Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ystäväni ei tee mitään työttömyydelleen

Vierailija
04.01.2017 |

Yhteiskunta hoivaa niin hyvin, että täysin työkykyinen tuttuni on päivät kotona. Miksi menisi töihin, kun rahaa tulee tilille ja vuokrakin maksetaan. Minusta tämä on surullista. Hyvinvointiyhteiskunta on kääntynyt jotenkin päälaelleen.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on masentunut?

Vierailija
2/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole masentunut. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei hae töitä vai onko vaan oma muru?

Vierailija
4/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku media voisi tehdä jutun tällaisista ihmisistä. Vaikka nimettömänä voisi haastatella. Täysin työkykyinen mainittiin ap:n viestissä. Jos hallitus heräisi sitten tiukentamaan linjaansa.

Vierailija
5/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö paljonko hän saa tukia kuussa? Voi vaikuttaa päällisin puolin siltä, että hyvin "hoivataan" mutta totuus on ettei tukirahoilla todellakaan herroiksi eletä. Kituuttamista päivästä toiseen, ei kannata kadehtia.

Vierailija
6/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kukaan ei käy töissä huvin vuoksi, rahan takia sitä raahaudutaan duuniin päivästä toiseen.

Vierailija
7/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damn you autocorrect :D muru=mutu

Vierailija
8/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä tukirahalla herroiksi eletä. Käytännössä on ihan pakko himmailla vaan kotona ettei kulu vaatteet, saippuat yms. hygieniatavarat ja matkustaminen maksaa, ja ulkona tulee enemmän nälkäkin. Pitää yrittää pärjätä perunoilla ja kaurapuurolla. Ja masentuminen ja toivottomuus vaanii aamusta iltaan.

Vierailija
9/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ei hae töitä, kun on itse kertonut että ei hae. Eikä kelpaa vinkitkään. Moni kaveripiirissä on yrittänyt auttaa häntä, mutta tämä henkilö on itsekin todennut, että pärjää työttömänä ihan kivasti. Kiva nukkua, harrastaa jne. Takana hänellä yhteiskunnan maksama koulutus ja työ, josta jäi vapaaehtoisesti pois, kun kyllästyi. Ja olemme samalla alalla. Töitä olisi tarjolla, mutta kun ei kelpaa. :(

Vierailija
10/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät ettei ole masentunut?

Terve ihminen ei halua viettää päiviään pienillä tuloilla tekemättä mitään. En ole ikinä törmännyt tällaiseen ihmiseen. Kaikki tuntemani työttömät, jotka eivät etsi aktiivisesti töitä, niin niillä on taustalla jotain muuta, käytännössä ainakin osittain työkyvyttömäksi tekevä mielenterveys- tai päihdeongelma.

Vierailija
11/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on niinkuin minä. Haen aktiivisesti töitä mutta vielä ei valitettavasti ole tärpännyt.

Vierailija
12/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen työnhakijana, saattaa ulkopuolisille näyttää siltä etten tee työttömyydelleni mitään, koska en todellakaan jaksa raportoida jokaista (turhaan) lähettämääni hakemusta kavereille ja tuttaville. Alani työtilanne on huono ja kilpailu harvoista paikoista todella kovaa.

Kurjinta on kun pari kertaa erehdyin mainitsemaan, että pääsin työhaastatteluun ja sitten tivataan "joko on kuulunut? NO?" ja piti vastata että paikka meni jollekin kokeneemmalle. Olen ottanut linjan, että kerron kun tärppää ja vaihdan keskustelunaihetta jos aletaan kysellä. Olen sanonut myös ihan suoraan, että masentava aihe enkä puhu tästä enempää.

Vierailija
13/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se sellainen hyvinvointiyhteiskunta sitten on, missä ajetaan työttämät katuojaan ja sairaiden annetaan kuolla kurjuuteensa?

Vierailija
14/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljonko hän saa tukia kuussa? Voi vaikuttaa päällisin puolin siltä, että hyvin "hoivataan" mutta totuus on ettei tukirahoilla todellakaan herroiksi eletä. Kituuttamista päivästä toiseen, ei kannata kadehtia.

On itse kertonut, että pärjää hyvin, kun vuokra ja laskut maksaa sossu. Lisäksi saa rahaa ruokaan ja harrastuksiin. Näin itse kertoo. Ulospäin näyttää, että on rahaa syödä ulkonakin./ Ap

Vierailija
15/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työtilanne hänen alallaan? Milloin ite hait viimeks töitä? Nyt avoimet paikat on puhelinmyyntiä provikkapalkalla. Noihin Sipilä voi pakottaa sit kenet vaan.

Vierailija
16/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät ettei ole masentunut?

Terve ihminen ei halua viettää päiviään pienillä tuloilla tekemättä mitään. En ole ikinä törmännyt tällaiseen ihmiseen. Kaikki tuntemani työttömät, jotka eivät etsi aktiivisesti töitä, niin niillä on taustalla jotain muuta, käytännössä ainakin osittain työkyvyttömäksi tekevä mielenterveys- tai päihdeongelma.

Näin minäkin olin aina luullut, kunnes olen seurannut tätä keissiä nyt muutaman vuoden. /ap

Vierailija
17/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihmeen superammattilainen ystäväsi on, jos voisi halutessaan noin vain "mennä töihin"?

Itse olen saanut olla töissä yhteen putkeen ilman katkoja vuodesta 1981 alkaen. Mutta tiedän olleeni äärettömän onnekas. Tunnen ja tiedän nykyisen erittäin vaikean työllisyystilanteen.

Mihin ne työttömät oikein "menisivät", kun jokaiseen vapaaseen työpaikkaan on pahimmillaan 300 hakijaa? Ja yksi ainoa sen paikan saa.

Vierailija
18/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on niinkuin minä. Haen aktiivisesti töitä mutta vielä ei valitettavasti ole tärpännyt.

No kun hän ei hae töitä. Tai välillä hän hakee töitä, joihin ei ole mitään mahdollisuuksia päästä, eli esimerkiksi vaadittaisiin kokemusta erilaisista töistä. Mielestäni hän ei siis tosissaan hae itselleen aidosti mahdollisia tehtäviä. Ap

Vierailija
19/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta hoivaa niin hyvin, että täysin työkykyinen tuttuni on päivät kotona. Miksi menisi töihin, kun rahaa tulee tilille ja vuokrakin maksetaan. Minusta tämä on surullista. Hyvinvointiyhteiskunta on kääntynyt jotenkin päälaelleen.

Sä et voi oikeasti tietää tilannetta jos TUTTAVA olet. Anna olla. Yhteiskunta mennyt siihen tarpeeksi muutenkin että kaikki työttömät, suurperheelliset, eläkeläiset  yms. on pohjasakkaa iltapäivälehtien ansiosta. 

Vierailija
20/123 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ihmeen superammattilainen ystäväsi on, jos voisi halutessaan noin vain "mennä töihin"?

Itse olen saanut olla töissä yhteen putkeen ilman katkoja vuodesta 1981 alkaen. Mutta tiedän olleeni äärettömän onnekas. Tunnen ja tiedän nykyisen erittäin vaikean työllisyystilanteen.

Mihin ne työttömät oikein "menisivät", kun jokaiseen vapaaseen työpaikkaan on pahimmillaan 300 hakijaa? Ja yksi ainoa sen paikan saa.

Pk-seutu ja ala jolla on koko ajan satoja paikkoja auki. Päättele siitä. /ap