Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netissä myyminen, kun ei haluaisi postittaa? Miksei "vain nouto" -merkintää uskota?

Vierailija
15.01.2017 |

Miten ihmeessä te muut hoidatte nettimyynnin ilmoittelun jos ette halua postittaa?

En voi sietää postitusta monestakin syystä: Siitä on liikaa vaivaa, ostajat yrittävät tinkiä postikuluista eivätkä ainakaan haluaisi maksaa paketointitarvikkeita tai paketoinnin ja postituksen vaivasta. Jos tuote menee rikki postituksessa, vaaditaan hintaa takaisin, samoin jos tuote ei sitten miellytäkään ostajaa...

Tähän kaikkeen tuskastuneena (ja onnekseni pääkaupunkiseudulla asuvana) haluaisin myydä tuotteen vain noudolla tai sopia tapaamisen jonnekin tuotteen luovuttamista varten. Tällöin ostaja voi tarkistaa tuotteen vielä ennen maksua eikä minun tarvitse paketoida ym. Minua ei haittaa, että myyntiaika voi olla pidempi tai hinta matalampi, se on pieni hinta siitä ettei tarvitse paketoida, postittaa tai riidellä.

MUTTA: Miten ilmoitus muotoillaan nettiin (huutonet, tori, FB-palstat...) niin, että ostajaehdokkaat OIKEASTI YMMÄRTÄVÄT, että en todellakaan aio postittaa tuotetta? Erityisesti huutonetissä tämä on iso ongelma, koska postitusta haluavat huutavat tuotteen, vaikka ilmoitukseen kirjoittaisi kuinka suurilla kirjaimillla tahansa etten postita - ja antavat sitten negatiivisen palautteen kun en postittanutkaan... Tai vaativat rahoja takaisin postissa rikkoutuneesta tuotteesta vaikka olisi kissan korkuisin kirjaimin kirjoittanut, että ostaja ottaa vastuun postissa rikkoutumisesta.

Miten tämä voi olla niin vaikeaa??!!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei uskota, koska nettimyynnissä on helppoa yrittää tinkiä kaikesta. Kun hinnasta voi tinkiä, niin miksi ei siitä postituksestakin? Kun postituksesta voi tinkiä, niin miksi et samalla toisi sitä tuotetta omakustanteisesti kotiovelle asti?

Vierailija
2/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sellainen minkä joku todella haluaisi, mutta ei ole mitään keinoa matkustaa Keravalta Kuopioon hakemaan sitä ja kuitenkin vielä yrittää kysyä postitusta. Ei kai siitä tarvitse niin paljon raivostua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi myyn tori.fissä. Eipä tule palautteita, jos eivät usko että vain nouto. Kaikkiin tinkimisviesteihin en siellä edes vastaa.

Vierailija
4/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelu on sallittua, et voit sitä estää. Kuuluu normaaliin kaupankäyntiin. Se mitä voi tehdä, on johdonmukaisesti pitää kiinni linjastasi, ja vastata jokaiseen tiedusteluun ettet postita ja myydä tosiaan vain sellaiselle joka noutaa. Ei tämä ole ongelma ellet tee siitä sellaista.

Vierailija
5/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä se on tuommoista. "Nouto" = voitko postittaa, voitko tuoda, kulkeutuuko sinne ja tänne tai tonne?! "Hinta" = tarjotaan mitä huvittaa, varataan samalla ja joissain palstoissa se jopa lukitsee kohteen niin ettei täyteen hintaan ostava voi edes ohittaa tätä tarjoajaa vaan alkaa ihme pelleily, että myyjä saa tehdä vastatarjouksen jne... "Myyn kaikki kerralla" = saanko tuon yhden ostaa, mitä maksaa jos ostan puolet jne. :D

Vierailija
6/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti keskivertosuomalaisen älynlahjoja. Niin, näillä mennään ja kaikki on mahdollista. Laita itse negatiivinen lukutaidottomille ostajille (vai saako myyjä laittaa?) Itse vien ylimääräiset tavarat SPR:lle ym. paikkoihin.

Vierailija
7/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä netissä hoitopöytää (kauneudenhoitoala)hintaan 100e

Tuote moitteettomassa kunnossa ja uusi maksaa 500e

Kuvat, tuotteen mitat ym kaikki ilmoituksessa.

Sit saa postia tyyliin: Käyn hakee, 80 e? Onko kunnossa? Laitatko postiin?Maksan 70 !!!!? Tai sitten se ikuinen "Tuun hakemaan viikon päästä",sit ei haekaan tai muuttaa hakupäivää kauemmas. Tää on ku jostain pölhölästä koko touhu :D

Luulin oikeesti että kun laittaa tarpeeksi edulliseksi niin pöytä haetaan heti, mut ei tod!

Mut hyvät naurut ollaan miehen kanssa saatu, on tää ollut sen verran absurdia hommaa!

Vierailija
8/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko kummallisen tekstiviestin Tori.fi:stä?

Oletko saanut lähiaikoina epäilyttävän oloisen, huonosti kirjoitetun tekstiviestin, jossa pyydetään kirjautumaan Tori-tilillesi? Varoitus: Tämä voi olla tietojenkalasteluyritys. Jotkut käyttäjämme ovat saaneet viestin, joissa väitetään, että heidän tietojaan käytetään väärin, ja että heidän tulisi kirjautua omalle tililleen linkin kautta. 

Viestin linkkiä ei missään nimessä tule klikata, eikä omia tietoja pidä syöttää linkistä aukeavalle sivulle! 

Oikean kirjautumissivumme osoite on https://www.tori.fi/tili. Tarkistathan aina kirjautumis- ja henkilötietoja syöttäessäsi, mille verkkosivulle sinut ohjataan: ohjaako viesti täyttämään tietosi sivulle, jonka osoite ei vaikuta Torilta? Jos epäilet tietojesi joutuneen vääriin käsiin, otathan viipymättä yhteyttä Tori-tukeen. Kiitos!

Ps. Muistathan vaihtaa salasanasi säännöllisesti? Nyt on loistava aika tehdä uudenvuodenlupaus pitää omista tiedoista parempaa huolta – ja vaihtaa salasana Toriin ja muihinkin käyttämiisi palveluihin. 

Lue alta asiakaspalvelusivuiltamme lisää vinkkejä turvallisesta Torin käytöstä. Mukavaa ja leppoisaa viikonloppua ja hyviä kauppoja!

Lämpimin terveisin Torin tiimi

Vierailija
9/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei jo Ilta Sanomissa?

Vierailija
10/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko kummallisen tekstiviestin Tori.fi:stä?

Oletko saanut lähiaikoina epäilyttävän oloisen, huonosti kirjoitetun tekstiviestin, jossa pyydetään kirjautumaan Tori-tilillesi? Varoitus: Tämä voi olla tietojenkalasteluyritys. Jotkut käyttäjämme ovat saaneet viestin, joissa väitetään, että heidän tietojaan käytetään väärin, ja että heidän tulisi kirjautua omalle tililleen linkin kautta. 

Viestin linkkiä ei missään nimessä tule klikata, eikä omia tietoja pidä syöttää linkistä aukeavalle sivulle! 

Oikean kirjautumissivumme osoite on https://www.tori.fi/tili. Tarkistathan aina kirjautumis- ja henkilötietoja syöttäessäsi, mille verkkosivulle sinut ohjataan: ohjaako viesti täyttämään tietosi sivulle, jonka osoite ei vaikuta Torilta? Jos epäilet tietojesi joutuneen vääriin käsiin, otathan viipymättä yhteyttä Tori-tukeen. Kiitos!

Ps. Muistathan vaihtaa salasanasi säännöllisesti? Nyt on loistava aika tehdä uudenvuodenlupaus pitää omista tiedoista parempaa huolta – ja vaihtaa salasana Toriin ja muihinkin käyttämiisi palveluihin. 

Lue alta asiakaspalvelusivuiltamme lisää vinkkejä turvallisesta Torin käytöstä. Mukavaa ja leppoisaa viikonloppua ja hyviä kauppoja!

