Miksi köyhät/työttömät on sairaampia ja miksi niillä on enemmän lapsia?
Onko nää asiat jotenkin oikeasti linkittyneet, vai vain mun mielikuvissa? Vai puhutaanko niistä julkisuudessa ja somessa enemmän kuin toimeentulevien/varakkaiden taudeista?
Jotenkin tuntuu siltä että köyhät sairastuu ja sitten heillä ei ole työterveyshuoltoa tai rahaa hoitaa itse, pitää jonottaa julkisella ja ai että sehän vasta on kamalaa, se julkinen, siitä pitää aina olla valittamassa. Sipilän syytä sekin. Sipilän syytä on muuten kaikki.
Mä todellakin elän kuplassa. En sellaisessa kuplassa jossa kuvittelisin että terveysongelmat ei voi iskeä muhun (todnäk iskee, huomenna menen verikokeeseen eräiden oireiden takia) mutta sellaisessa kuplassa, jossa suurin osa ihmistä on terveitä ja hyvinvoivia - ja ironisesti kyllä juuri niitä joilla olisi varaa käydä vaikka yksityisellä. Lisäksi mun piireillä ei ole kuin max 2 lasta - määrä jonka kanssa pärjää vähemmälläkin rahalla jos tulee sairauden takia tulon alentumaa tms.
Disclaimer: En toivo kenellekään sairauksia enkä syytä ketään: Todellakin vaan ihmettelen että onko kyse uutisoinnin aiheuttamasta vääristymästä vai onko köyhät sairaampia?
terveisiä täältä naiivin porvarin kaupunkikuplasta
No mietipä hetki oisko sairaudet syy siihen työttöyyteen, ainakin osalla?
Mulla puhkesi nivelreuma enkä voinut enää tehdä aiempaa työtäni. Kouluttauduin uudestaan mutta en ole tässä ammtissani saanut tostaiseksi töitä, olen siis työtön ja sairas.