Miksi miestä voi pyytää ajamaan partaa
Mutta sitten suhtaudutaan paljon negatiivisemmin jos mies pyytää naista ajamaan posliiniksi?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Parta/sänki raapii reisiä.
Suuseksiä on miellekkäämpää antaa kun ei saa karvoja suuhun
AP
Varmaan koska se voi vaikuttaa pussailuun/suuseksiin ja raapia ikävästi sitä karvattomampaa osapuolta. Ja aika moni mies haluaa että pussailu jatkuu, ja saattaa siksikin kuunnella naisen toivetta. Eri asia tietysti silloin jos on kyse vain ulkonäköseikoista, silloin asia onkin paljon mutkikkaampi. Moni nainen käskee miestänsä myös parturiin, vaikkei itse ottaisi vastaan miehen mielipiteitä omista hiuksista. Tässä on ilmeisesti takana ajatus, että naisella on (muka) aina enemmän silmää ja tyylitajua ja hän osaa siksi neuvoa miten miehenkin kannattaisi toimia. Joskus se tietysti voi olla tottakin, eikä läheskään kaikkia miehiä niin kiinnosta hiukset tai parrat tai itsensä ilmaisu niiden avulla.
Mitäs ap tästä sanot? Olen vuosia pyytänyt miestä kasvattamaan parran (en tietenkään nalkuta asiasta päivittäin, mutta mies tietää kyllä että tykkään parrasta), mutta hän ajaa koska haluaa itse niin ja siihen hänellä on tietysti oikeus, koska kumpikin päättää omasta karvoituksestaan itse.
Parranajo harvoin aiheuttaa kutinaa. Ja jos aiheuttaa on kutina hyvin erilaista, jos sitä esiintyy leuassa verrattuna intiimialueeseen. Parranajo ei myöskään lisää riskiä erilaisiin tulehduksiin esim. hiivat ym. joillain naisilla. Ja samat kutinajutut sen karvojen takaisin kasvamisen kanssa.
Nämä siis eroja näiden paikkojen välillä karvanpoiston suhteen ja saattavat vaikuttaa miksi toista pidetään harmittomampana, kuin toista. Omasta mielestäni kyllä pyytää saa, mutta suostuminen on sitten jokaisen omassa harkinnassa.
Han kirjoitti:
Parranajo harvoin aiheuttaa kutinaa. Ja jos aiheuttaa on kutina hyvin erilaista, jos sitä esiintyy leuassa verrattuna intiimialueeseen. Parranajo ei myöskään lisää riskiä erilaisiin tulehduksiin esim. hiivat ym. joillain naisilla. Ja samat kutinajutut sen karvojen takaisin kasvamisen kanssa.
Nämä siis eroja näiden paikkojen välillä karvanpoiston suhteen ja saattavat vaikuttaa miksi toista pidetään harmittomampana, kuin toista. Omasta mielestäni kyllä pyytää saa, mutta suostuminen on sitten jokaisen omassa harkinnassa.
Olen itse huvikseni kokeillut ajaa itseni posliiniksi, eikä siihen tullut erityistä kutinaa kun hoiti sen aftershave-voiteella jälkeenpäin samalla tavalla kun parranajon jälkeen. Alkoi kutista silloin kun kasvoi takaisin, nutta samoin tapahtui oman partani kanssa kun sitä kasvatin.
Ei ole ok pyytää miestä ajamaan partaansa yhtään sen enempää kuin pyytää ketään sheivaamaan häpykarvojaan. Mistä keksit että olisi?
Vierailija kirjoitti:
Han kirjoitti:
Olen itse huvikseni kokeillut ajaa itseni posliiniksi, eikä siihen tullut erityistä kutinaa kun hoiti sen aftershave-voiteella jälkeenpäin samalla tavalla kun parranajon jälkeen. Alkoi kutista silloin kun kasvoi takaisin, nutta samoin tapahtui oman partani kanssa kun sitä kasvatin.
Miehen iho on paksumpi ja karkeampi kuin naisen. Syy: testosteroni.
Jokaiselle on karvat ihan ona ja henkilökohtainen asia joista saa päättää itse eikä kumppanilla ole asiaan sanomista.
En minä ainakaan pyydä. Mies hoitaa karvansa ihan just miten itse tahtoo.