Työkaveri ei saanut joulun ja loppiaisen välipäivä lomaa ja nyt
saikulla. Ärsyttää, kun jo etukäten tietää ja arvaa, että näin tulee käymään. Meillä siis työpaikalla sovittu lomienkierto kesällä ja jouluna. Tänä vuonna minun ja kys. työkaverini oli vuoro olla töissä välipäivät, jotta muut 3 saavat lomailla. Tämä kys. työkaverini olisi halunnut lomaa välipäiviin ja pyysikin sitä johtajalta. Johtaja eväsi, vedoten vuorotteluun ja tasapuoliseen kohteluun. No eipä sitten oo näkynyt töissä vaan ensin oli kuulemma lapsi sairaana ja nyt kuluvalla viikolla itse.
Kommentit (5)
Itse töissä naisvaltaisella alalla. Yhdet ja samat ihmiset saikuttaa jatkuvasti. Soitetaan tuntia ennen työvuoron alkua että ollaan kaaduttu ja selkä on kipeä, ripuli iski, migreeni alkoi, nilkka nyrjähti yms. Sitten me muut joudumme soittelemaan sijaislistaa läpi, yleensä kukaan ei pääse lyhyellä varoitusajalla töihin. Sitten me joudumme pakon edestä jäämään tekemään tuplavuoron. Nämä saikuttajat ovat yllätys yllätys esimiehen suosikkeja, joten touhu saa jatkua. Tietää jo etukäteen että tietyn ihmisen ollessa vuorossa, joutuu varautumaan tuplavuoroon.
Ja mistä tiedät ettei ole oikeasti sairas?
Eipä tuo mikään ihme ole jos oikeasti olisi sairaana. Nyt jyllää flunssa,influenssa ja vatsatauti vähän joka puolella. Useasti perheessä sairastuu useampi.
Tietty tuo lusmuilu nyt tulee ensin mieleen, mutta varmaan joutunut kuitenkin lääkäristä saikkua hakemaan. Jos noin pitkään on pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tiedät ettei ole oikeasti sairas?
En tiedäkään! Voi olla, että ovat koko perhe influenssassa. Mutta se tässä ärsyttää, että kun ennen joulua valittaa töissä, että niuho johtaja ei antanut lomaa vaikka oli pyytänyt. Ja että aikoo matkustaa perheensä kanssa joulun viettoon isovanhempien luokse eikä haluaisi tulla sieltä pois ennen muuta perhettä. Tässä vaiheessa jo tietää, että tätä työkaveria ei tulla näkemään välipäivinä. t. ap
Kaikki hoitavat vain oman työssäkäyntinsä. Näin työilmapiiri säilyy parempana. Jotkut kuvittelevat, että työ"kaveruus" oikeuttaa jotenkin arvostelemaan muita tai puuttumaan heidän elämäänsä.