Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhliiko joku oikeasti loppiaista? Tai onko jollakulla loppiaisperinteitä?

Vierailija
05.01.2017 |

Vai nauttiiko kansa vapaapäivästään? Mielestäni kirkkoon kuulumattomien pitäisi mennä töihin, kirkollinen juhlapyhähän tuokin on ja Suomelle kallis.

Huvitti, kun kahvila mainosti tänään: "Meiltä herkut loppiaisen juhlimiseen". Juhliiko joku oikeasti?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä et juhli loppiaista, ei tarkoita ettei kukaan juhli.

Vierailija
2/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä ihme, siksihän kysyinkin, että juhliiko joku? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapitalismin hengessä lopetettiin turha juhliminen.

Vierailija
4/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perinne on siivota joulu pois.

Vierailija
5/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä ketään joka juhlisi loppiaista. Hyvä kuitenkin että ihmisillä, ainakin osalla vapaata. Itse olen juhlinut keskiviikko illasta asti kun vain 3 päivää orjana. Ainoa lothtu 9 euron orjuudessa on lyhyet päivät ja vajaat viikot.

Hyvä että kaupat on auki niin saa lisää keppanaa, Ja kauppojen työläisille, huomisesta saa sunnuntai liksan. Jotain työn orjillekkin. 

Vierailija
6/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli, ihan turha juhlapäiväksi

Vierailija
7/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiainen ja helatorstai ovat molemmat täysin turhia vapaapäiviä. Samoin juhannusaatto. Ihmiset joutais ihan hyvin oleen duunissa noina päivinä. Minäkin olen.

Vierailija
8/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan joulun pois. Tänään vietiin jo kuusi ulos ja imuroin. Huomenna lähtee tontut ja jouluvalot yms. Syödään varmaan viimeiset tortut ja pipari. Siinä se. Loppiainenhan on joulun loppuminen.

Miksi kirkkoon kuulumattomien pitäisi mennä töihin? Mä olen yrittäjä ja teen töitä silloin kun parhaaksi näen.

Vierailija
9/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppiainen ja helatorstai ovat molemmat täysin turhia vapaapäiviä. Samoin juhannusaatto. Ihmiset joutais ihan hyvin oleen duunissa noina päivinä. Minäkin olen.

Samaa mieltä!

Vierailija
10/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kerran kuuntelen joululauluja ennen seuraavaa sesonkia joka alkaa marraskuussa. Käyn kirkossa, syödään juhlavasti kuten pyhänä aina.

Vierailija
11/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteine loppiaiskossu menossa. Huomiseksi kaljaa. En ole uskovainen ehkä vähä islamia yritän kunnioittaa.

Vierailija
12/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa se on Itämaan tietäjien juhla ja aika merkittäväkin sellainen. Lapset saavat lahjoja ja työpaikoilla ja kodeissa syödään loppiaispullaa, jonne on kätketty onnea tuottava papu. Vähän kuin manteli joulupuurossa.

Menisin töihin, mutta meillä on huomenna työpaikka on kiinni eikä sinne ole asiaa ilman avaimia. Mitäs siihen sanot, töihin usuttaja?

Vierailija
13/15 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perinteenä siivota joulukoristeet pois ja syödä piparitalo.

Vierailija
14/15 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin laatkoita ja rosollia ruuaksi. Vietetään joulun päättäjäisiä. Ja kylään mennään. On hyvä, kun tässä joulun ympärillä on niin paljon pyhiä, että kerrankin ehtii vierailemaan.

Vierailija
15/15 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään jouluherkkuja ja kuunnellaan joululauluja viimeisen kerran. Illan lopuksi siivotaan kaikki joulutarvikkeet pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi