Minkä pituisia 2lk tyttöjä teillä?
Alkanut mietityttämään tyttöni pituus, kun ei tunnu kasvavan. Samat talvivaatteet ja takvikengät, kun viime talvena. Samoin luistimet. Sisävaatteet eivät jää pieneksi. Ehtivät hajota ennen pieneksi jäämistä. Tyttö käyttää 122/128 vaatteita. Osa 128 vielä isoja. Tyttö 123-125cm pitkä. Tarkkaa pituutta en tiedä. Pitäisi mitata.
Kommentit (5)
Mun 7v on 137 pitkä ja käyttää 140 vaatteita. Eikai se itse pituus tai keskikäyrällä kasvaminen oo niin oleellista vaan se että kasvaa tasaisesti omaan tahtiinsa. Jos käyrässä notkahdus niin laaja verenkuva, kilpirauhasarvot ja perusteellinen lääkärin tutkimus paikallaan. Joskus voi johtua psyk. puolen häikästäkin. Joka tapauksesssa kasvun pysähtymisen syy on tärkeä tutkia pikimmiten. Tutun muksulla oli just sama tilanne, kouluterkka oli tehnyt tarvittavat lähetteet.
128 kasin housut menee vielä hyvin meilläkin tytölle. On kyllä luokkansa pienin mutta kun on sanottu että kasvaa tasaisesti omilla käyrällään. 😊 oisko pitkä n.122
3/3 jatkaa...että olen itsekkin vain 155 pitkä.
eikö koulussa ole th:n tarkastusta? Onhan tuo huolestuttavaa jos ei ole vuodessa kasvanut. Mun tyttö oli 119 ekaluokan alkaessa ja 126 tokaluokan alussa.
Noin 135 cm,käyttää vaatteista 140 cm ja 146 cm.