Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko narsistin kanssa naimisissa ja mitä teen?!

Vierailija
01.01.2017 |

Mies on aina ollut "vahva", aina oikeassa, kumonnut "vastapuolen" huutamalla niin että hänellä on aina viimeinen sana. Viimeiset kaksi vuotta olen kuullut olevani sairas, kipeä, kykenemätön huolehtimaan mistään, huono äiti, kaikella tavalla ihan p**ka. Mies jäi kesällä kiinni toistamiseen viestittelystä vieraan naisen kanssa minulle. Tämän jälkeen minusta tuli vainoharhainen kyttääjä hänen sanojensa mukaan, sairas asioiden suurentelija. Jutussa ei ollut kuulemma mitään, puhdasta kaveruutta ja keskustelua muuten vaan, josta minä "kilahdin" syyttä suotta ja olen sairas.

Pidän puhtaasta ja siististä kodista, pyykkään likaiset vaatteet pois ja sitähän riittää kolmen lapsen perheessä, käyn päiittäin suihkussa ja pesen kätenii likaisten töiden jälkeen ja muutenkin kuten normaalisti toimitaan samoin kotiin ulkoa tullessa jne. Tästä on tullut miehelle lyömäase, olen ylihygieenikko, neuroottinen ja sairas ihminen ja kun riitaa tulee niin mies alkaa jossain vaiheessa huutamaan ja ivaamaan pitäiskö mennä pesemään kädet ja pesemään sitä ja tätä.... Ottaa oikein ivallisen ilmeen kasvoilleen ja huutaa ja toistaa asiaa useaan otteeseen. Samoin itseäni puolustaessa milloin missäkin tilanteessa alkaa mies pyörittelemään silmiään, nauramaan äänekästä ivallista naurua ja hokemaan kuinka sairas ja kipeä ihminen sinä oletkaan...

Viime yönä sain herätä siihen, että mies tuli päissään keskellä yötä jalkapohjaani raapaisten herättämään minut ja huutamaan, että täällä kaverisi lapsi valvoo klo 3 yöllä. Pojat ovat teinejä ja heille oli annettu lupa uuden vuoden yönä valvoa klo 3 asti, mies itse tosin oli luvannut aiemmin poikien valvoa niin pitkään kuin haluavat. Minut joka tapauksessa herätettiin tuohon aikaan ja alettiin huutamaan asiasta, kulki sängyn vieressä edes takaisin ja haukkui ensin tästä ja sitten alkoi tulla ryöpyllä paljon muutakin ja lopuksi ivallista "menetkö nyt pesemään itsesi"?!-juttua. Pojat olivat toki hereillä ja kuulivat yläkertaan kaiken :( Koitin käydä poikien kanssa keskustelemassa asiasta ja toivottamassa hyvät yöt ja kehoittamaan laittamaan nukkumaan. Mutta on aivan hirveän paha mieli, ettei tänne uskalla ottaa enää yökyläkavereitakaan, koska miehen käytös on niin arvaamatonta.

Minusta alkaa todella tuntua, että olen sairas ja kipeä. Jospa se olenkin minä, joka toimii erikoisesti...? Mitä tässä pitäisi tehdä? Onko miehen käytös ok?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet persoonallisuushäiriöisen kanssa. Eroa vielä kun pystyt, hän tuhoaa ensin itsetuntosi ja sitten sinut.

Vierailija
2/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä pois vaan. Huomaat pian kuinka itsetuntosi palautuu kohisten takaisin kun pääset eroon hänestä. Been there done that, paras päätös ikinä ja sen verran on haukkumiset ja kontrollointi vielä muistissa, että sinkkuna pysyn vielä pitkään enemmän kuin mielellään.

Vierailija
4/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu ukko. Jätä se ennen kuin itsekin tulet hulluksi.

Vierailija
5/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.... Kai siitä miehestäkin löytyisi jotain pikku pikku juttuja, joista huomauttaa???

Rupee nainen ottamaan b- vitamiinia ja pidä itsesi vireänä, jotta pystyt antamaan takaisin.

Älä ole tuollainen nynny.

Sanavalmis pitää olla, kai sinäkin osaat olla ivallinen???

Vierailija
6/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi ja alkoholismi ovat samasta lähteestä. Tuollainen ei parane, vaan huononee. Miten lapset suhtautuisivat eroon? Miehesi ei ole hyvä miehen malli, kun näkevät että naista voi kohdella huonosti. Ei hyvä.

Vierailija
7/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan satavarmaa, että mies on narsisti. Narsistisia piirteitä kyllä on, ja hieno kyky kääntää itseen kohdistuva kritiikki hyökkäykseksi. Mutta onko tuo koskaan osannut teeskennelläkään rakastettavaa normaaliutta? Sitooko sinut suhteeseen epärehellisesti, koska tietää ettei pystyisi sinua pitämään rehellisesti toimimalla? Jos on ollut perinteinen avoimesti kusipää aina, niin itsetuntoa on ainakin sen verran, ettei tarvitse juurikaan teeskennellä.

Oma mies on perinyt isältään hyvin samansuuntaisen käytöskaavan kuin omasi. Pitää itseään naiivina ja helppona ihmisenä, pehmeänäkin. Ei edelleenkään juuri kykene ymmärtämään omaa osuuttaan minun reaktioihini, johtivat ne sitten riitaan tai eivät. Ivallinen naureskelija, herkkänahkainen, koko ajan vaanimassa vikaa toisessa. Eli oikeastaan hyvin pelottava ihminen. Hänessä tämä käytös on hilliintynyt ja alkanut vaihtua arvostukseen ja ihailuun, koska olen vielä häntäkin vahvempi, sitkeä ihminen jolla on tieto ja sanavalmius puolellaan. Ja minulla on kova motivaatio taistella omasta tilastani suhteessa. Aikansa hän kuvitteli, että naisellinen itku ja loukkaantuvaisuus ovat heikkouden merkki, mutta osoitin toisin. Mutta todella rankkaa se on ollut.

Vierailija
8/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jäis miettimään onko mies narsisti vai mikä. MItä merkitystä sillä oikeastaan on? Tuo käytös on jotain todella törkeää, en jäis kuuntelemaan.

Vierailija
9/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hän käyttää henkistä väkivaltaa.

Mitä teet? No, mieti, minkälaista elämää haluat elää.

Vierailija
10/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä pois vaan. Huomaat pian kuinka itsetuntosi palautuu kohisten takaisin kun pääset eroon hänestä. Been there done that, paras päätös ikinä ja sen verran on haukkumiset ja kontrollointi vielä muistissa, että sinkkuna pysyn vielä pitkään enemmän kuin mielellään.

Vai palautuu itsetunto kohisten? Voipi olla ettei palaudu kunnolla koskaan, jos ei saa käyttöön kunnon työkäluja.

Ap on totaalisen nujerrettu jo, siitä suosta on vaikeaa päästä pinnalle.

Mutta ehdottomasti ap:n pitää harkita vakavasti eroa, en näe mitään syytä olla tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
11/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai palautuu itsetunto kohisten? Voipi olla ettei palaudu kunnolla koskaan, jos ei saa käyttöön kunnon työkäluja.

Ap on totaalisen nujerrettu jo, siitä suosta on vaikeaa päästä pinnalle.

Mutta ehdottomasti ap:n pitää harkita vakavasti eroa, en näe mitään syytä olla tuollaisen ihmisen kanssa.

Ei hän minun nähdäkseni ole kokonaan nujerrettu, koska ymmärtää, että tuo ei ole normaalia käytöstä eikä selvästikkään halua tyytyä kohtaloonsa. Sen sijaan näen, että häneltä löytyy sinnikkyyttä ja vahvuutta, että jaksaa pyytää edes täällä apua, purkaa tuntoaan. Viestistä välittyy että hän vasta viimeaikoina on taipuvaisempi siihen suuntaan ajatuksissaan että on sairas ja ennen kun hän siihen ajatukseen luottaa, hän tukeutuu muihin. Kyllä mä uskoisin, että Ap tuntee huomattavaa vapauden tunnetta ja kiitollisuutta miehestä eroon päästyään. Hänen itsetuntonsa nousee siinä samalla, kun hänen ei tarvitse olla varpaillaan ja peloissaan jatkuvasti ja kun huomaa, että pärjää lasten kanssa yksinkin. Hän tarvitsee vain yhden hyvän ystävän joka kertoo hänelle monesti, että on arvokas ihminen eikä hänen todellakaan tarvitse sietää miehestä tuollaisia puolia. Eikä ole väliä mitä muut ajattelevat, siitä se lähtee!

Vierailija
12/29 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla mies lähtee pian itse.

Vierailija
13/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteistanne, olen samalla linjalla suurimman osan kanssa. Lisää mielipiteitä otan mielelläni vastaan.

Vierailija
14/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh.... Kai siitä miehestäkin löytyisi jotain pikku pikku juttuja, joista huomauttaa???

Rupee nainen ottamaan b- vitamiinia ja pidä itsesi vireänä, jotta pystyt antamaan takaisin.

Älä ole tuollainen nynny.

Sanavalmis pitää olla, kai sinäkin osaat olla ivallinen???

Sinustako parisuhde on jokin nyrkkeilykehä, jossa väistellään osumia ja suunnitellaan vastahyökkäystä?

Vierailija
15/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen kertomuksen perusteella tietysti lopullista tuomiota rohkea jakaa, mutta pahalta kuulostaa. Läheltä seurasin vastaavaa, joka kesti ja paheni vuosien ajan. Lopulta ennen romahdusta, nainen sai pantua miehen ulos. En olisi koskaan uskonut, että tämä piina olisi  kestänyt niin monta vuotta, koska nainen on vahva, itsenäinen ja fiksu. Mutta narsisti saa aina ensin rakastumaan eikä siitä haluaisi päästää irti. Koska kukaan ei ole läpeensä paha tai huono. Mutta niihin toisen hyviin ominaisuuksian takertuminen on kohtalokkaan paha virhe!

Vierailija
16/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kuulostaa minun elämältäni vielä kaksi vuotta sitten. Niin tuttua kaikki, jopa tuo herättäminen ja vähät välittäminen vaikka lasten kaverit oli kuulemassa.

Minä lähdin. Elämäni paras päätös, vaikka olenkin joutunut osaksi luopumaan esikoisesta joka haluaa asua vain yhdesdä paikassa, vanhassa kodissa eli isällään ja pari yötä viikossa vain minulla. Kärsin siitä joka päivä, mutta en siltikään voinut jäädä siihen helvettiin.

Kehotan eroamaan, hän tuhoaa sinut muuten.

Vierailija
17/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihmiset eroavat paljon pienemmistä syistä kuin tuo kuvaamasi järkyttävä kiusaaminen. Et tarvitse ns syytä, riittää, että haluat rakentaa erilaisen elämän tästä eteenpäin, katsella maailmaa sinkkuna, seistä omilla jaloilla jne. Mutta eroa varovasti niin, että valmistelet sen salaa, koska eron hetki on se, jossa tuollaiset hullut muuttuvat väkivaltaisiksi vaikkeivat olisi olleet ennen. Saat neuvoja ja tukea soittamalla Naisten Linjalle.

Vierailija
18/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
19/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko miehen käytös ok?"

Kyllä on. Parisuhteessa tärkeintä ei ole sinä itse, vaan parisuhde ja se, että sinulla on paha ja riittämätön mieli. Riittämättömyyden tunne kuuluu hyvään parisuhteeseen ja tärkeintä on, että se vahvempi osapuoli sanelee miten asiat menevät. On absurdia ajatella, että parisuhteessa tuntisi olevansa tasavertainen ja varustettu hyvällä itsetunnolla. Nämä ovat naisille työnnettyjä Sinkkuelämää -faktoja eivätkä ollenkaan verrattavissa oikeaan elämään.

Paras parisuhde syntyy siten, että toinen ottaa kasvattajan roolin. Esimerkiksi mies voi kokea olevansa naisen isällinen hahmo, joka kasvattaa, ohjaa ja opastaa last..vaimoaan parisuhteen läpi. Näin nainen oppii pois neurooseistaan, pihtauksistaan, huonosti tehdyistä kotitöistä tai jopa uskomattomista vaatimuksista siitä, että myös miehen pitäisi tehdä kotitöitä tai osallistua naisen rinnalla lasten kasvattamiseen.

Kunnon isä ja aviomies kyllä näyttää lapsille kenellä on auktoriteetti ja päättäväisesti vie sitä jatkuvasti vaimoltaan pois. Jos näin ei tehdä, on mies miehetön ja nainen lähtee jonkun toisen matkaan tai alkaa pihtaamaan. Tämä vaatii mieheltä hieman lisää työtä nöyryyttää, kouluttaa ja opastaa naista paremmaksi naiseksi, jos tähän pisteeseen on päästy. Miehen on mahdollista saada miehisyys takaisin, viimekädessä esimerkiksi pahoinpitelemällä naisen.

Eli vastaus kysymykseesi lyhykäisyydessään on, että miehesi toimii esimerkillisesti! Jos koet jatkuvasti huonoa oloa ja joudut kysymään toimiiko miehesi oikein, on mies onnistunut parisuhteen symbioosin muodostamisessa. Onneksi olkoon, miehesi on harvinainen helmi, älä vaan laske hänestä irti! Voit itse korostaa asemaasi katsomalla miehen ohi tai jalkoihin, kun mies puhuttelee sinulle. Nosta hartioitasi ylös ja risti kätesi rinnallesi. Puhu hiljaa ja epäselväsi, muista usein pyydellä anteeksi!

Vierailija
20/29 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä, onko mies narsisti vai ei. Joka tapauksessa kohtelee sua todella huonosti. Ei tuollaista käytöstä katsota kertaakaan läpi sormien. Ikinä. Keneltäkään. Mikä siinä on, että omalta puolisolta, jonka pitäisi rakastaa eniten, huolehtia parhaiten, olla ihanin, otetaan paskaa niskaan ja mietitään, mikä itsessä on vikana?

Eroa. Heti. Ei ole oikeasti mitään muuta vaihtoehtoa, jos aiot olla vielä joskus onnellinen.