Lue keskustelun säännöt.
ehkäisy?
14.03.2006 |
eli voisiko asioista enemmän tietävät listata mulle avuksi hyvät ja huonot puolet kierukasta ja pillereistä...vauva nyt kohta 3kk ja eilen alko ekat menkat...lääkäri ei suositellu pillereitä imetyksen takia...imetän osittain,enemmän menee kuitenki korviketta ku rintaa.mutta en kyllä olisi kovin halukas ottamaan mittän vekottimia sisällekkään...kondomia ei haluta käyttää...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
esikoisen syntymän jälkeen. Olin ennen ekaa raskautta käyttänyt yhdistelmäpillereitä reilusti yli kymmenen vuotta, joten pillerit olivat minullle luonnollinen tapa jatkaa ehkäisyä synnytyksen jälkeenkin. Samalla, kun vielä arvelimme tekevämme toisen lapsen suhteellisen pienellä aikavälillä, en halunnut mitään pitkäkestoista " ehkäisyhökötystä" sisuskaluihini.
Minipillerit ovat matalahormonisempia kuin yhdistelmät ja niitä voi käyttää myös imetyksen aikana. Muistaakseni merkki oli Cerazette tai jotain sinnepäin. Minipillereissä oli se huono puoli, että niitä syötiin koko ajan, ilman sitä viikon taukoa, jolloin menkat tulivat, joten ainakin mulla kierto oli välillä vähän epäsäännöllisempää kuin yhdistelmäpillereiden aikana. Muita sivuvaikutuksia ei ollut. Tästä epäsäännöllisyydestä johtuen vaihdoin heti imetyksen loputtua jälleen takaisin yhdistelmäpillereihin.
Odotan toista lasta syntyväksi ihan näillä viikoilla, ja koska iästäni (olen reilusti yli 30v.) ja hiukan välillä kohoilleesta verenpaineestani johtuen en enää tämän raskauden jälkeen luultavasti voi käyttää hormonivalmisteita, olen itsekin vähän ulalla, millä keinoilla synnytyksen jälkeen ehkäisyä jatketaan.
Mutta näin meillä... toivottavasti tästä oli jotakin apua!