Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palashampoota käyttävät

Vierailija
15.01.2017 |

Saatteko pestyä päänahkanne täysin puhtaaksi palashampoolla? Siten että jos suihkun jälkeen kynnellä raapii päänahkaa, ei kynnen alle jää töhkää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällä viikolla alotin kokeilun, että oliiviöljysaippualla pesen. Ei oo toiminu hyvin valitettavasti.

Vierailija
2/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Lushin shampoot on hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Flow-pala ollut pidemmän aikaa käytössä, muuten ihan hyvä shampoo mutta päänahka ei tosiaan tunnu puhdistuvan kunnolla vaan on aina enemmän tai vähemmän "möhnässä". Ehkä alan pesemään aina silloin tällöin vaikka ihan tavallisella syväpuhdistavalla shampoolla jos auttaisi ongelmaan ja kokeilen tämän palan jälkeen jotain toista merkkiä...

ap

Vierailija
4/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta vain Lushin paloista,kolmea eri palaa on käytellyt.

Mulla on toiminut ihan hyvin ja puhdasta on tullut joka kerta. En tiedä muista paloista, mutta ainakin jotkut Lushin paloista taitaa olla aika peseviä ja on vaahdonnut tosi helposti kun vähän ensin pyörittelee käsien välissä.

Vierailija
5/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liuotan sitä saippuapalaa ensin vesikupissa, että saan saippuavettä. Sitten kaadan päänahkaani ja hieron. Toimii hyvin, mielestäni jopa paremmin kuin pelkän palan hinkkaaminen päähän.

Vierailija
6/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon käyttänyt joitain kuukausia, puolisen vuotta ehkä, ja kyllä mulla vaan puhdistuu päänahka ihan kiitettävästi! käytössä flow cosmetics -palashampoo, vaihtelen vähän fiiliksen ja vuodenajan/hiusten kunnon mukaan :-)

Vierailija
7/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuukausi meni, että päänahka ja hiukset "tottui"  saippuapesuun. 

Kohta joku tulee moittimaan, että saippua-aiheisessa keskustelussa "saippuauskovaiset" puhuu saippuasta. ;)

Vierailija
8/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Lushin Trichomaniaa, ja se on ihan loistava tuote, päänahka voi hyvin, eikä kutise koko ajan (minulla on todella kuiva ja herkkä iho).

Sinänsä päänahasta kuten muustakin ihosta irtoaa toki hilsettä, jos pesun jälkeen rapsuttaa kynnellä. Aina. Kokeilepa vaikka kylvyn päälle raapia kynsillä reittä tai jalkapohjaa, niin kyllä: kynnen alle jää kuollutta ihosolukkoa.

Ratkaisu on, että älä raavi. Ei sun päänahan kuulukaan olla kuin teräsharjalla sileäksi hangattua!

Jos taas sulla on joku talineritysongelma, niin kannattaa hakea siihen sopivia erityistuotteita. Monella saippuat ärsyttää ja kuivattaa ihoa liikaa, ja saa hilseilemään. Kannattaa silloin tosiaan pitäytyä palashampoissa. Tuon Trichomanian pitäisi juurikin muuten vähentää hilsettä, kokeile sitä, jos tuntuu että pää jää likaiseksi (siis että kynnen alle ei kerry pelkästään normaalia ihosolukkoa).

Vierailija
9/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut sitten alussakaan ongelmaa, ettei päänahka puhdistunut kunnolla?

ap

Vierailija
10/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään ollut sitten alussakaan ongelmaa, ettei päänahka puhdistunut kunnolla?

ap

Oli minulla, tuntui ettei saippuaa saa tarpeeksi vaahtoamaan. 

7

Vierailija
11/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Lushin Trichomaniaa, ja se on ihan loistava tuote, päänahka voi hyvin, eikä kutise koko ajan (minulla on todella kuiva ja herkkä iho).

Sinänsä päänahasta kuten muustakin ihosta irtoaa toki hilsettä, jos pesun jälkeen rapsuttaa kynnellä. Aina. Kokeilepa vaikka kylvyn päälle raapia kynsillä reittä tai jalkapohjaa, niin kyllä: kynnen alle jää kuollutta ihosolukkoa.

Ratkaisu on, että älä raavi. Ei sun päänahan kuulukaan olla kuin teräsharjalla sileäksi hangattua!

Jos taas sulla on joku talineritysongelma, niin kannattaa hakea siihen sopivia erityistuotteita. Monella saippuat ärsyttää ja kuivattaa ihoa liikaa, ja saa hilseilemään. Kannattaa silloin tosiaan pitäytyä palashampoissa. Tuon Trichomanian pitäisi juurikin muuten vähentää hilsettä, kokeile sitä, jos tuntuu että pää jää likaiseksi (siis että kynnen alle ei kerry pelkästään normaalia ihosolukkoa).

Hilsettä ja kutinaa ei ole ollenkaan. Ja tiedän että kuollutta ihosolukkoa irtoaa nyt aina, mutta päänahassa tuntuu olevan sitä nyt erityisen runsaasti ja muistelisin ettei tälläistä ollut kun käytin tavallista shampoota - tosin en silloin välttämättä kyseenalaistanut tai tutkinut tarkasti ovatko hiukset nyt pesun jälkeen varmasti puhtaat vai eivät.

Vierailija
12/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pessyt jo vuosia saippualla, herkistyin sulfaateille. Palashampoon (esim. Flow) ja saippuan ero on käytettyjen öljyjen keskinäisessä suhteessa. Jotkin Lushin palat ovat sls ja sles-pohjaisia, eli kuten tavallinen shampoo, mutta ilman vettä. Ja se oliiviöljysaippuakin on vain saippua, ei kummempaa, eli se käy yhtä hyvin tai huonosti kuin muutkin öljypohjaiset saippuat.