Lämpimin terveisin Torin tiimi

Vierailija
11/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi se liittyy siihen että kun mahdollinen ostaja on löytynyt niin kokeillaan kuinka innokas myyjä on myyjään. Itse pyrin tekemään aina kaupat kun vaan ostajaehdokas löytyy, myyn vaikka vähän halvemmalla ja postitan toki jos kyse ei ole sohvasta tai pöydästä tms.

Vierailija
12/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
13/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvottelu on sallittua, et voit sitä estää. Kuuluu normaaliin kaupankäyntiin. Se mitä voi tehdä, on johdonmukaisesti pitää kiinni linjastasi, ja vastata jokaiseen tiedusteluun ettet postita ja myydä tosiaan vain sellaiselle joka noutaa. Ei tämä ole ongelma ellet tee siitä sellaista.

No kun nimenomaan ihmiset eivät vain kysy (vastaan kyllä huutonetin kommentteihin asiallisesti), vaan huutavat tuotteen ja alkavat sen jälkeen tinkata sitä postitusta, jolloin joudun antamaan (sääntöjen mukaisesti) negatiivisen palautteen lunastamattomasta huudosta ja palkintona saan itse negatiivisen palautteen. Ärsyttää, kun minulla on jo kymmenkunta negatiivista palautetta tästä samasta asiasta, eikä yhtään negatiivista palautetta mistään muusta syystä.

Toki saa kysyä ja aina vastaan loogisesti, että en postita (tosin en ymmärrä, miksei sitä voi uskoa kysymättä).

ap

Vierailija
14/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päätellyt, että näiden ajatusmaailma menee niin, että he kuvittelevat myyjän suostuvan helpommin heidän ehtoihinsa huudon jälkeen välttääkseen negatiivisen palautteen. Siis huudetaan ja sen jälkeen vaaditaan myyjältä ties mitä ja annetaan nega jos myyjä ei suostu.

Mielestäni joidenkin toiminnassa näkee selvästi tällaisen ajatuskulun. Heillä usein on myös useita negatiivisia palautteita myyjiltä. Huutonetin ongelma on, että myyjä ei pysty mitenkään estämään näiden ihmisten huutoja, eli käytännöistä negoista on haittaa vain myyjille, ostajat voivat tehdä mitä vain.

Vierailija
15/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoituksessa lukee selkeästi "vain nouto/tapaaminen keskustassa" jne. niin en edes kysy postitusta, tietenkään. 

Mutta aika usein ilmoituksessa se on muotoiltu esim. että "nouto Helsingin Kannelmäestä". Olen tällöin joskus kysynyt, että suostutko postittamaan? Yleensä on aina käynyt, myyjälle ei vaan ole tullut mieleen, että joku voi haluta ostaa tuotteen postitse. Yleensä nämä ovat aika uusia myyjiä. Juuri viime viikolla ostin tällaisen tuotteen. Maksoin postikuluja 10 €, eli siinä oli paketointi/vaivanpalkkaakin. Ihan itse ehdotin tuota maksua, koska halusin sen tuotteen ja lähempänä ei ollut. Myyjä oli laittanut sen pakettiautomaattiin, eli mielestäni jäi ihan ok summa vaivanpalkaksi.

Tietenkään en huuto.netissä huuda tuotetta, jos siinä ei ole postitusmahdollisuutta mainittu. Tai jos on epäselvää, niin kysyn ennen kuin huudan.

Eli mulle  "vain", "ainoastaan", "en postita" jne. tarkoittaa, ettei myyjä todellakaan postita ja annan olla.

