Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppii kuvailemaan kampaajalle mitä haluaa? nimim. pitkät hiukset

Vierailija
10.01.2017 |

Minulla on koko aikuisiän ollut pitkät hiukset. Ja oikeastaan nuorenakin, äiti niitä lyhensi. Jos menen kampaajalle, puhutaan kerrostuksista (layers) ym. ja keskustelupalstoilta luen, että kerrostuksenkin voi tehdä monella tavalla, esim. uloimman pituuden alle? Mistä ihmeestä opin miten näitä voi kuvailla kampaajalle? Kerran vein mukanani kuvan kampaajalle, joka ei mikään huippustylisti tainnut olla, kun vilkaisi sitä vaan kerran ja kysyi sitten mitä haluan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät hiukset, hieman kerrostetut. Käyn 2 kertaa vuodessa kampaajalla. Pyydän leikkaamaan 6-10 cm pituudesta, riippuen, haluanko edelleen pitkät hiukset tai enemmän puolipitkät. En värjäytä hiuksia, koska oma väri on just ihana (kastanjanruskea). Käyn samalla kampaajalla ja aina tehdään sama hoito.

Vierailija
2/6 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on koko aikuisiän ollut pitkät hiukset. Ja oikeastaan nuorenakin, äiti niitä lyhensi. Jos menen kampaajalle, puhutaan kerrostuksista (layers) ym. ja keskustelupalstoilta luen, että kerrostuksenkin voi tehdä monella tavalla, esim. uloimman pituuden alle? Mistä ihmeestä opin miten näitä voi kuvailla kampaajalle? Kerran vein mukanani kuvan kampaajalle, joka ei mikään huippustylisti tainnut olla, kun vilkaisi sitä vaan kerran ja kysyi sitten mitä haluan.

Jaa, joskus kommunikointi kampaajan kanssa on vaikeaa, luulee että toinen ymmärsi mitä tarkoitan mutta lopputulos onkin ihan jotain muuta.

Mulla on vain leukaan ulottuva, takaa lyhempi polkka mutta haluan niskani leikattavan tietyllä tavalla pyörteiden takia. Suurin osa kampaajista ei ymmärrä mitä tarkoitan, varsinkin jos hiukseni ovat jo kasvaneet mallista ulos. Pidän tiukasti kiinni siitä kampaajasta joka osaa leikata niskani niinkuin haluan =)

Yritä edelleen näyttää kuvasta ja sitten selittää. Yrityksen ja erehdyksen kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva tai useampi auttaa, mutta kaikkien hiuksista ei saa sellaisia kuin haluaisi. Esimerkiksi hiukset on ohuemmat kuin esimerkissä tai kuvassa on lisäkkeitä. Kampaajat ei kyllä myöskään osaa yleensä tehdä sellaista, mitä haluaisi.  

Vierailija
4/6 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkät hiukset, hieman kerrostetut. Käyn 2 kertaa vuodessa kampaajalla. Pyydän leikkaamaan 6-10 cm pituudesta, riippuen, haluanko edelleen pitkät hiukset tai enemmän puolipitkät. En värjäytä hiuksia, koska oma väri on just ihana (kastanjanruskea). Käyn samalla kampaajalla ja aina tehdään sama hoito.

Toi olisi  mun ideaali käydä 2 kertaa vuodessa! Aina kun pyydän hieman kerrostetut, tuntuu että siitä lähtee armoton määrä kerrostusta :) Hyvä idea tietysti käydä samalla kampaajalla niin oppii tuntemaan. Väriin olen nykyään tyytyväinen, vaikka teininä ei vähempää olis oma "maantieväri" voinut kiinnostaa :)

Vierailija
5/6 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kuinka ylhäältä aletaan kerrostaa on oleellinen

- kuinka ohkasen latvasta haluaa. Usein tulee liian ohkanen lopputulos tai sitten ei näy juuri mitään kerrostusta latvassa eli mikä kerrostus?

- haluaako kerrokset välikerroksiin vai päältä lyhkäsemmän

- ohennussaksilla vai tavallisilla Kampaajat mielellään käyttää ohennussaksia, jollain tulee paljon silppulatvaa

Harvoin saa kahta ihan samanlaista lopputulosta vaikka samalla hyvällä luottokampaajalla käy. :)

Vierailija
6/6 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos tämä loukkaa kampaajia, mutta pitääkö paikkansa että aivan tarkka tasapitkä polkka tai pidempi hiuspituus tasapituisena on vaikeampi leikata kuin kerrostettu malli? Yksi kampaajaopiskelija ajat sitten kertoi, että tasapitkä polkka opiskeluaikoina oli vaikeimpia.

Joskus kun katson muotibloggaajia tms. niin näyttää että heillä on tasapitkät hiukset, mutta onko ne oikeasti vai onko siellä välissä jotain "kevennystä"

t. hiuksista tietämätön ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän