Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä rangaistuksia?

Vierailija
08.01.2017 |

Käytetäänkö teillä rangaistuksia? Jos niin millaisia? Onko ne harkinnanvaraisia vai automaattisia ja lapsilla tiedossa?

Meillä laitetaan tavaroita jäähylle jos niitä heitetään, tää on ainoa yksiselitteisesti rangaistus, koska ne sit pysyy siellä jäähyllä pidempään kuin tilanteen välitön keskeyttäminen vaatisi. Mutta ei tätä ole varmaan lapsille yksityiskohtaisesti avattu, kyllä pehmolelun saa suuttuneena paiskata mattoon mutta ei palikkaa sisarusta kohti.

Lisäksi esikoiselle (5v) tulee ruutulakkoja jos vanhemmat havahtuu siihen että ruutuaika tuo esiin levotonta tai ns. huonoa käytöstä, mut tää on ainakin yhtä paljon tilanteen hoitoa kuin rangaistus.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aktiivisia rangaistuksia, eli ei mitään jäähynurkkia tms. Mutta tekojensa seuraukset saa lapsetkin itse tuntea nahoissaan, esim. jos ei syö ruoka-aikaan, ja sitten vinkuu jonkun ajan päästä nälkää, niin saa vaan kommentit, että olisit syönyt ruoka-aikana, ja nälkää saapi kestää seuraavaan välipala/ateria-aikaan. Tai jos lapsi heittää pipoa tai hanskoja pois koko ajan niin en minä vaadi niitä takaisin laittamaan, mutta vilu yleensä kyllä saa aikaan aika pian sen, että jo itse pyydetään että äiti saisinko sen pipon sittenkin ;)

Vierailija
2/3 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rangaistuksia. Tuokin ap:n ruutuaikarangaistus on aika lailla outo: lapselta kielletään ruutuaika, kun vanhemmasta HAVAHTUU siihen, että lapsi on levoton.

Rangaistukset ei ole kasvattamista, ne ovat seuraus siitä, että ei ole kasvatettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut käskettiin huoneeseeni rauhoittumaan ja miettimään tekosiani kun olin pieni, en saanut tulla ulos ennen kuin olin rauhoittunut. Äiti tuli sitten aina huoneeseeni kun olin joko itkuinen tai vihainen ja kertoi mitä ja miksi tein väärin, sitten hän halasi minua ja sanoi rakastavansa minua.  Tuota aion tehdä omille tuleville lapsilleni kun käyttäytyvät huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi