Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En millään haluaisi laittaa lastani päiväkotiin. Mitä mieltä olette?

Vierailija
09.01.2017 |

Kihomadot, täit ja kaikki muut taudit pyörii. Jatkuvasti tuntuu olevan taudit päällä.
Eikö tuo kuulosta teistä iljettävältä?
Miten tuutte toimeen asian kanssa? Entä miten sielä voi edes työskennellä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen aika tarkka erilaisten ötököiden kanssa. Ennen lapsen päiväkodin aloitusta mietin myös mm luteita/jos esim ne kulkeutuisi kotiin. Yök! Mutta "pakkohan" se lapsi sinne päiväkotiin on laittaa. Eikä oikeastaan arjen keskellä enää tuollaiset jutut käy mielessä :D 

Vierailija
2/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit jyllää kaikkialla, missä ihmisiä kokoontuu yhteen. Ei kaikkea voi pelätä, eivätkä kaikki tartu. Muistan kun meidän lapset menivät päiväkotiin, siellä oli silloin meneillään täi-, tulirokko- ja vesirokkoepidemiat. Meidän lapset eivät kuitenkaan saaneet niistä mitään.  Paitsi sen vesirokon seuraavana vuonna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KoP KoP koskaan en ole saanut kihiksiä enkä täitä töistä. Joitakin yksittäisiä kihomato-tapauksia on ollut lapsilla. Ihan samat taudit voi saada mistä vaan ei pelkästään päiväkodista.

Vierailija
4/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ovat edelleen ongelma kouluissa, alakouluissa lähinnä. 

5/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kihomadot ja täit ovat jokavuotinen riesa myös kouluissa. Et varmaan halua laittaa lastasi kouluunkaan.

Vie pph:lle, jos pk ei ole sulle se ratkaisu.

Vierailija
6/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset olleet jo kolme vuotta päiväkodissa (vanhin itse asiassa aloitti koulun syksyllä). Täitä tai kihomatoja ei ole ikinä ollut, vaikka niitä epidemioita on heidänkin tarhassa ollut. Ei olla päiväkodista muuta saatu kuin vesirokko ja flunssia. Ja yhden kerran vatsatauti.

Vierailija
7/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi riski näitä on siellä päiväkodeissa saada.

Vierailija
8/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 4 lasta päiväkodissa ja yhtään kihomato- tai täitartuntaa ei ole koskaan ollut.

Vierailija
9/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa lapsi pumpulissa ja varmuuden vuoksi vielä tynnyrissä niin säästyy kaikelta ikävältä.

Vierailija
10/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lapsistani ei ole ollut päiväkodissa. En sinne niitä laittaisi. Kotona hoidettu.

Vierailija
11/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lapsistani ei ole ollut päiväkodissa. En sinne niitä laittaisi. Kotona hoidettu.

Millä rahalla? Oletko käynyt töissä?

Vierailija
12/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi täikierre vasta koulussa. 3 lasta oli pkodissa 2v-7v ikäisiksi, ei ikinä muuta kuin normiflunssat. 

Vierailija
13/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nyt, en tiedä millaisessa "päiväkodissa" lapsianne pidätte mutta kihomadot ja täit ovat hyvin harvinaisia!

15-vuoden aikana olen kerran nähnyt täi-tapauksen ja sekin tapahtui 90-luvun puolella, flunssat jne ovat tietenkin arkipäivää vaikkei niitäkään jatkuvasti ole, aalloittain.

Päiväkodin aloittaessa usein lapsi sairastelee aluksi mutta se tasoittuu.

Vierailija
14/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla? Oletko käynyt töissä?

Ok tehnyt töitä silloin kun lasten isä on kotona ja päinvastoin. Eli vuorotyö. Toki olen ollut kotihoidon tuella siihen saakka kun lapset 3v.

Vierailija
15/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa kihomadot, täit ja syyhypunkit on olleet ihan yksittäistapauksia, niistä on vain pakollista aina ilmoittaa vanhemmille, kun se yksikin tapaus ilmenee. Tästä voi varmaan päätellä, että päiväkoti ei ole ollut näissä tapauksissa tartunnan lähde.

Mahataudit ja flunssat ne on mitkä päiväkodeissa välillä jyllää, saman kierron mukaan kuin muuallakin. Siskollani ei ole lapset päiväkodissa, mutta ihan samalla tavalla on hekin sairastuneet silti, silloin kun flunssa/mahatautikausi on vilkkaimmillaan.

T: Päiväkodissa työskentelevä

Vierailija
16/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita. Meillä käydään töissä vuoronperään, eli kun mies tulee, minä lähden. Ei ole tarvinnut ikinä 7 vuoden aikana olla lapsen takia saikulla, ei matoja eikä mönkijäisiä. Rahaa säästyy. Suosittelen!!

Vierailija
17/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan laittanut, mutta ei minua nuo taudit pelottaneet- ne on kuitenkin ohimeneviä, paranevia juttuja, eikä sieltä mitään vakavaa saa. Minua kammotti se laumauttaminen ja pakottaminen samaan muottiin. Sille en halunnut lapsiani alistaa niin pienenä, joten hoisin kotona kouluun menoon asti.

Vierailija
18/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti nyt, en tiedä millaisessa "päiväkodissa" lapsianne pidätte mutta kihomadot ja täit ovat hyvin harvinaisia!

15-vuoden aikana olen kerran nähnyt täi-tapauksen ja sekin tapahtui 90-luvun puolella, flunssat jne ovat tietenkin arkipäivää vaikkei niitäkään jatkuvasti ole, aalloittain.

Päiväkodin aloittaessa usein lapsi sairastelee aluksi mutta se tasoittuu.

"15- vuoden aikana olen kerran nähnyt täi- tapauksen ja sekin tapahtui 90- luvun puolella "

:D

Toihan on mahdotonta, koska 90-lukuun on enemmän kuin 17 vuotta !

Ja täit ovat ihan yleisiä päiväkodeissa ja kouluissa, isommilla lapsilla kohimadot ei tartu niin herkästi kuin pienillä jotka vie kaiken suuhun.

Vierailija
19/19 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä täitä ja matoja on, ja paljon!! T. Tarhantäti