Päästäisitkö 19-vuotiaan tytön tapaamaan miestä toiselle paikkakunnalle?
Mies asuu yksin ja käy vakituisesti töissä. En ole koskaan edes tavannut tyyppiä. Mitä mieltä?
Kommentit (13)
En päästäisi. Sitoisin käsiraudoilla patteriin ja pitäisin ravinnotta kaksi päivää edes tuollaisen ajattelemisesta.
No jos tyttöystäväni kertoisi lähtevänsä tapaamaan toista miestä naapurikuntaan, niin antaisin mennä. Vapaus on tärkeintä.
Päästäisin, koska hän on aikuinen ihminen ja kykenevä tekemään omat päätöksensä.
Minäkin oon tehnyt ja matkustellu eikä äiti kaikesta ees tiedä. Elän omaa elämää.
Varaa kourallinen katumuspillereitä hänen tuloaan varten..
Ei 19wee oo aikuinen, vasta 25 on vastuussa itsestään!
Vierailija kirjoitti:
Päästäisin, koska hän on aikuinen ihminen ja kykenevä tekemään omat päätöksensä.
Entä jos tietäisit, että mies on viime vuosi sitten saapunut Suomeen Afganistista? Päästäisit? Tyttäreen luotat? Entäs siihen mieheen?
Ollessani 25v, minun luonani käväisi 19-vuotias typykkä150 kilometrin päästä. Reissun jälkeen hänen äitinsä oli hyvin epäluuloinen kun naama oli tytöllä pysyvästi kuin Naantalin aurinko..."et taida enää mennä sen tyypin luo kun tulet sieltä tuollaisena takaisin..." kuten pimu nauraa kihersi puhelimessa palattuaan kotiinsa.
Mitään en tehnyt mitä hän ei pyytänyt tehtävän..."pane mua taas" taisi olla hänen yleisin pyyntönsä tuon viikonlopun aikana...
Miten sinä tuon ikäisen menoista tiedät? Lapsuudenkodissaanko hän vielä asuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tietäisit, että mies on viime vuosi sitten saapunut Suomeen Afganistista? Päästäisit? Tyttäreen luotat? Entäs siihen mieheen?
No mitä minä sille voisin? Jos tytär on täysi-ikäinen niin en ole enää hänen huoltajansa.
Eri asia on keskustella tytön kanssa että onko tuo nyt aivan järkevää, varoitella jne. (Mutta toisaalta alunperinkin yrittäisin kasvattaa lapsen niin ettei hän olisi liian sinisilmäinen. Voisin aivan hyvin sanoa päin naamaa että älä ole tyhmä, mies todennäköisesti haluaa sinulta vain yhtä asiaa.) Mutta ei, en alkaisi tekemään mitään laitonta kuten köyttämään hänet patteriin kiinni ettei menisi. Enkä uhkailisi välien menetyksellä tai muulla naurettavalla, ihan vain koska haluaisin kontrolloida häntä. Totuus on että tyttö voisi aivan hyvin valehdella minulle menevänsä vaikka ystävän luo vierailulle, nyt hän sentään puhuu totta ja tiedän ainakin suunnilleen missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mitä tytär olisi kertonut ko. miehestä. Jos mies on turvapaikanhakija, en päästäisi, kertoisin tarkkaan perusteluni. Kauanko ovat ns tunteneet yms...
Miten estäisit täysi-ikäistä? Vanhemmilla ei ole sananvaltaa 19-vuotiaan menemisiin. Ei siis ole asiasi päättää saako mennä vai ei.
Täysi-ikäinen, tekee omat ratkaisunsa. Omituinen kysymyksenasettelu jos kysyt itsellesi neuvoa, että mitä sinun kannattaa tehdä.