Paljonko maksaa luottotietojen tarkistus?
Olen vuokraamassa asuntoa. Tarkastan siis tulevan vuokralaisen luottotiedot. Onko olemassa muita paikkoja kuin omatieto.fi luottotietojen tarkastamiseen?
Siellä toisen luottotietojen tarkastus maksaa 21euroa :o
Kommentit (10)
Miten se tehdään? Siksi kysyn että vuokralaisen on helpompi se tehdä.
Omat luottotiedot saa ilmaiseksi lähettämällä kirjeellä pyynnön. Netin kautta maksullinen. Ohjeet omatieto.fi
Kävin osoitteessa mutta siellä kerrotaan että omien tietojen tarkastus maksaa 9.93e.
Voiko sitä todistusta vuokralainen käpälöidä jos se tulee hänen kauttaan?
Digitaalisen dokumentin, ellei se ole vahvaan tunnistamiseen ja digitaalisen allekirjoituksen sisältävä, muuttaminen on hyvin triviaalia. Samoin on tulosteen skannaus, muuttaminen ja uudelleen tulostaminen. Kyseessä on tietysti asiakirjaväärennöksen, mutta jos ketku joka aikoo jättää vuokrat maksamatta tuskin kaihtaa noistakaan keinoja sen enempää.
No en kyllä välttämättä haluaisi edes vuokranantajaa jolla ei ole halua tai varaa sitä 21 euroa sijoittaa.
Ainakin kaikki minun vuokranantajani ovat tarkistaneet luottotietoni ihan itse. Ap on aika pihi... Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki minun vuokranantajani ovat tarkistaneet luottotietoni ihan itse. Ap on aika pihi... Sori vaan.
Piithän se arvata että tällä palstalla tulee pelkkää vittuilua. Ihmettelin vain kallista hintaa, tottakai mä sen maksan.
ap
Vuokranantaja tarkistaa tietysti itse vuokralaisen luottotiedot.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuokraamassa asuntoa. Tarkastan siis tulevan vuokralaisen luottotiedot. Onko olemassa muita paikkoja kuin omatieto.fi luottotietojen tarkastamiseen?
Siellä toisen luottotietojen tarkastus maksaa 21euroa :o
Onko vuokralainen tietoinen siitä, että vuokranantaja on noin konkassa ettei ole varaa edes normiluottotietotarkistukseen?
Kannattaako vuokralaisen tarkistaa vuokranantajan luottotiedot?
Ettei VAAN NYT ole näitä tapauksia, että vuokravakuus ei ole mennytkään sille sovitulle tilille vaan vuokranantaja on käyttänyt takuuvuokran omiin tarpeisiinsa ja sitten ollaan sormi suussa kun vuokralainen ilmoittaa muuttavansa pois, keksitään hädissään pokkana vuokralaisen aiheuttamia kulumia, ynnä muuta älytöntä.
Olkaa tarkkana asunnon vuokraajat.
Vaadi vuokralaista toimittamaan maksuhäiriörekisteriotteen.