Saippuapesu toimii ainakin minulla paremmin kahdella vaahdotuksella. Toiset käyttävät hapanhuuhteluun etikkaa, itse en pidä sen hajusta, joten käytän sitruunahappoa veteen sekoitettuna. Hapanhuuhtelu palauttaa päänahan pH:n ja osaltaan tuntuu helpottavan saippuan huuhtoutumista. Huuhteluun täytyy löytää aikaa ja (lämmintä!) vettä.

Saippua tuntuu myös tarraavan lujaa kiinni värjättyyn, huokoisempaan hiukseen. Omani ovat pitkät, latvoissa vielä poiskasvatettavaa väriä. Saippua huuhtoutuu hienosti käsittelemättömästä osasta, mutta saattaa klähmääntyä latvoihin, jos en ole tarkkana. Pari kolme kertaa vuodessa turvaudun syväpuhdistavaan luonnonkosmetiikkashampooseen.

Vierailija
13/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Flow-pala ollut pidemmän aikaa käytössä, muuten ihan hyvä shampoo mutta päänahka ei tosiaan tunnu puhdistuvan kunnolla vaan on aina enemmän tai vähemmän "möhnässä". Ehkä alan pesemään aina silloin tällöin vaikka ihan tavallisella syväpuhdistavalla shampoolla jos auttaisi ongelmaan ja kokeilen tämän palan jälkeen jotain toista merkkiä...

ap

Mä en kans tykännyt Flown shampoopaloista. Ne olivat jotenkin ihan liian raskaat meikäläisen tukalle. Vaikka kuinka huuhdoin ja huuhdoin ja pitkään kokeilin, niin hiukset roikkuivat liiskana. Kokeilin kyllä melkein kaikki niistä läpi. Tykkäsin enemmän Nurmen shampoopaloista, mutta niitäkin enemmän omat hiukset tykkäs Urtekramin aloe vera palasaippuasta. Nyt kokeilen kuitenkin vielä Famon shampoopaloja, jos niillä sais hieman pesuväliä pidennettyä, koska itsellä on hyvin rasvoittuvat hiukset.

Vierailija
14/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Flow:n hiussaippuoita, hyvin lähtee myös päänahka puhtaaksi. Olen tosin huomannut, että pitää huuhdella lämpimällä vedellä, että huuhtoutuu saippua pois hiuksista.

Vierailija
15/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Lushit ei sitten ole mitään oikeaa saippuointimenetelmällä kasviöljyistä valmistettua saippuaa, vaan ihan SLS-pitoista tavallista shampoota vain eri muodossa. Siksi ne pesevätkiin samoin kuin perinteinen shampoo.

Minä käytän oliiviöljysaippuaa hiusten pesuun. Teen joka kerta huuhtelun etikalla, että saan saippuajäämät pois. Eli laitan puolen litran limsapulloon lämmintä vettä ja pienen lorauksen etikkaa. Hiusten pesun jälkeen kaadan etikkaveden päähäni ja puristan vedet pois. En huuhdo sitä pois, koska tulee parempi kiilto tukkaan kun jättää. 

Sinänsä tuo töhkä saippuapesusta ei todennäköisesit ole likaa vaan saippuajäämää, joka voi olla jopa suojaavaa päänahalle, varsinkin jos värjää hiuksia niin pieni saippuakerros estäää väriä pääsemästä päänahkaan. 

Vierailija
16/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys: Miten tuollaista palasaippuaa saa levitettyä hiuksiin ja päänahkaan? Kokeilin kerran oliiviöljypalasaippuaa ja juuri levittäminen muodostui ongelmaksi.

Toinen kysymys: Eikö etikanhaju jää hiuksiin, jos sitä käyttää huuhteluun

Vierailija
17/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys: Miten tuollaista palasaippuaa saa levitettyä hiuksiin ja päänahkaan? Kokeilin kerran oliiviöljypalasaippuaa ja juuri levittäminen muodostui ongelmaksi.

minusta on ainakin helppoa hieraista saippuapalaa sinne tänne päähän ja vaahdottaa sitten käsillä ympäriinsä. ja etikanhaju haihtuu pois kuivuessa niin hiuksista kuin pyykistä ja kaikesta muustakin, ennen kuivumista haju vaan voi olla ikävä.

Vierailija
18/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä äskeiseen että pitkin hiuksia ja latvoja saippuan levittäminen voi olla hankalaa, mutta se ei ole tarpeellista tavallisellakaan shampoolla. vain päänahan alue kuuluu varsinaisesti saippuoida, loput hiukset peseytyvät siinä samalla eivätkä tarvitse omaa saippuoinia tai jynssäämistä. Elleivät sitten ole täynnä muotoilutuotteita.

Vierailija
19/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minusta on ainakin helppoa hieraista saippuapalaa sinne tänne päähän ja vaahdottaa sitten käsillä ympäriinsä. ja etikanhaju haihtuu pois kuivuessa niin hiuksista kuin pyykistä ja kaikesta muustakin, ennen kuivumista haju vaan voi olla ikävä.

Kiitos vastauksesta. Jostain syystä ei tullut mieleen hieroa palaa suoraan päähän, joten siinä taisi olla ongelman ydin. Taidan kokeilla palasaippuaa uudelleen ja näiden tietojen perusteella tuota etikkahuuhteluakin (en ole uskaltanut hajuhaittojen pelossa).

Vierailija
20/22 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän muuten flown palashampoota tai oliiviöljysaippuaa, mutta noin kerran kahdessa viikossa pesen Unique haircaren syväpuhdistavalla shampoolla. Puhdistaa mahdolliset hiuksiin ja päänahkaan jääneet shampoojämät ja on kuitenkin luomua ja silikoniton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi