Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon Voxrasta!

16.01.2017 |

Onko täällä kellään kokemuksia jotka ovat lopettaneet voxran käytön, miten on sujunut?
Olen pitkään kamppaillut elämässä ilman mielialalääkkeitä ja olen koko ajan yrittänyt elää samanlaista elämää mitä sinä aikana kun tuota söin, ei vaan ole onnistunut :/ Ongelma alkaa jo siitä miten vaikea on nousta sängystä, varsinkin sopivaan aikaan ennen puoltapäivää. Unirytmi hyvin haasteellinen, sitä yritetty miesystävän kanssa korjata jo yli vuoden verran :( Silloin oli vain niin helppo nousta vain sängystä ennen puolta päivää ja sai tehtyä asioita. En haluaisi kuitenkaan enää aloittaa tuota vaan pärjätä jo omin nokkineni tai luontaistuotteilla. Onko teillä mitään vinkkejä mitä luontaisjuttuja voisin ottaa voxran korvaajana? Tällä hetkellä jos sängystä pitäisi nousta ns. tavallista aiemmin, tunnen lähinnä ahdistusta. Laihduttamiseni on myöskin tyssännyt, tuon aikana onnistuin laihtumaan lähes 20kg. Ainoa lohtu on se että olen saanut painon pysymään lähes samana, välillä on 2kg enemmän mutta senkin saa suht nopeasti tiputettua. SSRI lääkkeistä tosiaan puhutaan paljon pahaa tälläkin palstalla tällä hetkellä ja niin niissä onkin, mutta eikä voxrastakin sitten myös tule jotain? Serotoniinin sijasta vaikuttaa dopamiiniin ja noradrenaliiniin, eikös se samalla lailla sotke aivokemiaa ja pidä taas noita välittäjä aineita jo liikaa koholla kun sekin on takaisinoton estäjä? Varsinkin jos sitä käyttää vuoden tai enemmän? Vaikea uskoa että tuosta ei sitten tapahdu mitään haittaa elimistölle tai jää mitään päälle kun lääkkeen lopettaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun elämä oli helpompaa kun käytit sitä, minkä ihmeen takia lopetit? Jos haittavaikutuksia ei pitkän ajan käytössä ilmennyt, ei kai niitä kannata silloin turhaan pelätä.

2/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräämä oli silloin, miten noita muka kadulta saisi?

Koko sen käytön aikana oli pari haittavaikutusta mitkä sitten joskus myöhemmin tasaantui/loppui kun lääkkeen lopetin. Minulla tuppaa nuo haitat kestämään osa pidemmänkin aikaa lopetuksesta.

Sanoin jo aloituksessa että haluan jo pärjätä omin avuin tai mahdollisesti käyttää siihen luontaistuotteita/ ravintolisiä. En pidä ajatuksesta sekoittaa erityisesti näillä mielialalääkkeillä aivokemiaa kun SSRI lääkkeissäkin on paljon pahaa. Sitäpaitsi jos keskeisin ongelma on unirytmi ja sängystä nouseminen eikä niinkään masennus, niin en sitä suuremmalla syyllä haluaisi syödä masennuslääkkeitä vaan että saisin unirytmin kuntoon. Muuten kyllä uskon että kun olen itselleni ok:ssa unirytmissä niin alan samalla lailla tekemään asioita ja viimein jatkamaan laihduttamista, sain tehtyä aina niinäkin hetkinä jotain kun oli edes jotenkin parempi rytmi kuin nyt, esim. kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitus on sama kuin missä tahansa huumeessa: varaudu parin vuoden heiluntaan mielialassa. Pyydä tukea miesystävältäsi, pyri kuuntelemaan mielialaasi ja aina kun tuntuu siltä, että tulee negatiivisia tunteita, yritä pysäyttää kierre. Eli käsittele itseäsi kuin narkomaania, samat ongelmat, hyvä lopputulos jos pääset eroon.

Vierailija
4/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kärsi masennuksesta, niin älä ota turhaan siihen lääkettä.

Neuvoni on, että illalla some pois, koska se sininen valo valvottaa. Jotakin hyvää hiilaria kuten ruisleipää iltapalaksi, ja nukkumaan kun alkaa nukuttaa. Aamulla mieststävä sitten herättää seksillä. Jo lähtee.

Voxra on hyvä lääke masentuneille. Muille ei ole tarkoitettu, eikä mihinkään nukkumis- tai heräämisvaikeuksiin, jotka ovat Suomessa talvella tavallisia joka tapauksessa. Aina pimeä.

Vierailija
5/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin voxraa vuoden verran. Lopetin kun koin etten tarvitse enää lääkettä enkä ole vuosiin tarvinnutkaan. Olo ihan sama kuin ennen lääkitystä. Siis ennen kuin tarvitsin lääkettä. Tosin itse en kärsinyt kuin lievästä masennuksesta.

En olisi lopettanut jos ei olisi lääke tehnyt tehtäväänsä. Miksi lopettaa kesken hoidon jos tunnet ettet ilmankaan pärjää?

Vierailija
6/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoni on, että illalla some pois, koska se sininen valo valvottaa. Jotakin hyvää hiilaria kuten ruisleipää iltapalaksi, ja nukkumaan kun alkaa nukuttaa. Aamulla mieststävä sitten herättää seksillä. Jo lähtee.

Voxra on hyvä lääke masentuneille. Muille ei ole tarkoitettu, eikä mihinkään nukkumis- tai heräämisvaikeuksiin, jotka ovat Suomessa talvella tavallisia joka tapauksessa. Aina pimeä.

Voxra on piristävä lääke. Minä käytin sitä add oireisiin. Sopii myös siihen eli ei ole pelkästään masennuslääke. Itse en enää lääkitystä tarvitse.

Vierailija
7/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voxra on piristävä lääke. Minä käytin sitä add oireisiin. Sopii myös siihen eli ei ole pelkästään masennuslääke. Itse en enää lääkitystä tarvitse.

Niin, toisella nimellä ilman Kela-korvausta myös tupakoinnin lopettamiseen. Lääkärit määrää "masennukseen", jotta saa Voxran halvemmalla, ja kallis se on silti. Se auttaa myös seksuaaliseen haluttomuuteen. Silti sitä ei mielestäni pitäisi ottaa siihen, että on vaikea herätä. Itse nukun huonosti, Voxra tai ei.

Vierailija
8/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu Voxran olevan viimeinen keino masennukseen se täsmäisku siihen.

No aloitin 150mg/vrk. ja muistan miten minua itketti olin tunteellinen. Sitten nosto 300mg/vrk. en ole huomannut mitään sivuoireita ja kyllä minun masennus on lieventynyt hieman sekä saan nukuttua.  Tietenkin tieto siitä, että lääke on viimeinen keino minulla masennukseen ahdistaa.

Olen sanonut psykiatrille sekä tk-lääkärille ja sairaanhoitajalle, ettei mikään lääke voi auttaa minua poistamaan masennusta minulta. Sen verran olen elämässä ulostetta saanut niskaani sekä kokenut menetyksiä.

T: Keskiviivan Mies.

Vierailija
9/9 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ATS, eli amfetamiinin tyyppinen stimulantti. Elämä hymyilee, kilot karisee ja menoa ja meininkiä piisaa. Kunnes mömmön lopettaa. Stimulanttien vaikutukset joutuu maksamaan AINA takaisin korkojen kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi