Outo kipu polvessa, apua!
Eilen illalla vasemman polveni yläpuolella alkoi tuntua siltä, että siinä olis n. puolikkaan kämmenen kokonen mustelma, joka oli siis kosketusarka ja sattui myös liikuttaessa jalkaa. Mitään näkyvää jalassa ei kuitenkaan ole. Tänään aamulla alue on polven yläpuolella n. kämmenen kokoinen ja jatkuu siitä toisen kämmenen verran polven sisäsivuun. Kohdan silityskin sattuu ja toisinaan paikallaan ollessakin tuntuu lievää polttavaa kipua joka yhdessä vaiheessa säteili ylemmäs etureiteenkin.
Mikä ihme voisi ola kyseessä? Onko kellään ideoita? Olen perusterve 27 vuotias nainen.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollisesti nivelvamma?
En oikein tiedä. En ole erityisen urheilullinen ja lähiakoina olen vain kävellyt. Mielestäni en ole satuttanut jalkaani mitenkään eikä turvotusta ole..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Liiallinen rasitus, turvotus?
Ei turvotusta.. Enkä mielestäni erityisen paljoa ole jalkaa rasittanutkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä. En ole erityisen urheilullinen ja lähiakoina olen vain kävellyt. Mielestäni en ole satuttanut jalkaani mitenkään eikä turvotusta ole..
-ap
Tuntuuko kipu syvemmällä polvessa vai lähinnä pinnassa?
Voisi olla tulehdus lumpion jänteiden limapusseissa. Tuolloin voisi auttaa apteekista ilman reseptiä saatava tulehduskipuvoide. Ainakin ensihätään. Vaikea tietysti sanoa onko tälläisestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tuntuuko kipu syvemmällä polvessa vai lähinnä pinnassa?
Voisi olla tulehdus lumpion jänteiden limapusseissa. Tuolloin voisi auttaa apteekista ilman reseptiä saatava tulehduskipuvoide. Ainakin ensihätään. Vaikea tietysti sanoa onko tälläisestä kyse.
Lähinnä pinnassa. Vähän kuin mustelma. Itse epäilin ihan ensimmäisenä jotakin tulehdusta, enkä vielä jalkaa ole mitenkään lääkinnyt, kun olen pärjännyt näinkin. Mietin kuitenkin kylmäpussia tai Voltaren kipugeeliä kun ne löytyisi omasta kodista. Eikö Voltaren ole juuri jokin tulehduskipuvoide?
-ap
Jos tuntuu koko ajan ja on todella pinnallinen, on helpostikin limapussin tulehdus. Onhan siinä tietysti paljon lihaksiakin, mutta yleensä lihaskipuja saadakseen olisi jotenkin rasitettava niitä lihaksia.
Joku roti. Toi ei mitenkään viittaa nivelpussin tulehdukseen. "Pinnassa" sanoo AP --> ei ole bursiitti.
AP: Kylmästä ei juuri koskaan ole haittaa, laita sitä, mutta älä iholle.
Ja sitten mars lääkäriin jos oikeasti pelottaa eikä vaiva helpota.