Mitä ihmettä minä opiskelisin? Auttakaa
Eli olen alle 30 v. nainen ja minulla on ylioppilastutkinto, liiketalouden perustutkinto (merkonomi, toimistopalvelujen ja tietohallinnon linja) sekä viimeisimpänä terveydenhuollon sihteerin ammattitutkinto eli olen toiminut mm. sairaaloissa osastonsihteerinä). Oma ala on silti vieläkin hakusessa. :(
Aloitin viime syksynä ympäristösuunnittelijan polkuopinnot AMK:ssa, mutta olen tällä hetkellä erittäin tyytymätön opetuksen laatuun. Mikään ei oikein toimi ja kysymyksiin ei vastata. Tuntuu, että onko tämä sittenkään minun juttuni. 15 opintopistettä nyt kasassa.
Tykkään englannin kielestä, eläimet ja luonto ovat minulle tärkeitä. Haluaisin tehdä työtä, joka olisi hyödyllistä ja jossa saisin aikaan jotakin hyvää. Toisaalta myös vakuutusala kiinnostaa jonkin verran.
Mitä kummaa minä tekisin vai täytyykö minun nyt vaan jaksaa käydä tätä ympäristösuunnittelijan koulutusta? Koulutus maksoi kuitenkin 300 euroa, joten ikävä sitäkään on hukkaan heittää.
Kommentit (3)
Kauanko teit osastonsihteerin töitä? Minkä vuoksi haluat opiskelemaan uudelleen? Etkö viihtynyt aiemmissa työpaikoissa?
Useat koulut ovat älyttömän huonoja. Etenkin AMK:t. Opettajia ei vaan kiinnosta, monet ovat siellä pakon sanelemina. Mieti mitä haluat tehdä, älä anna huonon koulun estää sitä. Jos itse ala taas ahdistaa, niin vaihda. Ei kannata kysellä muiden mielipidettä itse alasta, koska "järkevät neuvot" voivat olla just sulle vääriä.