Minkä ikäisen kanssa lähditte " ihmisten ilmoille" ?
Meillä nyt 4 pv vanha vauveli, ja koska oma olo on hyvä ja vauva rauhallinen ja kaikki muutenkin hyvin (hmm... ainakin vielä, voihan se väsymys ja vaivat vielä iskeä...), niin mietin koska sitä uskaltaisi lähteä vaikka kauppakeskuksessa käymään, tai johonkin kylään?
Koska itse kävitte?
Ulkoilemaanhan vauvaa ei ihan vielä voi viedä, mutta siis jos autolla liikutaan.
Tietty vähän hirvittää ne kaikki bakteerit...
Keskimmäisen kanssa aikoinaan mentiin 5 päivän ikäisenä kauppakeskukseen ja McDonaldsiin, mutta taidettiin olla aika nuoria ja hulluja vanhempia vielä silloin :-).
Esikoisen kanssa muistan että oltiin ainakin Itäkeskuksessa kun se oli parin viikon ikäinen. Ja taisi olla aika pieni, ehkä alle viikon, kun käväistiin mummolassa (samassa kaupungissa).
Kommentit (6)
muistelen että oliko joku 2500 vai 2800 g vai muistanko ihan väärin... (ei mitenkään jää kaikki mieleen).
Meidän poju oli " vain" 3030 g vaikka olikin täysaikainen joten siksikin vähän mietin... meilläkin neuvottiin syötellä 3 h välein nyt alkuun. Huomenna neuvola joten kiva nähdä miten paino kehittynyt.
Mä en kyllä veisi noin pientä mihinkään kauppakeskukseen. Siellä kuitenkin ihmisiä (siis bakteereja) tosi paljon liikkeellä.
Me mentiin tyttömme kanssa ensimmäisen kerran n. 1kk iässä ja silloinkin ihan vain kauppaan, ja tyttö oli vaunuissa suojassa liian uteliailta ihmisiltä (lue= bakteereilta).
Vieläkin kun ikää on reilu 2 kk en lähtisi kyllä minnekkään shoppailukierroksille vauvelin kanssa ilman että toinen on vaunuissa. Kyllä parempi suojata ylimääräsiltä pöpöiltä mahdollisimman pitkään. Juurihan tuo rs virus riehui kovana ja tarttui niin moniin pikkuisiin, ja sairaalareissuja niistä oli seurauksina.
Toki kylään ym mummolaan ollaan reissailtu, mutta suuria väkijoukkoja kannattaa mun mielestä vältellä ihan pienten kanssa.
caron ja tyttö synt 6.1.06
käytiin neuvolassa ja pariviikkoisena citarissa ostosreissulla. Eikös noilla ihan pienillä ole vielä äidiltä vasta-aineita ja toisaalta ajattelin, että koska meillä esikoinen on päiväkodissa niin takuulla tuo sieltä kaikki pöpöt mitä vaan liikkeellä on.
Kai sitä voi hiukan toppuutella innokkaimpia silittelijöitä ja koskettelijoita, mutta mä en oikein jaksa uskoa että loputtomiin voi miltään pöpöiltä suojata.
joulu ostoksille. Hyvin kaikki meni, vaunuissa nukkui. Mä odotin sen 2 viikkoa, ennen kuin lähdin pojan kanssa minnekään
Niin, meidän tyttö oli tosiaan 2800 g syntyessä ja tuntui tosi pieneltä. :) Mutta onhan tuo vieläkin pikkuinen, mutta jotenkin sitä jo vähän paremmin uskaltaa lähteä ihmisten ilmoille. Onneksi meillä saatiin jo lopettaa nuo kolmen tunnin välein syötöt. :)
Lily, taasen
Mutta mutta.. Me lähdimme ekan kerran " ihmisten ilmoille" vasta kun tyttö oli parin viikon ikäinen. Tyttö syntyi pari viikkoa ennen la ja oli olevinaan niin pieni, etten raaskinut millään lähteä.. Mutta nyt kun tyttö on kuukauden, niin olemme luuhanneet ties missä jo ja tosi pieniäkin nyyttejä on liikenteessä. :) Tuskin siitä nyt mitään suurta haittaa on, vaikka viikon ikäisen kanssa autolla menisikin vaikka jonnekin kauppakeskukseen..
Lily & tyttö 1 kk 1 pv