Ostan kyllä nykyisin tosi vähän huuto.netistä, melkein kaiken ostan torista ja myös myyn siellä. En jaksa huutiksen pilkkua nu…vaa palautesysteemiä, josta syystä tuotteen kuvailut ovat menneet ihan höpöiksi: "aivan hiukan pesunukkaa, jota ei paljaalla silmällä näe, mutta erottaa valoa vasten katsoessa. Vasemmassa kainalossa kolme senttiä saumasta haalea tahra kooltaan 1 cm x 0,35 cm, joka saattaa lähteä tahranpoistoaineella". Ja palautteet samaa luokkaa: "kuvauksessa sanottiin, että pesunukan erottaa vain valoa vasten, mutta itse huomasin kyllä pesunukkaa ihan päivänvalossa ikkunan vieressä seistessäni, siksi neutraali". Myös huutiksen toimitusehdot ovat monella sellaiset, että tulee mieleen, että myyjä tekee ostajalle valtavan palveluksen myydessään, eikä suinkaan ostaja ostaessaan ja maksaessaan.

Vierailija
16/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn tästä syystä vain oman paikkakunnan fb-kirppiksellä. Satun vielä asumaan paikkakunnan ainoan prisman ja Lidlin vieressä. Joten osa vaikka tulee kauempaa, niin he hoitavat muita asioita samalla.

Mutta sen olen huomannut että tietyillä on kuvitelma, että myyjä suostuu mihin vain. Esimerkiksi kerran kävi näin erään kotiäidin kanssa. Hän kysyi koska voi hakea ja ilmoitin että ollaan molemmat 8-16 töissä. Joten iltaisin klo 17 jälkeen. Tähän hän vastasi että ei teillä olisi mahdollisuutta pitää vapaapäivää. Kun hän haluaisi hoitaa kaikki tällaiset kirpputori yms asiat kun oma mies töissä. Jotta he voi olla illan perheen kesken. Ja tämä nainen siis asui max 4 kilsan päästä missä itse asun. Seuraava ehdotus jos minä ajan hänen luo jottei hänen tarvitse silloin illalla mennä kotoa pois. Ja kyseessä todellakin kotiäiti. Juu ei todellakaan tullut kauppoja.

Vierailija
17/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun nimenomaan ihmiset eivät vain kysy (vastaan kyllä huutonetin kommentteihin asiallisesti), vaan huutavat tuotteen ja alkavat sen jälkeen tinkata sitä postitusta, jolloin joudun antamaan (sääntöjen mukaisesti) negatiivisen palautteen lunastamattomasta huudosta ja palkintona saan itse negatiivisen palautteen. Ärsyttää, kun minulla on jo kymmenkunta negatiivista palautetta tästä samasta asiasta, eikä yhtään negatiivista palautetta mistään muusta syystä.

Toki saa kysyä ja aina vastaan loogisesti, että en postita (tosin en ymmärrä, miksei sitä voi uskoa kysymättä).

ap

Ylläpidon voi pyytää poistamaan aiheettomat negat.

Vierailija
18/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä on muka ongelma. Itse olen myös aina myynyt tavaroita mainilla että "vain nouto ja maksu noutaessa". En silti yhtään hermostu vaikka joku kysele toimitusmahdolisuutta tai postitusta, sillä tässä lähialueilla on paljonkin paikkoja joihin voisin kuskata tavaran, mutta en todellakaan ala luettelemaan kaikkia paikkoja joiden läheisyydessä kuljen työn tai harrastusten tai muiden asioiden vuoksi. Mutta jos kysyjä sattuu asumaan vaikka työpaikkani lähellä, niin toki voi noutaa sieltäkin.

Olen huomannut muutenkin että osa ihmisistä ei kestä mitään keskustelua, vaan kokevat sen ahdistavaksi.

Vierailija
19/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt tuotteita vain kaupunginosan omassa fb-myyntiryhmässä, niissä on yleensä vaatimuksenakin ettei tuotteita tarvitse postittaa.

Kun kauppaa tehdään kävelymatkan päässä olevien kanssa, pääsee helpoimmalla. Joskus tavaroita haetaan jo puolen tunnin sisällä myynti-ilmoituksen laittamisesta. Jos myyt isompia alueita kattavia myyntikanavia pitkin, on vain pakko varautua siihen, että luettua tekstiä ei ymmärretä (hinta, ei postitusta, vaatteissa koko jne.) ja se ei ole ostajan vika koskaan.

Vierailija
20/34 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoituksessa lukee selkeästi "vain nouto/tapaaminen keskustassa" jne. niin en edes kysy postitusta, tietenkään. 

Mutta aika usein ilmoituksessa se on muotoiltu esim. että "nouto Helsingin Kannelmäestä". Olen tällöin joskus kysynyt, että suostutko postittamaan? Yleensä on aina käynyt, myyjälle ei vaan ole tullut mieleen, että joku voi haluta ostaa tuotteen postitse. Yleensä nämä ovat aika uusia myyjiä. Juuri viime viikolla ostin tällaisen tuotteen. Maksoin postikuluja 10 €, eli siinä oli paketointi/vaivanpalkkaakin. Ihan itse ehdotin tuota maksua, koska halusin sen tuotteen ja lähempänä ei ollut. Myyjä oli laittanut sen pakettiautomaattiin, eli mielestäni jäi ihan ok summa vaivanpalkaksi.

Tietenkään en huuto.netissä huuda tuotetta, jos siinä ei ole postitusmahdollisuutta mainittu. Tai jos on epäselvää, niin kysyn ennen kuin huudan.

Eli mulle  "vain", "ainoastaan", "en postita" jne. tarkoittaa, ettei myyjä todellakaan postita ja annan olla.

Ostan kyllä nykyisin tosi vähän huuto.netistä, melkein kaiken ostan torista ja myös myyn siellä. En jaksa huutiksen pilkkua nu…vaa palautesysteemiä, josta syystä tuotteen kuvailut ovat menneet ihan höpöiksi: "aivan hiukan pesunukkaa, jota ei paljaalla silmällä näe, mutta erottaa valoa vasten katsoessa. Vasemmassa kainalossa kolme senttiä saumasta haalea tahra kooltaan 1 cm x 0,35 cm, joka saattaa lähteä tahranpoistoaineella". Ja palautteet samaa luokkaa: "kuvauksessa sanottiin, että pesunukan erottaa vain valoa vasten, mutta itse huomasin kyllä pesunukkaa ihan päivänvalossa ikkunan vieressä seistessäni, siksi neutraali". Myös huutiksen toimitusehdot ovat monella sellaiset, että tulee mieleen, että myyjä tekee ostajalle valtavan palveluksen myydessään, eikä suinkaan ostaja ostaessaan ja maksaessaan.

No mun toimitusehdot on varmaan paisuneet sellaisiksi mahdottomiksi. Syy on se, että näitä vänkääjiä on niin paljon, että aina jonkun vänkääjän jälkeen olen lisännyt vielä yhden ehdon, jossa kerron, että tällaiseenkaan en suostu. Ne eivät siis ole niille 80-90% normaaleja ostajia, jotka eivät vaadi kuuta taivaalta.

Tyyliin:

- en toimita tuotteita autolla ostajien haluamiin paikkoihin heidän haluamiinsa aikoihin

- en sovi tapaamisia Helsingin keskustaan, koska minulla ei ole asiaa sinne muuten

- voin sopia tapaamisen muutamaan muuhun paikkaan, mutta vain silloin kun minulla on niihin muutakin asiaa

- virka-aikaan olen töissä, eli nouto sopii pääsääntöisesti virka-ajan ulkopuolellla

- en postita särkyviä (koska kun aiemmin postitin "ostajan riskillä", niin ostajat vaativat kuitenkin korvausta jos tuote meni rikki)

- postitan sieltä, mistä itse haluan, en juokse ärrälle, valintataloon ja postiin sen mukaan, mitä ostaja haluaa

- perin postimaksun lisäksi maksun paketointitarvikkeista ja vaivasta

- kun postitan, niin perimäni postituskulu on mainittu kohteessa enkä tingi siitä sulkeutumisen jälkeen

Mutta siis tiedän, että tämä litania karkottaa asiallisia ostajia ja toisaalta taas koko ajan on niitä, jotka eivät osaa lukea / ymmärrä, mitä näissä lukee ja että pidän näistä kiinni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi