Miestä hävettää naurettavan pienet asiat minussa, mm. se, että tilaan tieteen kuvalehteä
Miehen kaveri sattui olemaan luonamme kun luukusta tipahti tilaamani tieteen kuvalehti. Tulin postit kädessä olohuoneeseen ja normaaliin tapaan laskin ne olohuoneen pöydälle. Miehen kaveri alkoi tutkia lehteä ja mainitsin että on nyt muuten hyvä tarjous, kannattaa tilata jos kiinnostaa.
Mies alkoi vaivautuneena sopertaa että no tuollainen lahjatilaus se oli ja hän kyllä akalle ehdotti Annaa tai Menaisia mutta ei kelvannut. Punastui ja vei minut sivummalle ja tiuskaisi "pitääkö sun tuollaisia kaikille esitellä"
Kommentit (32)
Mielenkiintoista. Onko typerä mies tutkimusprojektisi?
Liitypä vielä Ursaan ja katso miehen ilme, kun postiluukusta alkaa tipahdella Tähdet ja avaruus.
Mitä pahaa tuossa on? Siis onko lehti nyt jotenkin liian miehinen naiselle? Naisen tulisi lukea jotain aivotonta kanalehteä?
What?
Onhan tuossakin lehdessä oma huvittavuutensa. Ennemmin tulisi kyllä mieleen nolostella näitä mainitsemiasi naistenlehtiä. Jos nyt mitään tuollaisista.
Mikä miestä hävettää?
Juu, provolaiseni. Minua olis hävettänyt lähinnä se, että Tieteen kuvalehti on - kuten nimikin osoittaa - lastenlehti, jossa on valtavia kuvia ja hitunen kuvatekstiä. Mutta parempi niitä kuviakin katsella kuin lehteillä vaikka Vartiotornia tai Seiskaa.
Jaa, mulle mies tilaa aina lahjaksi lehtiä, jotka minua oikeasti kiinnostaa. Juuri sain joululahjaksi National Geographic-lehden. Jos en kelpaa sellaisena kuin olen, niin en ala mitään stereotyyppistä ylinaisellista esittämään.
Provo jolla nostatellaan taas miesten ja naisten koulutuseron merkityksestä kiistelyä. Mulle tulee Tiede ammattiyhdistyksen tilaamana ja ei-ylioppilas mieheni lukee sen paljon tarkemmin kuin minä.
Jos joku on hävettävää, niin miehesi arvomaailma ja käytös.
Maailmassa löytyy kyllä fiksumpiakin miehiä.
Vaihda Tiede-lehteen, niin miestäsi ei ehkä enää niin hävetä. Siinä on sentään vähän enemmän luettavaa, jos täytyy jollain lehtitilauksella yrittää egoaan pönkittää.
Siis niin typerältä kuin kuulostaakin niin lehti on juuri liian "miehekäs" kun muiden vaimoille tulee Menaisia ja Cosmopolitania.
ap
provohan tämä oli. Sanotaanko vaikka 3/5. Eli ei ihan paha! Vähän vielä harjoitusta niin voi onnistua. Aihe ihan lupaava ja alkukin ok, mutta loppumetreillä sitten meni metsään.
Tieteenkuvalehdellä ei muuten oikein koskaa ole hyviä tarjouksia vaan korkeintaan ok tilaaja lahjoja. Lehti on hyvä mutta valitettavan kallis.
Jaa, ajattelin että mies on esim. tutkijana luonnontieteissä. Nimittäin tällä alalla Tieteen kuvalehteä todellakin pidetään vähän lastenlehtenä.
Mä luen Times-lehden sunnuntainumeron säännöllisesti ja sen lisäksi Newsweek ja Time-lehdet. Akkainlehtiä en ole tilannut ikinä kotiin. Junamatkoilla välillä tulee luettua ranskankielistä Marie-Clairea.
Miestä ei hävetä.
Tieteen kuvalehti ois kyllä nolo. Tiede-lehti parempi.
Niin toivon, että tämä on provo. Jos ei, niin juokse...
Oma exä olisi saattanut hävetä jotain tuollaista. Häpeän aiheita hälle oli mm.
-mun pienet korvat (olis pitänyt aina pitää tukka auki julkisilla paikoilla)
-useat mun vaatteet (liian kulahtaneita, liikaa paljetteja, liian mummomaisia, kamalan huorahtavia, teinimotia. jnejnejne.)
-mun hymy (liian leveä, koska ikenet näkyy hänen mielestä äklösti)
-mun piknikille tekemät leivät, joissa juusto tuli reunan yli (mitä hittoa?! :D)
Alussa vaikutti ihan normaalilta, mutta yhteen muuttamisen jälkeen alkoi olla tällaista koko ajan enemmän ja häpeän aiheet meni aina vaan hullummiksi... Eipä kovin pitkään yhdessä asuttu.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ajattelin että mies on esim. tutkijana luonnontieteissä. Nimittäin tällä alalla Tieteen kuvalehteä todellakin pidetään vähän lastenlehtenä.
Tuota lehteä on joskus vastaanottojen odotushuoneessa.
On se aika pintapuolisesti kirjoitettu.
Tiede on kunnollinen lehti ja se tulee itsellenikin.
Vähän huono provo koska ko. lehti on varsin kevyttä viihdelukemistoa, eikä mitään erityisen vaativaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luen Times-lehden sunnuntainumeron säännöllisesti ja sen lisäksi Newsweek ja Time-lehdet. Akkainlehtiä en ole tilannut ikinä kotiin. Junamatkoilla välillä tulee luettua ranskankielistä Marie-Clairea.
Miestä ei hävetä.
Tieteen kuvalehti ois kyllä nolo. Tiede-lehti parempi.
Tieteen kuvalehdessä on kiva se näppäryystestisivu siellä loppupuolella, sen voi aina katsoa, saako kaikki tehtävät ratkaistua päässä kymmenessä minuutissa. Ja sillä tarinan muotoon tehdyllä muistitestillä näkee samalla kuinka stressaantunut on. Useinmiten jää siinä minulla yksi tai kaksi muistamatta.
Itse lehti on jonkun verran populäärimpi kuin Tiede, mutta samalla se on kevyempi lukea. Jos kampaamossa on molemmat noista, luen Tieteen kuvalehden ensin.
Sehän on ihan mukava lehti, kun haluaa jotain kevyttä luettavaa. Eikä se ole yhtään miehekäs, vaan enemmänkin "science for dummies" -tyyppinen. Sopii oikeestaan kaikille, myös lapsille.
Sori mutta mä en usko tähän pätkääkään.
Nolo mies.