Parturi kampaajat! neuvoja kaipaan
Hiukseni on aivan järkyttävät. Aina värjätty vaaleaksi ja kestänyt sen vuosikausia. Minulla oli alaselkään asti hiukset kunnes yhtäkkiä hiukset alkoivat katkeilemaan ja nyt ne on leikattu korvien alle. Katkenneita hiuksia on todella paljon. Toisella puolella ja takaraivossa ihan 3cm mittaisia isoja hiustuppoja. En ole kahteen kuukauteen enää uskaltanut värjätä ettei loputkin katkea. Aina käyttänyt samaa väriä ja pyrkinyt värjäämään tyven mutta välillä sitä on mennyt myös pituuteen. Minulla on tyvikasvua varmaan 4cm tällähetkellä ja näky on kamala. Oma värini on hieman tummempi kuin vaalean ruskea. Ehkä hiukan maantien harmaata joukossa.
Olen käyttänyt lorealin kestoväriä excellence sarjasta muistaakseni. Väri oli 01. Kun tuo ei enää värjännyt tyveä kokeilin lorealin preference sarjan 10.21 väriä ja tuota ennen tein hiuksiin värinpoiston. Tiedän,tuo taisi pilata lopullisesti hiukseni.
Mitä teen jotta saan hiukseni kuntoon? Onko jotain kevyempää väriainetta vai olenko suosiolla värjäämättä ja kuljen pipo päässä kesään asti? Kiitos jos joku neuvoo. :)
Kommentit (5)
Raidoitus on yksi vaihtoehto jolla voit saada tyvikasvun ja värjätyn rajaa vähemmän häiritseväksi rasittamatta koko tukkaa.
Toinen on, että entä jos luopuisit blondista ja värjäisit tummemmaksi, esim. oman luontaisen värin suuntaan mutta jollain kivalla sävyllä? Vaalennus on paljon kovempi käsittely, joten tyvikasvun häivytys värjäämällä vaalennetut latvat tummemmiksi ei tuhoaisi hiuksiasi niin paljon.
Hiusten katkeilu johtuu varmasti siitä värjäyksestä, mutta kannattaa katsoa myös ruokavalio ja tarkistaa että saat tarpeeksi hiusten kasvun kannalta tärkeitä vitamiineja. Lopettaisin värjäyksen nyt kokonaan ja hoitaisin hiukset kuntoon. Muitakin hiusvärejä on kuin se blondi.
Kokeile jotain sävyttävää hoitoainetta..? Ruskeansävyinen, tai raidoitus? En tosin ole alaa opiskellut.
Itsekkin olen tukkaani vaalentanut paljon, nyt oon pitäny useamman kkn taukoa punaisena.
Tyvikasvun värjään ainoastaan, pidän punaisena biozellin sävyttävällä shamppoolla ja hoitoaineella. Välillä tehohoito.
Aja kaljuksi ja aloita alusta.