Vihkisormuksen hinta
Mies oli jostain kuullut, että vihkisormuksen hinta tulisi olla kolme kertaa miehen kuukausipalkan suuruinen. Nyt hän suunnittelee jättävänsä hetkeksi hyväpalkkaisen työnsä, alkavansa yrittäjäksi siten, että yrityksensä tuottaisi tappioita ja näin minä joutuisin maksamaan hänelle sormuksen hankinnasta. Huumoria ehkä, mutta oli siinä varmasti piheydenkin siemen kylvettynä....
Kommentit (20)
Olisi meillä jäänyt häät väliin, jos vaimo olisi 15 000€ sormusta halunnut. Kuukaudenkin liksa olisi ollut liikaa. Onneksi on fiksu ja valkasi 800€ maksavan rinkulan.
Ai nyt se hinta on jo noussut kolmen kk palkan suuruiseksi? Ennen riitti 2kk. Ja kyseessä kuulemma "perinne".
Mä en uskaltaisi sen hintaista sormusta sormeeni panna katoamisen pelossa.
En ole tuollaisesta kuullutkaan... En edes suostuisi ottamaan vastaan 12000 euron sormusta... Enkä edes 8000 euron arvoista. Tuon hintaiselle häämatkalle kyllä lähtisin, mutta ei korua.
Taitaa olla timanttikauppiaitten keksimä "perinne". Sitä sitten vaan noudattamaan, urpot.
Mä en kyllä uskaltais käyttää mitään hillittömän kallista sormusta. Omani maksoi 2280 € ja sen käyttäminenkin tuntuu joskus pelottavalta ja auta armias jos sen hukkaisin...
Eiks tää 3 x palkka oo jotain jenkkityyliä. Onko sormuksen hinta todistus rakkaudesta?
Eiks tää 3 x kuukausipalkan hinta oo jotain jenkkityyliä? Onko sormuksen hinta sitä aitoa rakkautta?
No höpöhöpö. Jenkkilyylien prinsessalätinöitä.
Oma sormus maksoi 470e. Ja mulla on pelkkä vihki, edes kihloja ei ostettu. Rahallista arvoa ei ole, joten katoamista ei tarvitse stressata. Tunnearvoa toki sitäkin enemmän, siksi sydän jättää yhden lyönnin välistä, kun joskus huomaa sormuksen puuttuvan (unohtunut pari kertaa lavuaarin reunalle).
Mä toivoin ettei osteta vihkisormuksia lainkaan. Jos sormus on pakko olla niin käytetään jotain mikä löytyy korulippaasta.
Onneksi naimisiinmeno ei vaadi sormusta, niin valittiin sormukseton vihkiminen. Olen tyytyväinen, mieskin on.
Köyhät tääl ruikuttaa. Ite tienaan 8000 kuussa ja sormus oli 30 donaa. Kyllä se oikee naine on sen arvonen. Hävetkää!
Mä ostin euron sormuksen thaikuist. Jos on tosirakkaut ni ei tarvii kalliit sormust. Meillä tosin päätty häämatka ikävästi ku vaimo löyty matkaoppaan sylistä baarissa. Onneks en tuhlaillu!
Tatuoitu sormus on se must juttu!
Jos kukaa naine huolis ni pistäsin vaik vuoden palkan.
Meillä mies osti luottamusnauhan. Jokaine kivi siinä symboloi eri tapoja miten rakastetaa toisiamme. Paljon parempi ku mitkään sormukset.
Tuohan tosiaan ennen ollut tapana. Toisaalta ennen avioliittoa pidettiin pyhänä eikä erojakaan juuri tapahtunut. Seksistäkin pidättäydyttiin ennen avioliittoa ni kai sit mielellää varmuudeks siihe sijoitt et pääsee pukille. Kolmen kuukaude palkka pieni asia.
Palkan hintainen sormus juontaa juurensa aikaan, jolloin se oli naiselle selviytymiskeino esim miehen kuollessa, kun muuten kaikki omaisuus kuului miehen suvulle tms. Nykypäivänä en ymmärrä vaatimusta kalliista sormuksesta.
Aloituksen pohdinnan ajatuksenjuoksua arvostan. Sopivan kieroa! 😁
Mites sit homot ja lepsot? Kuka ostaa sormuksen ja kumpi maksaa ja paljon? Ei ainakaa soini.
Työttömät pääsevät halvalla kun eivät saa palkkaa. Sormuksen arvo on silloin nolla euroa. Kävisikö naru ja rusetti? Taitaa olla liian kallista.
No ihan hyvä, että joku sentään osaa teilläkin hoitaa talousasioita. Olipa miten hyvätuloinen tahansa, niin 3 kuukauden palkan hassaaminen yhteen rinkulaan... moisen tuhlarin olisin jättänyt vaikka alttarille.