Miten nämä pakkasessa tennareissa ja pipoitta kulkevat teinixit mahtavat suhtautua järkevästi pukeutuviin nuoriin?
Esim. meillä pyörällä kaupungille ja kouluun kulkevalla yläastetytöllä on kovalla pakkasella toppatakki, henkselitoppahousut, talvisaappaat, lapaset ja nahkakintaat sekä kypäräpipo pyöräilykypärän alla.
Varmaan tennariteini ihan järkyttyy!
Kommentit (14)
Voin kertoa että mulla ei jalat palele ja sen takia en tod osta mitään rumia ja kalliita, jalkoja hautovia saappaita.
Pää palelee, joten pipoa pidän kyllä.
Luulen, ettei paljoa kiinnosta :-D
Oon teinixien ikäinen, mutta ei ketään voisi oikeasti vähempää kiinnostaa tuo luettelemasi pukeutuminen! Ja monet kyllä pukeutuu niihin "noloihin" toppahousuihin, saa pukeutua miten tykkää eikä kukaan tuomitse. Musta tuntuu että ala-asteella toppahousut oli paljon nolompi juttu kuin ylästeella :D
Miksi aloittelet näitä ketjuja jatkuvasti? Jos haluat topata lapsesi kuin eskimot, ole hyvä vaan, mutta älä ihmettele jos lapsesi joutuu henkselihousuineen kiusatuksi. Nykypäivänä kouluissa muoti määrää. Mieluummin annan oman teinini pukeutua niinkuin hän haluaa, kylmettymisen uhallakin, en halua hänestä kiusattua , yleistä naurunaihetta. Jos hän haluaa palella, palelkoon, hän tietää kyllä että kaappi on täynnä vaatteita ja hän itse saa valita vaatteensa. Hän saa ostaa itselleen mieluisia vaatteita. En rupea estämään teinipojan vaatevalintoja. En unohda itse olleeni nuori, mutta ehkä ap oli nuorena täydellinen.
Ja Kånken selkään, niin lämmittää.
Salaa kadehtii niitä jotka kehtaa luopua muotikotkotuksista mukavuuden nimissä. Tai sitten ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittelet näitä ketjuja jatkuvasti?
Jatkuvasti? Tämä oli kyllä ensimmäinen ketjuni tästä aiheesta!
Nääh, antaa miettiä mitä lystää. Siinäpä paleltuvat ja huutavat vittua ja saatanaa kun on niin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittelet näitä ketjuja jatkuvasti? Jos haluat topata lapsesi kuin eskimot, ole hyvä vaan, mutta älä ihmettele jos lapsesi joutuu henkselihousuineen kiusatuksi. Nykypäivänä kouluissa muoti määrää. Mieluummin annan oman teinini pukeutua niinkuin hän haluaa, kylmettymisen uhallakin, en halua hänestä kiusattua , yleistä naurunaihetta. Jos hän haluaa palella, palelkoon, hän tietää kyllä että kaappi on täynnä vaatteita ja hän itse saa valita vaatteensa. Hän saa ostaa itselleen mieluisia vaatteita. En rupea estämään teinipojan vaatevalintoja. En unohda itse olleeni nuori, mutta ehkä ap oli nuorena täydellinen.
WT-gheton kuningatar kertoo.
Henkelitoppahousut ja kypäräpipo? Ihan oikeesti? :D
Ei ne jaxa piitata. Mutta on niillä pipot. Eikö nuorille myydä talvikenkiä, kun ei oo tarvinnut ostaa muutamaan vuoteen? On ne vähään tyytyväisiä. Nämä puolialasti kulkijat vaan tyytyy vähempään mut ei niitä naurata, jos jollain on vaatteet. Ne vaan ite ei muistaisi pukea niitä kaikkia päälle.
Kunnon talvikengät on harvalla. Nyt on muotia timberlandit ja ei kaikilla äideillä riitä rahat aitoihin. Kopiot on nolot. Kyllä on noloa kun talvitakit, pipot, kaulaliinat, käsineet on hallussa, mutta jaloissa kylmät kankaiset tennarit. Tosi fabulous! 😂
Varmaan samalla tavalla kuin 80-luvullakin, nössöinä pidettiin.