis tekemään myös lähihoitajan töitä keikkoina.

Seuresta sanottiin, ettei heillä ole minulle tarjolla töitä, koska 3,5 vk perusharjoittelu palvelutalossa jossa kaikilla dnr-päätös, 6 vk kotisairaalaharjoittelu ja 4 vk muistisairaiden päivätoiminnassa eivät paina mitään. Tein myös perushoitajien sijaisuuksia pitkäaikaisosastoilla Koskelassa ja Herttoniemessä hamassa nuoruudessani.

Ihmettelin ratkaisua ja totesin, että Seurehan nimenomaan mainostaa itseään myös opiskelijoille sopivaksi tavaksi tienata, mutta kun kuulemma joku tämän ratkaisun oli tehnyt, niin ei voi mitään. Ja sitten vielä valitetaan varsinkin kotihoidon kuormittumista... 

Vierailija
13/19 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sairaanhoitaja ja tehnyr pätkätöitä viim. Kolme vuotta. Viimeisin kesäsijaisuus päättyi 2vko sitten. Ole muuttanut töiden perässä Tampereelle, Helsinkiin, Lohjalle, Lahteen, takaisin Tampereelle, takaisin Lahteen ja sitten Kuopioon.

Vierailija
14/19 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sairaanhoitaja ja tehnyr pätkätöitä viim. Kolme vuotta. Viimeisin kesäsijaisuus päättyi 2vko sitten. Ole muuttanut töiden perässä Tampereelle, Helsinkiin, Lohjalle, Lahteen, takaisin Tampereelle, takaisin Lahteen ja sitten Kuopioon.

Aivan varmasti joku vielä kehtaa valittaa, että et ole muuttanut tarpeeksi tai olet muuttanut väärin! Sinkullekin tuo on raskasta, mutta ei taida onnistua perheelliselle. Saitko joka paikasta työsuhdeasunnon vai miten tuo onnistui?

Vierailija
15/19 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vakituisen paikan tänä vuonna hakijoita reilusti alle kymmenen. Mollin sivuilla ei paikkaa ollut auki. Tällä hetkellä tarve sijaisuuksiin, äitiyslomaa ja muuta pidempiaikainen, tulijoita ei ole, paikat tosin ei toistaiseksi ole auki työkkärissä.

Vierailija
16/19 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kaikki paikat tulevat hakuun ensin sisäisesti, siksipä niitä ei mollin sivuilta löydy. Lähäreille löytyy kyllä enemmän kolmannen sektorinkin töitä ja niitä mollissa, mutt ei sairaanhoutajille.

Sairaanhoitaja saa tehdä lähäreiden töitä, jos siis töitä haluaa. Itse ole eläkkeellä oleva hoitohenkilö ja kysyntää on ollut,mutta en ole mennyt, että nuoret saisivat töitä.

Työnantajapuoli on välillä kommentoinut, etttä nuoret eivät halua tehdä sitä tai tätä hommaa, jota me vanhat tekisimme ihan iloisella mielellä.

Vierailija
17/19 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vakituisen paikan tänä vuonna hakijoita reilusti alle kymmenen. Mollin sivuilla ei paikkaa ollut auki. Tällä hetkellä tarve sijaisuuksiin, äitiyslomaa ja muuta pidempiaikainen, tulijoita ei ole, paikat tosin ei toistaiseksi ole auki työkkärissä.

Tämä se jaksaa vuodesta toiseen ihmetyttää. Hirveä pula työntekijöistä, mutta tietenkään siitä ei voi julkisesti ilmoittaa mitään. Onko tarvetta teidän työntekijöiden mielestä, mutta työnantajan mielestä ei?

Vierailija
18/19 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää jauhamista tuo, että muuttakaa jonnekin hevon helvettiin työn perässä! Tuollaisen jauhajat eivät itse ollenkaan ymmärrä millainen suururakka se on. Se ei oikeasti ole niin helppoa enää sitten kun on lapset ja talo ja puolison vakkarityöpaikka! Varsinkaan jonkin hoitajan palkan takia ei kertakaikkiaan ole järkeä vaihtaa koko perheen paikkakuntaa, varsinkaan jos toinen jäisi sitten taas työttömäksi siellä tuppukylässä missä ehkä hoitajalle olisi töitä. Muuttaminen on kallista, joka ikinen kerta häviää ehkä jopa nelinumeroisen summan rahaa. 

Itse olen käynyt toisella paikkakunnalla töissä ja työmatka on pitkä. Olen jo aivan loppu tämän reissaamisen kanssa enkä jaksaisi enää yhtään. Mutta pakko on kun ei ole lähempäkään töitä löytynyt. Mitään järkeä ei ole muuttaa sinne, koska miehelläni ei olisi siellä töitä ollenkaan ja hän sentään tuo palkkaa tähän talouteen yli 1000 euroa enemmän kuin minä, eikä minunkaan töideni jatkuvuudesta ole koskaan takeita. Pätkää pätkän päälle, ei sellaisen takia kukaan raahaa perhettään toiseen kaupunkiin.

Tiedän mistä puhun, koska itse jouduin lapsena ja nuorena muuttamaan jatkuvasti vanhempieni töiden takia ja se ei todellakaan ollut hyväksi. En suosittele kenellekään.

Vierailija
19/19 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se jaksaa vuodesta toiseen ihmetyttää. Hirveä pula työntekijöistä, mutta tietenkään siitä ei voi julkisesti ilmoittaa mitään. Onko tarvetta teidän työntekijöiden mielestä, mutta työnantajan mielestä ei?

Julkisella puolella tähän kysymykseen ei ihan yksinkertaista ole vastata kun työnantaja on kaupunki. Lupa palkata sijaisia on mutta toistaiseksi päättäjät ei ole halunneet laittaa paikkoja auki. Halutaan ehkä ensin selvittää sijaistilanne ja työvoimatilanne myös muissa kaupungin vanhus- ja terveyspalveluyksiköissä, haluaako joku työntekijä jostakin yksikössä vaihtaa sijaisuuden ajaksi ko. yksikköön ym. Varahenkilöstöä on työnantajalla jonkin verran käytössä ja käytännössä he tekevät näitä sijaisuuksia, lyhyemmät sijaisuuden hoidetaan toistaiseksi ylitöin, lomat melko pitkälle yksikön sijaistilanne olevien opiskelijoiden turvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme