Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porvoon sairaalan amme

14.03.2006 |

onko ps:ssa 1 amme? hirvee hinku ois kokeilla mut sit taas ottaa päähän jos on jo varattu..ovatko te kaikki halukkaat päässet ammeeseen? onko se amme-huone viihtyisä?

my_selene ja neiti rv 29+1 (kolmas synnytys tulossa ja ei oo tullu kokeiltuu)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnin aikana esiteltiin myös ammehuone. Mulle jäi se mielikuva, että se oli ainoa amme, mutta voin olla väärässäkin.

Huone ei nyt mitenkään hirveän viihtyisä ollut... siis sellainen tavallinen sairaalahuone kaikkine laitteineen ja vempaimineen, keskellä vihreä, syvä amme. Sanoivat, että isäkin saa mennä mukaan ammeeseen, jos on uikkarit mukana, joten se ainakin kannattaa pitää mielessä.

Ekassa synnytyksessä en saanut mennä ammeeseen, koska verenpaineeni oli vähän korkealla ja lämmin vesi kuulemma vielä sitä helposti nostaa. Toisen lapsen syntymä on jo lähellä, laskettu aika jo parin viikon kuluttua, joten katsotaan, miten tässä synnytyksessä käy!

Vierailija
2/9 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea synnytykseen ja kiitti vastauksesta. ite kävin tutustumiskäynnillä vuonna 2002 joten ei oo pahemmin muistissa, varmaan vois mennä uudelleen vaikka paikka muuten tuttu. =)

m_s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ymmärtääkseni pienempi amme, johon ei voi synnyttää.

Se varsinainen amme on ihan iso ja hyvä. Amme on tarpeeksi syvä, siellä kyykyssä ollessakin saa oltua ihan hyvin veden alla. Allashuone on tosiaan pieni ja yksinkertainen, alkuun minustakin näytti karulta. Kuitenkin käytössä minusta tuntui ihanalta se pienuus, siellä oli jotenkin ihan oma maailmansa, vesi ja minä eikä mitään ylimääräistä :) Musiikkiakin sinne saatiin. (oli omiakin levyjä mukana, muttei niitä siinä vaiheessa jaksanut kaivaa vaan kuunneltiin sitä mitä sattui olemaan, mukavaa rauhoittavaa musiikkia olikin)

On tietysti tuurista kiinni, pääseekö ammeeseen. Synnytysosasto ei kuitenkaan ole kovin ruuhkainen, joten aika hyvä todennäköisyys päästä :) Minä ainakin heti tultuani ilmoitin olevani kiinnostunut ammeesta, mutta sainkin odotella sinne pääsyä seuraavaan päivään asti... Oleilin ammeessa kaikkiaan yli kolme tuntia ja poika syntyi veteen. Porvoossahan hoidetaan varmaan eniten vesisynnytyksiä Suomessa suhteessa synnyttäjien määrään, joten siellä on myös ammattitaitoa siihen.

Vierailija
4/9 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yks kysymys..

mulle alastomuus hieman arka paikka ja mietin et saako sinne ottaa mukaan bikini-yläosa?

nyt varmaan kaikki nauraa et ihan kuin siinä touhussa ehtii miettiä kenen tissit kelluu ja missä mut yritän nyt vaan tehä asiat helpoks mulle että synnytyksestä tulee niin hyvä kokemus kuin mahollista. niin saako bikinit ottaa mukaan vai onko se liian ei-hygieenistä?

my_selene ja neiti rv 29+1

Vierailija
5/9 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä synnyttäminen!

perhevalmennuksessa meille sanotiin että kaikki kätilöt ei kuitenkaan hoida ammesynnytyksiä, avausvaiheen saa kaikkien kanssa olla ammeessa mutta ei välttämättä synnyttää.

muakin toi alastomuss hieman tekee pahaa, en haluaisi kokonaan ilman vaatteita siellä vedessä olla. just bikinyläosaa oon miettiny mutta sekin tuntuu tyhmältä...

onko joku lähiaikoina menossa sinne synnyttää?

me mennään toivon mukaan kk sisällä!

Vierailija
6/9 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ite uskoisin et saa synnyttää ammessa bikineissä. aloin vain miettiä sitä hygienia osaa mut miks ei. se vesihän vaihdetaan luonnollisesti. toivon kovasti että pääsen sinne. näin keväällä voi olla hieman ruuhkaa. ite mietin kovasti jos mentäis vielä tutustumiskäynnille vaikka kaks kertaa jo olen synnyttäny. hieman mua mietyttää asioita siellä kuitenkin ja samalla on hyvä mahollisuus kysyä kätilöltä muitakin juttuja. neuvolasta ajattelin nyt ensin kysyy siitä ammesta katotaan mitä ne sanoo.

onnea sullekin m@nd@lle synnytykseen!

m_s ja M rv 29+1

Vierailija
7/9 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran isäkin saa uimahousuissa mennä sinne altaaseen, niin ei kai sille äidin omien bikinien käytölle ole mitään estettä. Luulisin, että kätilöt ovat kuulleet ja nähneet kummempaakin oman työuransa aikana. ;-)

Tuli vielä mieleen, että ihan muiden tutustumiskäynnillä olevien vuoksi voisi olla ihan kiva, että menisit mukaan sinne samaan ryhmään. Meillä ainakin oli niin, että kaikki muut olivat ensisynnyttäjiä eivätkä hirveästi osanneet kysyä kätilöltä mitään... kuuntelivat vain jännittyneinä. Meillä varsinkin mies kyseli kaikkea (vähän liikaakin), mutta niistä kysymyksistä kyllä saattoi olla muillekin synnyttäjille apua. Lisäksi Porvoon sairaalassa on otettu toisena Suomessa käyttöön uudet sikiöseurantalaitteet (huippumodernit), joten varmaan kätilöillä olisi jotain uuttakin kerrottavaa myös sinulle!

Kiitos tsempeistä, kyllä se h-hetki uudelleensynnyttäjääkin vielä jännittää, vaikka kuvittelee konkari jo olevansakin.

Vierailija
8/9 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta!

olen hieman miettiny sitä että oikeesti mentäis sinne tutustumiskäynnille kun miehellä tää on eka, mulle siis kolmas. vaikka se sanoo että kyl se sit löytää paikat kun on tosi-kyseessä niin ois ihan kiva käydä kattomaan kun on varmaan jotain muuttunu 3v sisällä. viimeks jäi niin paljon kysymättä ja synnytykset meni multa aika lailla ohi, ensin vahva lääkitys ja toisessa olin muuten vaan pihalla. pitää kysyy neuvolasta ens kerran. kyllä sinne ois kiva mennä. =)

m_s ja tytöt

Vierailija
9/9 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaan äitiyspoliklinikan numeroon, olet sen ehkä jo saanutkin neuvolasta. Tutustumiskäynti sovitaan suoraan äippäpolin kautta. Muistaakseni meillä kierros oli perjantaina klo 14 ja kesti noin tunnin. Saattoi olla, että kierroksia oli myös ti tai ke tuohon samaan aikaan.