Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin tietää, minkä tasoinen olen ulkonäöltäni? Nainen kysyy

Vierailija
15.01.2017 |

Olen aina ajatellut, että en ole kummoisen näköinen ja hävennytkin itseäni. Päätin tosin lopettaa sen häpeilyn tuossa jo useampia vuosia sitten, ja vain hyväksyä itseni tällaisena, ja olen tässä vähitellen onnistunutkin niin että suurimman osan ajasta en tunne enää häpeää. Nyt olen sinkkuuntunut vuosi sitten hyvin pitkästä suhteesta. Koen hankalaksi sen, että en tiedä minkä tasoinen olen, kun nykyään kuulee niin monessa yhteydessä sitä että seuranhaku pitää rajoittaa "omantasoisiin". Itse pidän keskenään tosi erinäköisistä miehistä eikä miehen taso juurikaan kiinnosta minua, mutta huomaan että jos mies on mielestäni selvästi hyvännäköinen, ajattelen heti ettei hän varmasti haluaisi seurustella kanssani.

Syitä, joiden pohjalta olen epätietoinen tasostani:

- Olen 37-vuotias mutta minua luullaan usein ainakin 10 vuotta nuoremmaksi. 25 taitaa olla yleisin veikkaus ja hiljattain joku veikkasi 20-vuotiaaksi.
- Miehet eivät ole koskaan kehuneet minua kauniiksi, ei edes teini-iässä, paitsi 1-2 kertaa sivulauseessa (esim. tuttavamies sanoi kerrottuani että olen tinderissä: "Siellä taitaa olla tosi paljon kysyntää kauniilla naisella").
- Ainoa poikkeus edelliseen kohtaan oli mies, jonka kanssa kävin kerran treffeillä eroni jälkeen. Hän oli menestyvä ja ihan hyvätasoinen mies ulkoisestikin. Treffien jälkeen hän laittoi viestin, jossa mainitsi minun olevan kaunein nainen, jota hän on koskaan treffannut. Tulkitsin että hän halusi vain varmistaa jatkon ja päästä sänkyyn, koska ajatus tuntui niin vieraalta ja oudolta minulle, ja lisäksi todella epäuskottavalta.
- Yksi tuntematon nainen tuli kerran kadulla sanomaan minulle, että olen kaunis. Toinen, tuttavani, on sanonut olevansa kateellinen ulkonäöstäni, mutta tämä oli varhaisnuoruudessa. Muita kehuja en ole naisiltakaan saanut.
- Pitkäaikaisin kumppanini sanoi joskus suhteen alussa, että olen "oikeastaan aika hassun näköinen".
- Ensimmäisen poikakaverini kaverit olivat sanoneet tälle, että kyllähän tuota pussi päässä panee..
- Vanhempani alkoivat kerran puhua jotenkin vihjailevaan sävyyn, että Kirsti Paakkanenkin on menestynyt elämässä vaikka ei olekaan kummoisen näköinen (eivät olleet tajunneet, että Paakkanenhan on ties minkä ikäinen jo, ja ollut kyllä nuoruudessaan epäilemättä varsinainen kaunotar!)
- Tilanteessa, jossa miehellä on selvästi painetta sanoa jotain myönteistä ulkonäöstäni (jos vaikka olen itse juuri kehunut miehen ulkonäköä), useimmiten he kehuvat hymyäni.
- Pari kumppania on joskus harvoin kehunut takapuoltani myös niin, että siihen ei ole ollut erikseen "painetta".
- Mies, jota juuri tapailin, jätti minut koska en suostunut syventämään suhdetta niin nopeasti kuin hän olisi halunnut, ja nyt hän painottaa treffiprofiilissaan pitävänsä naisen ulkonäköä todella tärkeänä ja että etsii nimenomaan kaunista naista (kun me tapasimme, hänellä ei ollut tällaista painotusta).
- Minua ei ole juurikaan yritetty iskeä. En kyllä ole elämässäni paljon käynyt baareissa tai muutenkaan paikoissa, joissa se olisi luontevaa. Mutta ilmeisesti joitakin naisia tullaan iskemään ihan kadullakin.
- Tinderissä saan matcheja parhaimman näköisiltä ja myös itseäni nuoremmilta miehiltä, mutta he eivät yleensä aloita keskustelua.
- Kasvoissani ja vartalossani on mielestäni paljonkin vikoja, mutta en luettele niitä koska itsensä hyväksyvä ihminen ei tee sellaista :)
- Painoni on normaali (165 / 57).

Erityisesti tämän juuri tapailemani miehen käytös mietityttää. Olinko hänen mielestään niin mitäänsanomattoman näköinen, että kun suhde ei alkanutkaan edetä nopeasti, hän päätti että ei kannata jatkaa yrittämistä koska kauniimmankin voisi saada? Hänkään ei siis kertaakaan sanonut pitävänsä minua kauniina, ei edes ensimmäisellä tapaamisella joka kyllä muuten sujui oikein hyvin.

Kommentteja?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaan pyydät treffeille niitä mukavan oloisia miehiä, miettimättä tasoja.

Vierailija
2/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, et siis halua mennä treffeille "alemman" tasoisen miehen kanssa. Siinäpä onkin hyvä sääntö elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas.

Vierailija
4/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, et siis halua mennä treffeille "alemman" tasoisen miehen kanssa. Siinäpä onkin hyvä sääntö elämään.

Kuten kerroin jo aloituksessa, minä en välitä miehen tasosta, vaan olen ihastunut "tasoltaan" melkolailla kaikenlaisiin miehiin. 

Ongelma on enemmän siinä, että en kehtaa lähestyä niitä miehiä jotka koen liian tasokkaiksi, koska en voi tietää olenko itse lähelläkään. Etkö olekin samaa mieltä siitä, että aika ristiriitaista palautetta olen saanut ulkonäöstäni?

ap

Vierailija
5/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala! Miten joku jaksaa tuollaista pyöritellä.

Itse asiassa musta kuulostaa, että sua on alistettu pitkässä suhteessa henkisesti ja siksi sulla on todella huono itsetunto. Luultavasti olet ajautunut ja jäänyt sellaiseen suhteeseen, jos vanhempasi eivät ole kauhean positiivisesti suhun suhtautuneet.

Kertomasi perusteella on ihan järjetöntä yrittää päätellä,minkä näköinen olet. Se on mahdotonta.

Enemmän sun pitäisi keskittyä tohon henkiseen puoleen. Ole niiden miesten kanssa, jotka sua miellyttää ja jotka tykkäävät susta ja jotka kohtelevat sua kunnolla.

Vierailija
6/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties olet sellainen suvikoponen. Ei vetoa miehiin oikein, mutta on jollain tavalla persoonallisen näyttävä.

Vierailija
7/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähesty niitä miehiä, jotka sua miellyttävät. Ne sitten vastaavat ja lähtevät treffeille, jotka ovat sinusta kiinnostuneita. En tiedä onko Tinder paras paikka löytää järkevää seuraa.

Vierailija
8/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä tuosta miellyttämisen tarpeesta. Oikealle miehelle kelpaat sellaisena kuin olet.

Vierailija
9/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala! Miten joku jaksaa tuollaista pyöritellä.

Itse asiassa musta kuulostaa, että sua on alistettu pitkässä suhteessa henkisesti ja siksi sulla on todella huono itsetunto. Luultavasti olet ajautunut ja jäänyt sellaiseen suhteeseen, jos vanhempasi eivät ole kauhean positiivisesti suhun suhtautuneet.

Kertomasi perusteella on ihan järjetöntä yrittää päätellä,minkä näköinen olet. Se on mahdotonta.

Enemmän sun pitäisi keskittyä tohon henkiseen puoleen. Ole niiden miesten kanssa, jotka sua miellyttää ja jotka tykkäävät susta ja jotka kohtelevat sua kunnolla.

Kiitos tästä kommentista.

En ole koskaan tullut ajatelleeksi, etteivät vanhempani suhtautuisi minuun myönteisesti, mutta tarkemmin ajatellen siinä voi olla perääkin. Välimme eivät ole nykyisin mitenkään hyvät. Siinä osuit oikeaan, että olen ollut pitkässä suhteessani jossain määrin alistettu. Sen ymmärsin vasta suhteen päätyttyä, kun tapasin miehen joka kohteli minua hyvin (emme kuitenkaan voineet olla yhdessä, mutta meistä on nyt tullut ystäviä).

Taisin tämän aloituksenkin tehdä siksi, että huomaan miettiväni hirmu paljon tuota tuon viimeisimmän miehen toivetta saada kaunis nainen. Otin sen jotenkin itseeni, vaikka en haluaisikaan myöntää tätä. :/

ap

Vierailija
10/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alle 50 vuotiaat eivät ole kauniita, lapsen näköisiä enemmänkin. Mutta olen itsekin yli 50 mies  joten voi johtua siitä. Olkoonkin että muistan jo parikymppisenä pitäneeni vanhoja naisia paremman näköisenä, ainakin noin niin kuin seksuaalisessa mielessä-

Vierailija
11/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtäät vaan sellaisiin joiden kanssa tekisi mieli olla. Sitten kun joku soittaa toisenkin kerran niin tiedät että nyt olis mahkuja.

Se on merkillistä kun joskus aika vaatimattomankin näköiset pallinaamat tuntuu liukuvan suhteesta toiseen ja aina itseään "korkeatasoisemman" kanssa (ainkin ulkonäön/statuksen puolesta) ja toiset, ihan hyvän näköiset ja kivat ihmiset on yksin koko ajan.

Vierailija
12/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita neitsyys huutonettiin ja laske kilohinta. Näkee onko lähempänä sikaa vai nautaa.

Vierailija
13/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot aika kompleksinen ihminen. Monella saattaa kiinnostus lopahtaa siksi.

Vierailija
14/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tällä ketjulla muuta funktiota kuin ap:n jumalaton itsekehu?

Onko tarkoitus yhtyä siihen?

M

Vierailija
15/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

humble brag eukot on niin turnoff.

Vierailija
16/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ihminen kirjoitella itsestään niin paljon.  Kuinka moni vaikka ajattelsikin että millainen tuo minun nenäni on, viitsisi kirjoittaa siitä palstoille.......

Koeta tosiaankin vaikka lukea ja keskittyä henkiseen kasvuun...

Vierailija
17/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt omaa tasoaan saa miettiä. Mä oon pohtinut vähän samaa asiaa kuin aloittaja eli en oikein osaa sanoa minkä näköinen olen. Ja ihan on kyllä hyvä itsetunto ja itse pidän ulkonäöstäni, mutta siitä on tullut tosi ristiriitaista palautetta.

Usein on kehuttu nätiksi/kauniiksi mutta sitten joskus muutama on myös haukkunut maailman rumimmaksi naiseksi mikä on ihan absurdia mutta kyllä se vähän mietityttää :D Useammin kehujat on naisia. Miehiä sain varsinkin nuorempana helposti mutta nykyistä markkina-arvoani en oikein tiiä vaikken rupsahtanut olekaan.

Mielenkiintoistahan näitä on pohtia. Ja itse - kuten varmaan aloittajakin - puhun tasoista ja markkina-arvosta ihan pilke silmäkulmassa.

Vierailija
18/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin tämän aloituksenkin tehdä siksi, että huomaan miettiväni hirmu paljon tuota tuon viimeisimmän miehen toivetta saada kaunis nainen. Otin sen jotenkin itseeni, vaikka en haluaisikaan myöntää tätä. :/

ap

Mietipä nyt tarkkaan myös toista vaihtoehtoa. Sitä, että tuo viimeisin mies ei uskonut mahdollisuuksiinsa kauniiden naisten suhteen ennen sinua ja nyt sinun jälkeen on nostanut vaatimuksiaan (vaikkakin kauneuden vaatimuksen esille tuonti treffi-ilmoituksessa on ainakin minusta todella törppöä).

Et olisi ensimmäinen nainen, joka on ihan pihalla kauneutensa suhteen.

Vierailija
19/19 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet oikeasti ihan hyvännäköinen tai jopa kaunis, mutta kaipaat valtavasti ulkoista vahvistusta. Se taas on huonon itsetunnon merkki, ja huono itsetunto jos mikä estää ihmistä hehkumasta täydessä potentiaalissaan.

Eiköhän se kauneutta peräänkuuluttanut mies etsinyt kaunista naista jo sua tapaillessaan. Koska hän halusi syventää suhdetta kanssasi, niin varmaan piti sinuakin riittävän kauniina. Jos hän nyt jälkeenpäin tarkensi profiiliaan, niin se tuskin liittyi sun ulkonäköön mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä