Kuinka paha on jos ei muista omaa hääpäivää
Mentiin naimisiin vajaa pari vuotta sitten. Muistan sen verran, että päivä oli helmikuun lopussa, mutta tarkka päivä on vähän hakusessa. Mä en tiedä missä se vihki vai mikälie todistus on, joten en voi siitä luntata. En ole keksinyt mitään veruketta jolla kysyä missä paperi on. Enkä voi oikein kysyä suoraakaan "hei kulta, mikäs se meidän hääpäivä olikaan?"
Mä en haluaisi tehdä samaa mokaa tänä vuonna, että en tiedä mitä tuo yksi hömpöttää ja intoilee. Millähän saisin päivän tiedusteltua?
Kommentit (13)
Yleensä se kaiverretaan vihkisormukseen. Myös vihkiraamatussa se on kirjattu, jos on siis pappi vihkinyt. Mut ap, aika pihalla olet. Nyt ois aika ryhdistäytyä.
Me mentiin naimisiin maistraatissa ilman sormuksia ja todistajatkin olivat talon puolesta. Ei tarvinnut kirjoittaa päivää ylös eikä kertoa sitä myöskään ääneen kenellekkään. Siinä varmasn syy miksi en tiedä päivää.
Ap
Mulla sama ongelma. Tiedän että häämme olivat koulujen hiihtolomaviikolla, mutta en muista päivämäärää. En muista edes viikonpäivää että oliko to vai pe, että voisin tarkistaa takautuvasti kalenterista. Ja vihkisormus tietysti niin varmassa tallessa, että en muista missä se on. Mies muistaa aina kaiken ja siltä vois kyllä kysyä, mutta kun en kehtaa tunnustaa unohtaneeni niin tärkeän päivän. Pitää varmaan sillä viikolla tehdä kaikkia sen lempiruokia ja olla muutenkin siten, että voi tosta noin vaan loihtia "juhlallisuudet" niin kuin muka ei ois mitään unohtanu.
Hääpäiväksi kannattaa valita joku muutenkin tärkeä päivä, niin johan muistaa. Meillä se oli tietyn eläimen metsästyksen alkamispäivä. Muistaa ainakin noin suunnilleen...
Vierailija kirjoitti:
Me mentiin naimisiin maistraatissa ilman sormuksia ja todistajatkin olivat talon puolesta. Ei tarvinnut kirjoittaa päivää ylös eikä kertoa sitä myöskään ääneen kenellekkään. Siinä varmasn syy miksi en tiedä päivää.
Ap
Se, että et tiedä päivää, on kyllä huolestuttavaa. Se, ette muista vaan olet unohtanut, on melko tavallista.
Kysy puolisoltasi ja merkkaa se jonnekin ylös.
Minä muistan päivämäärän, mutta en tahdo muistaa mikä vuosi se tarkalleen ottaen oli. Aina jos joku kysyy montako vuotta ollaan oltu naimisissa, pitää oikein muistelemalla muistella, että mikäs vuosi se taas olikaan...
Miksei voi vaan kysyä? Rento liitto....
Eikö toi hääpäivän tiedusteleminen ole vastaava juttu jos ei tietäisi oman lapsen syntymäpäivää. Kyllä pitäis olla joku kiertoilmaisu asian tiedusteluun. En tiedä riittääkö rohkeus suoraa kysymiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö toi hääpäivän tiedusteleminen ole vastaava juttu jos ei tietäisi oman lapsen syntymäpäivää. Kyllä pitäis olla joku kiertoilmaisu asian tiedusteluun. En tiedä riittääkö rohkeus suoraa kysymiseen.
Ap
Nooh, oma mies ei vieläkään muista varmaksi lasten syntymäpäiviä vaikka nuorinkin on jo täyttänyt 20 vuotta. Kun ei muista päivämääriä, niin ei muista. Olen ajatellut, että miehen päästä puuttuu piuha siltä kohtaa.
- nro 1
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi vaan kysyä? Rento liitto....
Nii, en tiedä johtuuko tentouden puutteesta vai mistä, mutta pelkään, että mies loukkaantuu jos en pidä hääpäivää edes sen verran tärkeänä, että tietäisin milloin se on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nooh, oma mies ei vieläkään muista varmaksi lasten syntymäpäiviä vaikka nuorinkin on jo täyttänyt 20 vuotta. Kun ei muista päivämääriä, niin ei muista. Olen ajatellut, että miehen päästä puuttuu piuha siltä kohtaa.
- nro 1
Ehkä mullakin on tuo sama piuha vähintäänkin löysällä :)
Ap
Oma mies ei muista mitään merkkipäiviä, ei kenenkään synttäripäiviä saati meidän hääpäivää. Hänellä ei ne vaan pysy päässä. Minua se ei haittaa, muistutan niistä miestä etukäteen ainakin kerran.