Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Turussa Suomen surkeimmat kuskit vai missä mättää Turku, oikeasti?!!

turkulainenn
10.01.2017 |

Tänään minulle on liikenteessä sattunut jo seuraavaa:

Ajoin kaksikaistaista tietä aamulla, kaukaa näin että koululainen oli ylittämässä tietä suojatiellä. Hidastin hyvissä ajoin ja pysähdyin suojatien eteen. Takaata tulee toinen auto joka ei hiljennä tippaakaan eikä pysähdy. Onneksi koululainen huomasi tämän, ja ylitti tien vasta kun hurjapää oli mennyt yli.

Olin liikennevaloissa odottamassa käännöstä vasemmalle, oikealla puolella oli linja-auto omalla kaistallaan kääntymässä samaan suuntaan. Kun vihreä tuli, bussikuski tulee vauhdilla risteykseen ja kääntää bussinsa vasemmalle niin että bussi on osittain pahasti mun kaistallani. Piti jarruttaa tai olis olty kyljet vastakkain. Ymmärrän että ison bussin käännös vaatii tilaa, mutta eihän silloin voi voimalla ja ekana sinne risteykseen rynnätä vaan varovaisuutta noudattaen! Tämän jälkeen kuski jatkoi viidenkympin alueella n. kuuttakymppiä kaahaten.

Olin parkkihallissa, olin peruuttamassa omasta ruudustani pois, molemmilla puolin oli autot parkissa joten näkyvyys huono. Vasemmalta tulee auto, jolloin ajoin autoni takaisin ruutuun jotta pääsee ohi. No eipä tässä muuten mitään, mutta tämä järjenjättiläinen pysäköi oman autonsa minun auton taakse, keskelle ajoväylää etten pääse enää peruttamaan pois! Siis wtf?

Ajoin kaksikaistasta kotiin ja oikealla oli iso traktori, jota yritin varovasti ohittaa omalla kaistallani vasemmalla. Joka kerta kun lähestyin traktorin perää, se siirtyi keskiviivan yli ja painoi vielä kaasua lisää, niin etten meinannut mahtua ohi. Omalla kaistallaan ei kyllä ollut mitään väistettävää..

Koko aamupäivän kruunasi sitten vielä tapaus kaksikaistaisella, kun taas pysähdyin antamaan tietä jalankulkijalle suojatiellä, hyvissä ajoin hidastamalla ja sitten pysähtymällä, niin eikös viereiseltä kaistalta taas ajeta ohi tuhatta ja sataa - ei hidastusta, ei pysähtymistä.

Etenkin tuohon suojatiesäännön kunnioittamattomuuteen törmää täällä Turussa ihan joka viikko. Kertokaa nyt mikä siinä säännössä on niin s*atanan vaikeeta sisäistää?????!!!!!!!!!!

Mites muissa kaupungeissa menee?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suojatiejuttu on ihan yleistä, ei vain turkulaista. Valitettavasti!

Mutta itse sahaan aika usein pks:lla ja kyllä siellä vielä hullummin ajetaan kuin Turussa.

Vierailija
2/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä surkeimmat, mutta Turussa on varmasti Suomen aggressiivisimmat bussikuskit!

Se on ihan hurjaa touhua, ei käytetä vilkkuja kun palataan pysäkiltä liikenteen sekaan, sinne vaan kurvataan kaasu pohjassa. Useaa kaistaa vaihdetaan isomman edulla, kyllä ne vaistaa kun väkisin tunkee.

Jumalauta, se on välillä pelottavaa ajaa niiden rinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on tosi ahdistavaa olla jalankulkija. Ylitän aina suojatiet vasta kun mistään ei tule ketään, ja joskus sitten kohdalle sattuu näitä jaloja liikenteen sankareita, jotka pysähtyvät mielenosoituksellisesti jarrut kirskahtaen ja viittovat heti, että NO MENE MENE PERKELE!!! ja sitten kun pari sekuntia mietit, niin survaisevat taas kaasun pohjaan juuri kun olet astumassa suojatielle. Eikä koskaan myös se toisesta suunnasta tuleva auto pysähdy, joten yritä siinä sitten uskaltaa ylittää tie kun joku kerrankin päästäisi yli.

Vierailija
4/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä surkeimmat, mutta Turussa on varmasti Suomen aggressiivisimmat bussikuskit!

Se on ihan hurjaa touhua, ei käytetä vilkkuja kun palataan pysäkiltä liikenteen sekaan, sinne vaan kurvataan kaasu pohjassa. Useaa kaistaa vaihdetaan isomman edulla, kyllä ne vaistaa kun väkisin tunkee.

Jumalauta, se on välillä pelottavaa ajaa niiden rinnalla.

Turkulaiset bussikuskit myös kääntyvät päälle kun jalankulkija ylittää tietä vihreillä valoilla.

Vierailija
5/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa ajettu persiiseen, kun olen pysähtynyt suojatien eteen.

Lappeenranta.

Vierailija
6/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi autoilijat kyllä tuntuisivat illemmalla kuvittelevan, että jalankulkijalle ei enää pitäisi antaa tietä.

Vierailija
7/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskit lähtee pysäkiltä isomman oikeudella Turussa. Ensin kaasu, sitten vilkku ja sen jälkeen vilkaisu. Kylmää ohittaa pysäkillä oleva bussi, koska yhtään ei tiedä millä hetkellä bussi sieltä kaasuttaa pois.

Mielestäni kuitenkin suojatielle pysähtyminen ja tien antaminen on parantunut. Vai onko ne sitten vaan osunut omalle kohdalle. ;-)

Vierailija
8/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo bussikuskien pysäkiltä lähdöt on nekin tulleet tutuiksi vuosien saatossa.. vilkku laitetaan päälle vasta kun ollaan jo puoliksi toisella kaistalla. "mulla on oikeus" - mutta unohtuu ne velvollisuudet asiaan liittyen. 

Vierailija
9/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo jalankuljiat olivat niin kaukana, että Helsingistä lähtijätkin olisivat ehtiineet ajaa ennen heitä?

Vierailija
10/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa kokoomus on on suosittu. Siksi ihmisten itsekkyys on liikenteeessä jopa hengelle vaarallista.

Vierailija
11/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nuo jalankuljiat olivat niin kaukana, että Helsingistä lähtijätkin olisivat ehtiineet ajaa ennen heitä?

Jos suojatien eteen on pysähtynyt auto, sun pitää pysähtyä myös. Vaikka ei olisi koko jalankulkijaa mailla halmeilla.  Sä pysähdyt AINA, jos toinenkin on pysähtynyt.

Jos tämä sääntö on sulle vaikeeta, mene jalan. 

Vierailija
12/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkulainenn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suojatien eteen on pysähtynyt auto, sun pitää pysähtyä myös. Vaikka ei olisi koko jalankulkijaa mailla halmeilla.  Sä pysähdyt AINA, jos toinenkin on pysähtynyt.

Turha mulle on päteä, kun ei ole korttiakaan! :D Jalankulkijana tämä ilmiö vaan huvittaa.

Vierailija
13/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkulainenn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplodeja!

Vierailija
14/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

turkulainenn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha mulle on päteä, kun ei ole korttiakaan! :D Jalankulkijana tämä ilmiö vaan huvittaa.

Sua huvittaa kun jalankulkija on jo suojatiellä ja toiselta kaistalta ajaa auto kuuttakymppiä ohi?

No huvinsa kullakin. Mua ei huvita olla eturivipaikalla kun tehdään ruumiita, etenkään kun niitä tehdään lapsista. 

Vierailija
15/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ OLEN MAAILMAN PARAS KUSKI MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ

Vierailija
16/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuskit lähtee pysäkiltä isomman oikeudella Turussa. Ensin kaasu, sitten vilkku ja sen jälkeen vilkaisu. Kylmää ohittaa pysäkillä oleva bussi, koska yhtään ei tiedä millä hetkellä bussi sieltä kaasuttaa pois.

Mielestäni kuitenkin suojatielle pysähtyminen ja tien antaminen on parantunut. Vai onko ne sitten vaan osunut omalle kohdalle. ;-)

Autokoulussa opetetaan että taajama-alueella annetaan bussille tietä. Sen pysäkiltä lähdön voi ennakoida jo ennen kuin on pysäkin kohdalla eikä se pysähtyminen vie sun elämästä kuin 5 sekuntia.

Vierailija
17/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaa hieruttu jo monta vuotta.

16.10.2014 16:01

Suomalainen teknologiayhtiö Chempolis on solminut kumppanuussopimuksen biojalostamosta intialaisen öljynjalostajan Numaligard Refinery Limitedin NRL:n kanssa.

Allekirjoitus tapahtui tänään torstaina Helsingissä valtiovierailun yhteydessä Intian presidentin Pranab Mukherjeen ja Suomen presidentin Sauli Niinistön läsnä ollessa.

Sopimus tarkoittaa osapuolten sitoutumista Chempoliksen formicobio -teknologiaan perustuvan biojalostamon rakentamiseen Assamiin, Koillis-Intiaan. Biojalostamo otetaan käyttöön noin 2,5 vuoden kuluttua ja sen pääasiallinen raaka-aine on bambu. Biojalostamon muita tuotteita bioetanolin lisäksi ovat etikkahappo ja furfuraali.

”Tämä sopimus on yksi merkittävä askel lähemmäksi Intian valtion asettamaa tavoitetta korvata ajoneuvojen polttoaineesta 20 prosenttia biopolttoaineella vuoteen 2017 mennessä. Oma bioetanolin tuotanto ja sen hyödyntäminen omissa tuotteissa tarkoittaa mittavia säästöjä NRL:lle. Lisäksi toteutettavalla projektilla on pieni hiilijalanjälki”, sanoo tiedotteessa Chempolis Private Indian toimitusjohtaja Navin Singhania.

Chempoliksen liiketoimintajohtajan Pasi Rousun mukaan biojalostamon toteuttaminen avaa Suomen näkökulmasta katsottuna portin laajalle teknologiaviennille biojalostuksen alalla.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/chempolis-sopi-biojalostamon-rakentam…

Vierailija
18/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autokoulussa opetetaan että taajama-alueella annetaan bussille tietä. Sen pysäkiltä lähdön voi ennakoida jo ennen kuin on pysäkin kohdalla eikä se pysähtyminen vie sun elämästä kuin 5 sekuntia.

Kyllä, jos bussi on selkeästi lähdössä pysäkiltä. Mutta ei sun tarvitse jäädä odottamaan pysäkillä pysähdyksissä olevaa bussia, että koskas se lähtee liikkeelle. Sulta meni pointti niin ohi, että kolina kävi.

Vierailija
19/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan päivittäin Itäistä Pitkääkatua ja jalankulkijoille annetaan tidella hyvin tietä. Lähes poikkeuksetta liikenne pysähtyy kun jalankulkija tulee suojatielle.

Pakkiruudusta: kannattaa peruuttaa ruutuun niin poislähtö on paljon nopeampaa.

Vierailija
20/40 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulainen luonteenlaatu ei kertakaikkiaan taivu siihen, että kun liikenteen pitää siirtyä kahdelta kaistalta yhdelle ja samalle, se onnistuisi vetoketju-periaatteella. Ehei, mun eteen ei ainakaan tulla, prkl...

Ajettaessa E18-moottoritietä välillä Salo-Turku toistuu jatkuvasti, että oikealla kaistalla ajava hissuttelee rauhassa eteenpäin siihen asti, kunnes vasenta kaistaa ajava lähtee ohittamaan - sitten alkaa kaasujalka painaa.

Turussa on mölli liikenne"kulttuuri"; muuten kyllä kiva paikka asua ja ihmisetkin mukavia muualla kuin ratissa.