Voinko lähteä tapaamaan "exää"?
Tutustuin vuosi sitten ulkomailla mieheen, jonka kanssa välimme lämpenivätkin nopeasti. Pidimme tiivistä yhteyttä puolisen vuotta, mies kertoi olevansa todella ihastunut (rakastunut) ja pyysi minua jopa muuttamaan luokseen. Hetken harkitsinkin. Sitten välimme alkoivat rakoilla ja tapasin ihanan miehen täällä Suomessa ja aloimme seurustella. Olen silti satunnaisesti pitänyt yhteyttä ulkomaiseen mieheen. Hän tietää kuvion ja olen sanonut että todella haluaisin pitää hänet ystävänäni. Hän hyväksyy tämän, mutta puhuu silti välillä kohtalosta ja että meidän tulisi nähdä ennen suuria 'päätöksiä'.
Nyt minulle tuli ajatus, että lähtisin tapaamaan häntä. Onko tämä aivan väärin? En halua pettää poikaystävääni. Mutta jos menen vain tapaamaan vanhaa ystävääni, niin eihän se ole pettämistä? Pitääkö poikaystävälle kertoa kenen luokse menen (en ole puhunut vanhoista suhteistani)?
N21
Kommentit (5)
Mietippä sama toisin päin, olisko ok jos poikaystäväsi lähtisi jonkun naisen luokse, jonka kanssa ollut säpinää ja toinen rakastunut?
Vastaan vaikka onkin provo.
Jo se että mietit pitääkö kertoa vai ei kertoo että tiedät itsekin tekeväsi väärin. Jos todella menisit vain tapaamaan ystävää vilpittömin mielin, ei sinulla olisi ongelmaa kertoa rehellisesticpoikaystävällesi.
Haluaisitko poikakaverisi lähteävän tapaamaan vastaavanlaista ex-heilaansa? Jos vastaat kyllä, koitat puolustella itsellesi omaa haluasi tavata oma exäsi. Munako sinua pitää nykyisessä suhteessa vai täytyykö sinulla vain olla joku?
Minun mielestäni saat tehdä mitä itse ikinä haluat. Tuossa iässä ei kannata vielä syyllistää itseään liikaa.
Itse olen huomannut että kun olin saman ikäinen kun sinä nyt (nyt olen pian 40) niin laitoin ihan liikaa painoarvoa sille, että mikä on oikein ja väärin ja olenko syntinen tai epärehellinen jollekin miehelle. Minua sitten aikanaan petettiin ihan kunnolla, joten sellaisen "palkinnon" siitä saa että on rehellinen.
Yksikään mies, pettämisen lisäksi, ei ole koskaan ollut täysin rehellinen minulle siitä ketä tapaa, mitä tekee, paljonko on rahaa tilillä, minne aikoo muuttaa, mistä haaveilee jne
Ei mistään.
Yhtään rehellistä ihmistä en ole tavannut.
Joten rehellinen pitää olla itsensä vuoksi. Siksi, että kehtaa katsoa itseään peiliin.
Mutta kun nuorena seurustelukumppania valitaan, niin on turha olla liian lojaali ihmiselle ketä edes et tunne, ja kuka hädin tuskin tuntee sinut. 21 iässä ei kukaan tunne itseäänkään, ellei ole poikkeuksellisen kypsä.
Ala sitten panostaa suhteesseen , yhteen suhteeseen kerrallaan, kun olet ensin päättänyt mitä elämältä haluat. Mitään syyllisyyttä ja synnintuntoa ei kannata kokea.
Seksinharrastaminen olisi ehkä pettämistä, mutta ei muiden kuin itsesi., mikäli vastaat itsestäsi ja tiedät mitä haluat, ja panet sen jälkeen vaikka poikki ettei tule kahta miestä yhtä aikaa. Kahden miehen pyörittely on tosi rankkaa, ja tarpeetonta sekä kuluttavaa. SIihen ei kannata ryhtyä, eikä selittelemään kenellekään omia tekemisiä, vaan tee päätökset ja pysy niissä.
Pahinta tuossa iässä on jos pidättäytyy kokeilemasta ja ottamasta selvää sydämensä asioista, pitämästä hauskaa ja tutustumalla myös vastakkaisen sukupuolen edustajiin sen nojalla, että kaikki mitä teet on heti pettämistä.
Syyllisyys pois, ja toimi sen mukaan mitä itse koet hyväski.
Voithan sitten jättää poikaystävän, jos pidätkin siitä toisesta enemmän, mutta turhaan ennen mitään keikkaa järjestät draamaa ja syyllisyyttä ja itketät poikaystävää joka pitää todennäköisesti pettämisenä kaikkea sellaistakin, mitä hän itse tekisi mieluusti.
Mene vaan, mutta lähde samallla kokonaan "suhteestasi". Poikaystäväsi ansaitsee rehellisen kumppanin, eikä sinusta ole vielä siihen. Yritä kasvaa muutama vuosi.