Juhliiko joku oikeasti loppiaista? Tai onko jollakulla loppiaisperinteitä?
Vai nauttiiko kansa vapaapäivästään? Mielestäni kirkkoon kuulumattomien pitäisi mennä töihin, kirkollinen juhlapyhähän tuokin on ja Suomelle kallis.
Huvitti, kun kahvila mainosti tänään: "Meiltä herkut loppiaisen juhlimiseen". Juhliiko joku oikeasti?
Kommentit (15)
No hyvä ihme, siksihän kysyinkin, että juhliiko joku? :D
kapitalismin hengessä lopetettiin turha juhliminen.
Mun perinne on siivota joulu pois.
En kyllä tiedä ketään joka juhlisi loppiaista. Hyvä kuitenkin että ihmisillä, ainakin osalla vapaata. Itse olen juhlinut keskiviikko illasta asti kun vain 3 päivää orjana. Ainoa lothtu 9 euron orjuudessa on lyhyet päivät ja vajaat viikot.
Hyvä että kaupat on auki niin saa lisää keppanaa, Ja kauppojen työläisille, huomisesta saa sunnuntai liksan. Jotain työn orjillekkin.
En juhli, ihan turha juhlapäiväksi
Loppiainen ja helatorstai ovat molemmat täysin turhia vapaapäiviä. Samoin juhannusaatto. Ihmiset joutais ihan hyvin oleen duunissa noina päivinä. Minäkin olen.
Siivoan joulun pois. Tänään vietiin jo kuusi ulos ja imuroin. Huomenna lähtee tontut ja jouluvalot yms. Syödään varmaan viimeiset tortut ja pipari. Siinä se. Loppiainenhan on joulun loppuminen.
Miksi kirkkoon kuulumattomien pitäisi mennä töihin? Mä olen yrittäjä ja teen töitä silloin kun parhaaksi näen.
Vierailija kirjoitti:
Loppiainen ja helatorstai ovat molemmat täysin turhia vapaapäiviä. Samoin juhannusaatto. Ihmiset joutais ihan hyvin oleen duunissa noina päivinä. Minäkin olen.
Samaa mieltä!
Viimeisen kerran kuuntelen joululauluja ennen seuraavaa sesonkia joka alkaa marraskuussa. Käyn kirkossa, syödään juhlavasti kuten pyhänä aina.
Perinteine loppiaiskossu menossa. Huomiseksi kaljaa. En ole uskovainen ehkä vähä islamia yritän kunnioittaa.
Espanjassa se on Itämaan tietäjien juhla ja aika merkittäväkin sellainen. Lapset saavat lahjoja ja työpaikoilla ja kodeissa syödään loppiaispullaa, jonne on kätketty onnea tuottava papu. Vähän kuin manteli joulupuurossa.
Menisin töihin, mutta meillä on huomenna työpaikka on kiinni eikä sinne ole asiaa ilman avaimia. Mitäs siihen sanot, töihin usuttaja?
Meillä perinteenä siivota joulukoristeet pois ja syödä piparitalo.
Me tehtiin laatkoita ja rosollia ruuaksi. Vietetään joulun päättäjäisiä. Ja kylään mennään. On hyvä, kun tässä joulun ympärillä on niin paljon pyhiä, että kerrankin ehtii vierailemaan.
Syödään jouluherkkuja ja kuunnellaan joululauluja viimeisen kerran. Illan lopuksi siivotaan kaikki joulutarvikkeet pois
Se, että sinä et juhli loppiaista, ei tarkoita ettei kukaan juhli.