Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi pieni rivaripiha - Miten olette sisustaneet?

Vierailija
01.01.2017 |

Meillä on rivarissa postimerkin kokoinen piha, noin 40 m2 + vähän terassia. Eli tosi pieni, mutta kuitenkin jotain. Piha on suorakaiteen muotoinen, pihan pidemmillä sivuilla on pensaat, ja lyhyellä sivulla (=talon seinällä) pieni terassi. Piha ei ole kovin aurinkoisella paikalla. Miten piha kannattaisi laittaa, jotta noin pienen pihan saisi mahdollisimman järkevästi käyttöön. Perheessä pari lasta, joten esim. hiekkalaatikko olisi kiva.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin ison terassin, niin että mahtuu pöytäryhmä ja grilli. Terassin/pation yhteyteen tekisin hiekkalaatikon, joko upottaisin sen terassiin tai liittäisin sen "kiinteästi" terassiin, toteutus käy helposti terassinlaajennuksen yhteydessä. 

Loppualueelle nurmikkoa, polku pihakivistä jos pihalta kuljetaan pois. Laittaisin myös minikasvihuoneen jonnekin tai vaihtoehtoisesti sellaisen puulaitaisen kasvatusalustan, johon voi jotain pientä laittaa kasvamaan.

Vierailija
2/4 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin ison terassin, niin että mahtuu pöytäryhmä ja grilli. Terassin/pation yhteyteen tekisin hiekkalaatikon, joko upottaisin sen terassiin tai liittäisin sen "kiinteästi" terassiin, toteutus käy helposti terassinlaajennuksen yhteydessä. 

Loppualueelle nurmikkoa, polku pihakivistä jos pihalta kuljetaan pois. Laittaisin myös minikasvihuoneen jonnekin tai vaihtoehtoisesti sellaisen puulaitaisen kasvatusalustan, johon voi jotain pientä laittaa kasvamaan.

Kiitos ideoista. Terassi on jo valmiiksi sen kokoinen, että siihen mahtuu grilli ja pöytäryhmä, joten sitä ei alkaa enää laajentamaan:) Hiekkalaatikkoa mietin heti terassiin kiinni pihan reunaan.

Kiitos minikasvihuoneideasta! En ollut tajunnut, että tuollaisia ihan pieniä ja matalia kasvihuoneita on nykyään olemassa. Sellainen tuohon mahtuisi ja sopisi hyvin, eikä olisi näköesteenä ikävästi tai haittaisi naapureita, joilla on molemmin puolin yhtä pienet pihat. Kasvatuslaatikko houkuttelisi myös, olisi kiva, että lapset voivat osallistua vaikka yrttien tai mansikoiden kasvattamiseen.

Polku olisi kivan näköinen, mutta mietin, että se kivet voivat olla hankalia, jos lapset tykkäävät pelata pihassa palloa tms. Eihän tuossa paljoa mahdu pelaamaan, mutta varsinkin pienempi vielä hyvinkin.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi nyt rivarin piha tekisin siitä kokonaan puuterassin. Jättäisin mukavasti aukkoa reunoille ja rajaamaan esim ruokailutilaa - näihin pikkupuita, köynnöksiä ja perennoja sekä ikivihreitä talvea varten. Muutama kaunis sammaloitunut kivenlohkare kasvien sekaan, ruukkuja kesäkukille, kuukausimansikalle ja tomaatille yms. pienille herkuille lapsia varten

HIekkalaatikon voisi kätevästi tosiaan upottaa terassiin.

Vierailija
4/4 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä ulostaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi