Nyt tuli kyllä sellainen päätös työttömien kyykyttämiseksi että huh huh!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701152200054053_uu.shtml
"Työssäkäyntialue ulottuu 80 kilometrin etäisyydelle henkilön kotoa. Säännöstä sovellettaessa otetaan huomioon julkisen liikenteen ohella se, onko henkilöllä oma auto käytettävissä."
Mutta sitten se viimeinen lause:
"Myös mahdollisuus pyöräillä tai kävellä työmatka otetaan huomioon."
No just!! En yhtään ihmettele, vaikka nämä älyttömiä päätöksiä tekevät päättäjät yhdessä työkkärien kanssa tulisivat siihen tulokseen, että kyllähän sen 80 km voi hyvin pyöräillä tai kävellä joka päivä mennen tullen.
Kuvitteleeko noita päätöksiä tekevät henkilöt oikeasti, että joku kävelee kahdesti 80 kilometrin työmatkan
joka päivä? Voisivat vaikka itse kävellä sen matkan ensin, jos se kerran heidän mielestään onnistuu.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko noita päätöksiä tekevät henkilöt oikeasti, että joku kävelee kahdesti 80 kilometrin työmatkan
joka päivä? Voisivat vaikka itse kävellä sen matkan ensin, jos se kerran heidän mielestään onnistuu.
En lukenut uutista, mutta olen ihan varma että eivät kuvittele. Kävelin kerran 25km yhteenmenoon ja siihen meni 8 tuntia (sisälsi 30 minuutin tauon).
Mistä sen tietää, ettei tule karenssia jos kieltäytyy kävelemästä 80 km matkaa töihin...heh.
Luulen, että aikamoiset koukerot on tulossa. Voihan olla, että haja-asutusalueella olevalle työpaikan lähin pysäkki on esim 10 km päässä. Joten mars vaan patikoimaan se 20 km päivässä.
Vierailija kirjoitti:
"Työssäkäyntialue ulottuu 80 kilometrin etäisyydelle henkilön kotoa. Säännöstä sovellettaessa otetaan huomioon julkisen liikenteen ohella se, onko henkilöllä oma auto käytettävissä."
No just!! En yhtään ihmettele, vaikka nämä älyttömiä päätöksiä tekevät päättäjät yhdessä työkkärien kanssa tulisivat siihen tulokseen, että kyllähän sen 80 km voi hyvin pyöräillä tai kävellä joka päivä mennen tullen.
Mites jos on lentokone käytössä?
Jos siellä tekstissä on tuo kävely ja pyöräily niin paljon mahdollista on, että joku yksioikoinen virkailija ei ymmärrä ettei ko matkaa voi kävellä ja karenssia pukkaa.
Varsinkin jos tarkka ohjeistus puuttuu.
Tarkoituksena on tietysti, että ostetaan auto ja päästään töihin. Samalla sitten se berner-seurantalaite jolla rahastetaan matkat.
No eivät vaadi tuommoisiin matkoihin. Mutta joku 15km/suunta voi olla pyörällä poljettava, kävellen ei kovinkaan montaa kilsaa/pvä voi vaatia. Mutta voidaan vaatia, että 15km asemalle, siitä julkisella liikennevälineellä paikkaan x ja kävelyä vaikka 5km. Eipä tarvitse miettiä kuntosalikorttia. Ja sairastahan tuo olisi.
Ja korkeakoulutettujen on turha pelätä joutuvansa harjan varteen. Eihän ne pääse nytkään matalapalkkatöihin, kun ei heitä työhastattelussa palkata. Liian hyvin koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joka päivä? Voisivat vaikka itse kävellä sen matkan ensin, jos se kerran heidän mielestään onnistuu.En lukenut uutista, mutta olen ihan varma että eivät kuvittele. Kävelin kerran 25km yhteenmenoon ja siihen meni 8 tuntia (sisälsi 30 minuutin tauon).
Ei liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta 8 tuntia!? Kävelit 3 kilometrin tuntivauhtia? :D
Just hain työkkärin käskystä työtä 70km:n päästä. Työmatkoihin menisi julkisilla 4-5,5h päivä plus sitten se pelivara ettei toki julkiset kulje tasan työaikojeni mukaan. Mulla on pieniä lapsia joita olis kiva nähdä joskus. Voitte arvata kahdesti aionko oikeasti ottaa työtä vastaan jos kävisi niin onneton tuuri että tarjoaisivat :D
Viesti hallitukselle, luokaa niitä järkeviä työpaikkoja ensin!!
Ja siinä vaiheessa jos työtön joutuu kulkemaan 80 km provikkapalkan paskatuotteen myyjäksi niin on ongelmia :) tietysti koskee syrjäseutuja. Kaupungissa asuvat työttömät nyt ekana siihen joutuvat, siis jos meno niin villiksi menee, mitä epäilen. *knock on wood*
Jos ette halua paikkaa, niin menkää krapulaisen näköisenä työpaikkahaastatteluun muovikassi mukana, jossa lasisia kaljapulloja kilisemässä. Samalla ottakaa mukaan kannabisyhdistyksen tukilomake ja pyytäkää haastattelijaa tukemaan yhdistystä kirjoittamalla nimi alle.
Joskus kävelykin kannattaa:
Remember the Man Who Walked 21 Miles a Day to and From Work?
Ajelin itse töihin fillarilla 10km suuntaansa viimeksi kun töitä oli. Muuten ihan ok, mutta kyllä tuo jonkinlaiset suihkutilat töissä vaatisi. Kolme talvisinta kuukautta piti kulkea yleensä bussilla. Kevyenliikenteen väylät kun eivät ole ihan ykkösprioriteetilla aurauksen suhteen. Nytkin lumi tuli torstaina-perjantaina ja vielä sunnuntaina iltapäivällä on osa väylistä ihan oman onnensa nojassa.
Naapurini käy melko säännöllisesti 16 kilometrin päässä töissä sähköfillarilla. Talvella pitää akku ladata kuulemma molemmissa päissä.
Vierailija kirjoitti:
Just hain työkkärin käskystä työtä 70km:n päästä. Työmatkoihin menisi julkisilla 4-5,5h päivä plus sitten se pelivara ettei toki julkiset kulje tasan työaikojeni mukaan. Mulla on pieniä lapsia joita olis kiva nähdä joskus. Voitte arvata kahdesti aionko oikeasti ottaa työtä vastaan jos kävisi niin onneton tuuri että tarjoaisivat :D
Älä huoli, et tule saamaan paikkaa. Työhaastattelussa sanot rehellisesti matkaan menevän ajan, niin unohtavat sinut. Lähempää löytyy varmasti vähintään yhtä pätevä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joka päivä? Voisivat vaikka itse kävellä sen matkan ensin, jos se kerran heidän mielestään onnistuu.Mites jos on lentokone käytössä?
Jos ei ole kenttää, niin ei tuu karenssiikaan. Vai onko kentältä käveltävä työpisteeseen vielä tuo 80km?Helikopterista ei kannata kertoa.
Suomesta luulisi löytyvän työttömiä lähempääkin kuin 80 km.
Pakkotyö on sitten nykypäivää...
Eikö olis hyvä perustaa niitä viljelypalstoja joita sitten yhdessä hoidetaan ja jaetaan ruoat ja työt.
Onneksi ei ole autoa, koska en vitussa lähtisi ajamaan tuntia töiden perässä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkotyö on sitten nykypäivää...
Eikö olis hyvä perustaa niitä viljelypalstoja joita sitten yhdessä hoidetaan ja jaetaan ruoat ja työt.
Joo. Mulla ois maita, haluatko tulla viljelemään?
Aikakin merkitsee. Voi kieltäytyä jos työmatkat yhteensä ylittävät 3h päivässä.
Mitään työpaikkaa ei saa jos ei halua, toki haastattelussa pitää käydä.
Älä sure. Ei töitä ole. Ei lähellä eikä kaukana.