Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 taitoa, jotka poikien äidit todellakin hallitsevat - miten yksikään näistä eroaa tyttöjen äideistä?

Vierailija
13.01.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-2000005040738.html

1. Kaaoksensietokyky

Arki poikien kanssa on täynnä puistattavia vaaratilanteita, yllättäviä painimatseja ja ilmassa lenteleviä palloja. Templeton kertoo, että heillä käyneet vieraat ovat olleet lukemattomia kertoja kauhuissaan lasten mellastaessa, eikä hän ole edes huomannut mitään erityistä tapahtuneen. Kun talossa jyllää testosteroni, on paras tottua siihen, että kaaos on pysyvä olotila.

2. Ensiaputaidot

Läheltä piti -tilanteita riittää, mutta aina silloin tällöin myös napsahtaa – milloin nenään, polveen tai koko päähän. Templeton kertoo, kuinka hän aina ensimmäiseksi kysyy, tuleeko verta. Sen jälkeen on aika kaivaa esille ensiapuvälineistö. Rutinoitunut haavojen hoitaja ei ensimmäiseksi ryntää ensiapuun vaan hoitaa lievimmät vammat tyynen viileästi itse ja muistuttaa, että seuraavalla kerralla pitää vähän varoa.

3. Ällötyksensieto

Poikia kiehtovat ällöt jutut tyttöjä enemmän. Templeton kertoo poikiensa ilahduttaneen vanhempiaan seuraavilla yllätyksillä: kakalla sivellyillä seinillä, pissalla täytetyllä vesipyssyllä, seinään pyyhityllä räällä ja taskuun jemmatuilla matosilla. Kun on luullut nähneensä kaiken, tuleekin vielä jotain oksettavampaa.

4. Vessanpesutaidot

Jos kotona asuu poikia, vessa tuppaa haisemaan kuin pahaisin bajamaja. Poikien äidit oppivat nopeasti jäljittämään hajun perusteella, minne pissa on tällä kertaa lorahtanut. Jostain syystä pönttöön on mahdoton osua, vaikka välineistö on olemassa.

Raikkautta rakastavat äidit oppivat nopeiksi, taidokkaiksi ja tehokkaiksi vessanpesijöiksi.

5. McGyverismi

Poikien äiti osaa korjata mitä tahansa palalla teippiä ja liimaa ja aimo annoksella kekseliäisyyttä. Ilman Ihmemiehen taitoja joutuisi vararikkoon, sillä pojilta rikkoutuu uskomattomat määrät tavaraa.

6. Tahrojenpoistoniksit

Pojat ovat mestareita sotkemaan itsensä ja vaatteensa. Vaatteet tahraantuvat helposti rymytessä, käsissä on tussia ja ties mitä, eivätkä juhlavaatteetkaan pysy siisteinä kuin hetken. Siksipä poikien äidin on hallittava keskeiset tahranpoistoniksit, jos elämästä mielii edes vähän helpompaa.

7. Metsästystaidot vaatekaupassa

Poikien housuista ja kengistä ei juuri jää jälkipolville kerrottavaa, mutta olisi mukavaa, jos ne kestäisivät edes paria viikkoa kauemmin. Poikien äidit kehittyvät asiantuntijoiksi, mitä tulee vaatteiden ja kenkien kestävyyteen. Heikkolaatuisimpia tekeleitä ei osteta toiste.

8. Pieruhuumorintaju

Mikään ei kevennä tunnelmaa niin kuin kunnon paukku tai hyvä pieruhuumori – tämän poikien äidit tietävät. Eikä siinä mitään, naurattaa se isompia tyttöjäkin.

9. Miesten ymmärtäminen

Vaikka pojat saattavat olla äänekkäitä, rymisteleviä ja pierunhajuisia, heidän sisällään on hauras sisus ja herkästi särkyvä sydän.

Ja sen äidit, jos ketkä, tietävät.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöthän seisovat paikoillaan kikattamassa ja siivoavat, ainakin nähtävästi jenkeissä josta tuo aivopieru on kai kotoisin.

Onneksi Suomessa on tasa-arvo, ainakin meidän perheessä.

Vierailija
2/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eroa.

Tää on tääs tätä yritystä tehdä VALTAVA ero sukupuolten välille.

Typerää.

Minulla on kaksi vilkasta, rohkeaa tyttöä. Monella tutullani on ujo tai arka tyttö. Lähipiirissäni on paljon arkoja, hiljaisia ja superkilttejä poikia ja villejä, vilkkaita poikia.

Miten kaikki tytöt ja kaikki pojat olisivat lapsena samanlaisia - mistä ne rohkeat naiset ja ujot miehet sitten tulevat? Ei ole ihmisen luonne koskaan sukupuolen määräämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupojilla ei ole testosteronia.

Vierailija
4/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun talossa jyllää testosteroni, on paras tottua siihen, että kaaos on pysyvä olotila."

Mikä aivoton bimbo-kana tuon jutun on kirjoittanut :D lapsissa onkin valtavasti testosteronia.

Vierailija
5/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, ja silti sanoisin todellakin omaavani nuo ylivertaiset "taidot".

Mitähän tuollakin artikkelilla taas haettiin? 

t. ärtynyt huumorintajuton vela

Vierailija
6/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, paska-artikkeli olikin googlekäännetty jostain scarymommy-jenkkisivulta, se selittää tekopirteän, siirappisen, lobotomisen sävyn.

Vierailija
7/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ilta-Sanomat on edes vaivautunut kääntämään tätä juttua? Täyttä roskaa.

Vierailija
8/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen ykköskohdassa mainittu tilanne, kun pojallani oli kaverisynttärit. En tajua, miten poikien annetaan hyppiä seinille. Ihan hirvittävä meteli, ei yhtään välitetä, jos joku menee rikki ja toisiin käydään käsiksi. Mutta "kun pojat on poikia".

Minulla ei todellakaan ole kuin taidot 5 ja 9

Vierailija
9/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Is vaan halusi provosoida tyttöjen äidit kyselemään nörkästyneinä miksi tyttöjä sorsitaan.

Iltasanomat nyt on kyseenalainen yhtään mihinkään.

Vierailija
10/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni puistatti tuo vessan siivoaminen, siis poikienko ei tarvitse siivota omia sotkujaan, vaan äiti kiirehtää paikalle luuttu kädessä aina kun poika on käynyt vessassa?

Jos tyttö pissaisi tahallaan lattialle, ei sitä tuolla tavalla mahdollistettaisi.

Vierailija
11/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: aina ihmettelen sitä, kun pojst kuvataan rasavilleinä, joka vaat remuaa ja painii aamusta iltaan, ja tekee kolttosia.

Minulla on kaksi poikaa. Eikä kumpikaan ollut sellainen. Toinen on aktiivinen, mutta ei mikään rasavilli. Toinen rauhallinen.

Ja kun katson kavereideni poikia, ei heilläkään näitä prototyyppejä ole. Miksi siis tämä Eemeli on niin sitkeä käsitys?

Vierailija
12/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi poikaa, eikä vessa haise. Olen opettanut miten siellä ollaan ja omat jäljet siivotaan. Kuopus on erityisen tarkka tästä siisteysasiasta. Pieruhuumori kyllä kukkii😊

Vierailija
13/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme poikaa ja yksi tyttö. Arvaatteko kenen jälkiä eniten siivotaan?

Vierailija
14/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Is vaan halusi provosoida tyttöjen äidit kyselemään nörkästyneinä miksi tyttöjä sorsitaan.

Iltasanomat nyt on kyseenalainen yhtään mihinkään.

En usko etttä jutun kääntänyt toimittaja jaksoi ajatella noin pitkälle. Luultavasti pohti vaan työpäivänsä aluksi että "Mitähän v*ttua sitä tänään taas keksis...." Surffasi tutuksi tulleelle jenkkilehden sivulle ja nappasi ensimmäisen vastaantulleen jutun.

Vierailija
15/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa taas lueteltu ihan mitä mieleen on sattunut. Minulla on kaksi poikaa, ystävillä on tyttöjä ja poikia. Omat pojat ovat aina olleet rauhallisia, ystävien lapset rauhallisesta vilkkaaseen, siististä sotkuiseen ja kaikkea mahdollista ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
16/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eriteleikit ei kyllä kuulosta terveen lapseen jutulta, jos siis ikää enemmän kuin 2-3 v. Ulostetta seinille? Virtsaa vesipyssyyn?

Vierailija
17/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kolme poikaa ja tyttö saatu väliin, ei eroa mitenkään, paitsi että tyttö on temperamenttisempi ja päästelee pahempia ääniä ja on huomattavasti pervompi.

Vierailija
18/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä pojat pissaa ja kakkaa ihan istualtaan. Ei ole pissaa eikä kakkaa missään, vaikka neljä lasta.

Vierailija
19/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samat asiat pätevät tyttöperheessäkin. Omakohtaisena poikkeuksena ovat vessanruikkimis- ja ällötysasiat siinä mielessä, että meillä ei äiti toistuvasti kilttinä hoonaa perheen kuninkaallisten pissoja, kakkoja ja räkiä seinistä ja lattioilta, vaan nuoriso tekee sen itte. Samalla he oppivat olemaan tekemättä samaa uudestaan.

Vierailija
20/29 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii niin "pojat on poikia"-Facebook-ryhmän porukalle.

Miten ois, jos vaikka kasvattais lapsensa, sekä tytön että pojan? Ja kyllä, lapsista kuuluukin lähteä ääntä, lasten kuuluukin leikkiä niin että housunpolvet ja nahka on välillä rikki. Mutta käytöstavat kuuluu olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan