Voiko ovuloivan naisen "aistia" ulkopuolinen jotenkin?
Kommentit (20)
En tiedä millä mekanismilla kuukautisten synkronoituminen samassa taloudessa asuvien naisten kesken muutoin toimisi.
Koira voi haistaa. Ihmisen ovulaatio on nk piilotettu joten muuten sitä ei ulkoa havaitse.
Joku tutkimus osoitti että naisen kasvot on aavistuksen punaisemmat ovulaation aikana kun normaalisti. Tätä on vaikea havaita ja tutkijatkin sai tehdä paljon työtä havaitakseen tämän (et siis varmasti erota itse, kenellä on ovulaatio, ainakaan tietoisesti). Samassa tutkimuksessa ilmeni myös että miehet pitää enemän naisista joilla on kasvot hieman punertavammat kun normaalisti. Tämä yhdistettiin näin sitten siihen etät mies kiinnostuu naisesta jolla on ovulaatio. Joten ainakin miehet alitajuntaisesti voi havaita sen kenellä on ovulaatio ja kenellä ei.
Voiskohan tuossa olla vastaus aiemmin pohdiskelemaani. Mulla alkaa seisomaan jonkun naisen läheisyydessä, vaikka en ole ainakaan ajatuksen tasolla miettinyt sellaista, sitten taas saattaa olla jonkun todella vetävän daamin kanssa, vaikka ajattelisikin, niin ei aiheuta samanlaista ahtautta lahkeessa. Toi se pointti täytyy olla, ovuloiva nainen ja terskani pää ponnahtaisi reilusti navan yläpuolelle, jos housuista vapauttaisin.
Voi aistia. Supermarketin käytävillä nuuhkin naisten takapuolia, kun naikkoset pyllistävät ottaakseen alahyllyltä tuotteita kärryyn. Hajusta tietää.
Miehet havaitsevat sen alitajuisesti, samalla se muuttaa heidän käytöstään agressivisemmiksija omistuksenhaluismmiksi. Tämän huomasin minulla kun olimme tyttöystäväni ka ssa ulkona, mulkoilin vihaisesti muita miehiä jotka tulivat tanssittamaan häntä ja tunsin itseni ärtyneeksi, selvisi että hänellä oli ovulaatio.
Erittääkö nainen jotain feromonia tms ovulaation aikaan?
Takavuosina yhden ekäsn kanssa havaitsin panetuspäivät siitä, että peba keinahteli aavistuksen verran enemmän, hän oli iloisen "tyrkky" (härnäsi meikäläistä takamustaan kevyesti grindaamalla meikän haaroja vasten jos sattui olemaan "kosketusetäisyydellä" - ja joka kerta kanki 0-100 muutamassa sekunnissa) ja punasteli herkemmin kuin muuten.
Mutta tämä siis ns tutun naisen kanssa. Vieraasta en välttämättä pystyisi huomaamaan tuota.
Vierailija kirjoitti:
Voi aistia. Supermarketin käytävillä nuuhkin naisten takapuolia, kun naikkoset pyllistävät ottaakseen alahyllyltä tuotteita kärryyn. Hajusta tietää.
Minä haistelen pyöräkellarissa naistenpyörien satuloita ja pidän kirjaa.
Miesten kropat aistivat naisista onko heillä ovulaatio vai ei. Aiheesta on runsaasti tutkimustuloksia, joita löydätte helposti googlella.
Edellyttää sitä, että nainen ei syö hormoneja. En mä kylläkään ihan siihen usko. Miehet ei muutenkaan tajua paljon mitään. Ei ainakaan mun oma mies ole koskaan tajunnut milloin mun tekisi mieli erityisen kovasti vaikka yhdessä on eletty vuosikausia ja samassa sängyssäkin nukutaan.
Juu, se vaatii tosiaan luonnollisen kierron, mutta minä huomaan kyllä ovulaation vaimossani. Ja myös sen, kun se on ohi. Haistamalla ja tuntemalla.
En tiedä, havaitsisiko sitä muista naisista, kun en ole niin kokeillut ;-)
Kyllähän tutkimusten mukaan esim. ovuloivat stripparit tienaavat ei-ovuloivia kollegoitaan enemmän ;)
En tiedä, voiko oikeasti aistia, mutta mä kiinnitin töissä ollessani huomiota siihen, että huoltomiehet flirttaili enemmän silloin, kun oli ovisaika.
Vierailija kirjoitti:
Miten on?
Ex-naisen ovulaation ainakin havaitsi siitä että se oli ainoa aika kuusta kun hän halusi seksiä. Ja tietysti vain ja ainoastaan ilman ehkäisyä.
Voi.