Täältä tullaan vapaaehtoisesti lapseton elämä
Sanoin miehelle, että haluaisin haluta lapsia, mutten usko pystyväni olemaan äiti, jollen pakon edestä sellaiseen tilanteeseen joudu ts. tapahdu vahinkoa. Vauvakuumetta on turha minulle odottaa, sellaista ei ole ollut, enkä usko, että tulee. Äidilleni eikä mummolleni sellaista tullut. Molemmat tulivat vahingossa raskaaksi ja lapsiluku jäi yhteen.
Mies sanoi, ettei aio minua pamauttaa paksuksi vasten tahtoani ja hänelle kumpi tahansa vaihtoehto on ok. Olin aika pettynyt vastaukseen. Olisin ehkä kumppanin takia voinut harkita asiaa, mutta hänellä ei ole pakottavaa tarvetta suuntaa eikä toiseen.
Eiköhän tämä lyönyt asian lopullisesti lukkoon. Minusta tuli virallisesti vela. Eiköhän sitä lapsi olisi jo ehditty hankkia 12 vuodessa, jos sellainen meidän elämään kuuluisi...
Kommentit (11)
Koska olisi parempi, jos miehellä olisi jonkinnäköinen mielipide asiasta. Miehelle asia on elämän kannalta yhdentekevä. Raskauden ehkä haluaisin kokea, mutta en oikeastaan jaksaisi lapsiarkea. Miehen takia voisin siihen kuitenkin sitoutua, mikäli hän suhtautuisi siihen jossain määrin intohimoisesti. Mutta koska hänellä ei ole erityistä halua, en halua lapsia enää edes sitä vähääkään. Ap
Mies todennäköisesti vaihtaa jossain vaiheessa sikiävämpään sorttiin.
Hyvä päätös. Vanhemmuus on yliarvostuimpia insitituutioita koko maailmassa.
No nyt se on ilmoitettu täällä. Onpa hyvä.
Mies kyllä puhuu taas tyyliin, kuten kaikki muutkin, joille olen sanonut, etten niitä lapsia halua, että "mieli voi joskus muuttua". Kun ei tule vauvakuumetta niin paskat se muuttuu. Ap
Minäkin kuvittelin olevani kaltaisesi. Miehelläni kuitenkin oli käsitys omasta halustaan saada lapsi, joten lapsi meille syntyi. Jos minä olisin saanut päättää, olisin valinnut toisin. En kuitenkaan kadu lasta, enkä vanhemmuutta. EI tämä niin kamalaa ole kuin kuvittelin. Tuli hankittua toinenkin. :)
Ihmettelen miksi miinustatte jonkun tai joidenkin "valintaa" jäädä lapsettomaksi? Miksi ihminen ei saa valita haluaako lapsia? Itselläni on lapsia, mutta ymmärrän vallan hyvin heitä, jotka eivät ole koskaan halunneet perhettä tai lapsia. Huomaan, että minulla on aika monta "sinkkuna" pysynyttä ystävää ja osa on ylittänyt lapsentekoiän reippaasti.
Asioilla on monta puolta ja ehkä he, jotka eivät saa lapsia, vaikka kuinka yrittäisivät eri keinoin eivät ymmärrä tieten tahtien valittua lapsettomuutta. Kunnioitetaan myös lapsettomuutta, ainakin jos se on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sä olet?
Sen ikäinen, että voisin pyytää sterilisaation. Ja olen sitä nyt harkinnut. Ap
mitä tarkoittaa vela? enkä ymmärrä miksi harmittelet sitä että miehesi sopeutuu tuohon asiaan eikä pidä lapsia ehdottomana? :D