Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että minä vihaan tätä ahmimishäiriötä!

Vierailija
11.01.2017 |

Taas se kävi. Söin juuri yhteen putkeen 9 kpl näkkileipää, 1pkt juustoviipaleita, 1kurkku ja 1 paprika. Nyt on huono olo. Kävin heittämässä loput näkkileivät ulkoroskikseen.
Ajattelin että nyt pystyn säännöstelemään nuo aamupaloiksi, koska en ole ahminut kuukauteen. Mutta minulla ahmimiskohtauksen laukaisee leivät, pullat, kaalilaatikko, munakkaat, sokeriset tuotteet jne. Nyt pitää taas palata entiseen, eli salaattia, kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, oliiviöljyä salaatinkastikkeena ja uunikasvisten pyörittelyyn, pähkinöitä, siemeniä, kaurapuuroa, marjoja, manteli ja siemenmaitoja. Noita voin syödä ilman että tulee ahmimiskohtausta.
En tiedä parannunko tästä ikinä. Onneksi sentään tunnistan nuo ongelmatuotteet ja pystyn välttelemään niitä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenmaito on hyvää

Vierailija
2/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tykkään ahmia välillä. Yritä pitää ruoka-ajat ja annoskoot, vaatii itsekuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siemenmaito on hyvää

Etenkin mantelimaito. Teen itse myös seesam maitoa.

Ap

Vierailija
4/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vain yhden aterian verran. Ei tuossa ole mitään ahmimista. Näkkärit ovat kevyitä (grammoissa) ja sisältävät sopivasti kuituakin.

Vierailija
5/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormet kurkkuun, niin kyllä se siitä. Sitten voi jatkaa.

Vierailija
6/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tykkään ahmia välillä. Yritä pitää ruoka-ajat ja annoskoot, vaatii itsekuria.

Olenkin pitänyt kiinni ruoka-ajoista, myös pienet annoskoot auttavat. Syön päivässä 4 pientä ateriaa (aamupala, lounas, välipala ja illallinen).

Ap

Vierailija
7/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on vain yhden aterian verran. Ei tuossa ole mitään ahmimista. Näkkärit ovat kevyitä (grammoissa) ja sisältävät sopivasti kuituakin.

Minusta se on ahmimista. Syödessä on tunne ettei pysty lopettamaan ennenkuin kaikki on syöty. Syönnin jälkeen on paha olo.

Ap

Vierailija
8/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormet kurkkuun, niin kyllä se siitä. Sitten voi jatkaa.

Ei tässä enää bulimiaa hankita.

Ap

Vierailija
9/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kärsinyt niin kauan kuin muistan, ilta-ahmimisesta. Vedän jääkaapista kaikennäköistä mikä hetkellä tuntuu hyvältä ja vedän niin kauan kun ei enempää mene tai "hyvä" ruoka loppuu. Tähän mulla on auttanut ravitsemusterapeutti ja psykologi sekä säännöllisen ruoka-aikataulun noudattaminen. Se on vaikeaa edelleen, vaikka olen ollut jo yli vuoden "kuivilla" tuosta tavasta. Mikä minua on auttanut, kun ahmatti sisälläni herää? Jääkylmä maito. Neutraali maku, täyttää mahaa ja on hyvää, ei addiktoi ottamaan lisää kaikkea mahdollista, jos päivän ruoat on syöty.

Vierailija
10/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kärsinyt niin kauan kuin muistan, ilta-ahmimisesta. Vedän jääkaapista kaikennäköistä mikä hetkellä tuntuu hyvältä ja vedän niin kauan kun ei enempää mene tai "hyvä" ruoka loppuu. Tähän mulla on auttanut ravitsemusterapeutti ja psykologi sekä säännöllisen ruoka-aikataulun noudattaminen. Se on vaikeaa edelleen, vaikka olen ollut jo yli vuoden "kuivilla" tuosta tavasta. Mikä minua on auttanut, kun ahmatti sisälläni herää? Jääkylmä maito. Neutraali maku, täyttää mahaa ja on hyvää, ei addiktoi ottamaan lisää kaikkea mahdollista, jos päivän ruoat on syöty.

Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla tuota kylmää maitoa tai mantelimaitoa.

Ap

Vierailija
11/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut terapiaa?

Vierailija
12/12 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: