Että minä vihaan tätä ahmimishäiriötä!
Taas se kävi. Söin juuri yhteen putkeen 9 kpl näkkileipää, 1pkt juustoviipaleita, 1kurkku ja 1 paprika. Nyt on huono olo. Kävin heittämässä loput näkkileivät ulkoroskikseen.
Ajattelin että nyt pystyn säännöstelemään nuo aamupaloiksi, koska en ole ahminut kuukauteen. Mutta minulla ahmimiskohtauksen laukaisee leivät, pullat, kaalilaatikko, munakkaat, sokeriset tuotteet jne. Nyt pitää taas palata entiseen, eli salaattia, kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, oliiviöljyä salaatinkastikkeena ja uunikasvisten pyörittelyyn, pähkinöitä, siemeniä, kaurapuuroa, marjoja, manteli ja siemenmaitoja. Noita voin syödä ilman että tulee ahmimiskohtausta.
En tiedä parannunko tästä ikinä. Onneksi sentään tunnistan nuo ongelmatuotteet ja pystyn välttelemään niitä.
Kommentit (12)
Mä kyllä tykkään ahmia välillä. Yritä pitää ruoka-ajat ja annoskoot, vaatii itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Siemenmaito on hyvää
Etenkin mantelimaito. Teen itse myös seesam maitoa.
Ap
Tuohan on vain yhden aterian verran. Ei tuossa ole mitään ahmimista. Näkkärit ovat kevyitä (grammoissa) ja sisältävät sopivasti kuituakin.
Sormet kurkkuun, niin kyllä se siitä. Sitten voi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tykkään ahmia välillä. Yritä pitää ruoka-ajat ja annoskoot, vaatii itsekuria.
Olenkin pitänyt kiinni ruoka-ajoista, myös pienet annoskoot auttavat. Syön päivässä 4 pientä ateriaa (aamupala, lounas, välipala ja illallinen).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vain yhden aterian verran. Ei tuossa ole mitään ahmimista. Näkkärit ovat kevyitä (grammoissa) ja sisältävät sopivasti kuituakin.
Minusta se on ahmimista. Syödessä on tunne ettei pysty lopettamaan ennenkuin kaikki on syöty. Syönnin jälkeen on paha olo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sormet kurkkuun, niin kyllä se siitä. Sitten voi jatkaa.
Ei tässä enää bulimiaa hankita.
Ap
Mä olen kärsinyt niin kauan kuin muistan, ilta-ahmimisesta. Vedän jääkaapista kaikennäköistä mikä hetkellä tuntuu hyvältä ja vedän niin kauan kun ei enempää mene tai "hyvä" ruoka loppuu. Tähän mulla on auttanut ravitsemusterapeutti ja psykologi sekä säännöllisen ruoka-aikataulun noudattaminen. Se on vaikeaa edelleen, vaikka olen ollut jo yli vuoden "kuivilla" tuosta tavasta. Mikä minua on auttanut, kun ahmatti sisälläni herää? Jääkylmä maito. Neutraali maku, täyttää mahaa ja on hyvää, ei addiktoi ottamaan lisää kaikkea mahdollista, jos päivän ruoat on syöty.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kärsinyt niin kauan kuin muistan, ilta-ahmimisesta. Vedän jääkaapista kaikennäköistä mikä hetkellä tuntuu hyvältä ja vedän niin kauan kun ei enempää mene tai "hyvä" ruoka loppuu. Tähän mulla on auttanut ravitsemusterapeutti ja psykologi sekä säännöllisen ruoka-aikataulun noudattaminen. Se on vaikeaa edelleen, vaikka olen ollut jo yli vuoden "kuivilla" tuosta tavasta. Mikä minua on auttanut, kun ahmatti sisälläni herää? Jääkylmä maito. Neutraali maku, täyttää mahaa ja on hyvää, ei addiktoi ottamaan lisää kaikkea mahdollista, jos päivän ruoat on syöty.
Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla tuota kylmää maitoa tai mantelimaitoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut terapiaa?
Olen harkinnut.
Ap
Kello on 23, enää en voi vastailla.
Siemenmaito on hyvää