Onko kukaan tullut raskaaksi hormonikierukasta huolimatta?
Kaikki raskauden oireet ja pitäis testata mutta kun ei uskalla.
Kommentit (20)
No ei vaan, toissa päivänä syntyi viimeisin tietämäni kierukkavauva =)
Mulla on hormonikierukka, olen nyt kolme kertaa testannut negan kierron samassa vaiheessa, kun " raskaus" oireet ovat olleet niin selvät.. Ja testaamisesta parin viikon päästä tulevat menkat (päivän pientä tiputtelua) eli mulla ilmeisesti kyse ovulaatiosta ja menkkaoireista..
Ja lapseni kummi odottaa myös nyt kierukka vauvaa, ettei se kovin harvinaista taidan enää olla. Testaamaan siis vaan.
kaksi eri asiaa! Jos hormonikierukan kanssa tulee raskaaksi ja kierukka on ollut koko alkuraskauden ajan paikallaan, suosittelevat (lue vaativat) lääkärit raskauden keskeytystä. Joten kyllä minuakin pelottaisi testata!
Itse tiedän jokusen kuparikierukkavauvan, mutta hormonkierukkavauvoja ei ainakaan vielä ole lähipiirissä.
t. yksi, jolla hormonikierukka ja lapsiluku täynnä...
Eikäsen kierukan kanssa tulla raskaaksi, joskus se vaan on pois paikoiltaan ja sitten voi tulla raskaaksi. Varmasti pelottaa testata!
Vierailija:
kaksi eri asiaa! Jos hormonikierukan kanssa tulee raskaaksi ja kierukka on ollut koko alkuraskauden ajan paikallaan, suosittelevat (lue vaativat) lääkärit raskauden keskeytystä. Joten kyllä minuakin pelottaisi testata!
Sanoivat, että keltarauhashormonimäärä on niin pieni, ettei haittaa vauvalle! Kierukka kyllä pitää välittömästi poistaa (30% riski keskenmenolle). Raskauteni osoittautui myöhemmin kohdunulkoiseksi, jota ei hormonikierukka aiheuta eli oli vain huono tuuri.
Ja kierukka on ollut ihan tukevasti oikealla paikallaan. Kävin 3kk:n kuluttua asentamisesta tarkastuksessa ja kaikki ok. Raskauden selvittyä pienellä laskutoimituksella todettiin, että olin tarkastuksessa jo raskaana, viikkoja noin 9.
Ja vauvassa ei ollut mitään vikaa, täydellinen ja terve neiti!
T:9, joka siis tuli hormonikierukasta huolimatta raskaaksi.
ps. neuvolassa täti siis soitti Tyksiin että mitä tehdään ja olivat sanoneet noin. Kierukka pitää poistaa HETI, koska keskenmenon riski kasvaa viikolla 20, jollon on paljon surkeampi saada keskenmeno, mutta keltarauhashormoni EI aiheuta epämuodostumia! Se on niin vähäistä!
ihmisillä sekasin. Tavallinen kierukkahan on epäluotettava, tiedän jo kolme ihmistä omasta tuttavapiiristäni jotka ovat tulleet raskaaksi kierukasta huolimatta. Sen sijaan EN OLE ikinä kuullut kenenkään tulleen raskaaksi jolla hormonikierukka on. Toki niitäkin voi olla, mutta hyvin harvassa varmaan on se porukka.
Eri asia on, jos kierukka on pois paikoiltaan.
oli turvoksissa. Tehtiin labrassa raskaustesti ja se oli nega. lääkäri tutki ja ei keksinyt muuta selitystä, kun että kierukka alkoi vaan vedellä viimeisiään ja antoi jotenkin epäsäännöllisimpiä hormooniannoksia.(?)
Niin ja tuon neljän vuoden aikana minulla ei ollut muuten mitään ongelmia hormoonikierukasta.
Kierukka otettiin pois ja seuraavassa kuussa olinkin sitten raskaana.:)
Luuletko, ettei kierukanvalmistajat anna varmuuden vuoksi-ohjeita, jotta niitä ei voida syyttää mistään!
Jossain olen kuullut verrattavan hormoonikierukkaa (oikein asennettuna) ehkäisy teholtaan melkein sterilisaatioon.
Kuparikierukka on sitten ihan eri juttu.
Ei siis ole tullut raskaaksi hormonikierukan kanssa!Kohdunulkopuolinen ei ole oikea raskaus!Siitä ei synny vauvaa.
Vierailija:
Jossain olen kuullut verrattavan hormoonikierukkaa (oikein asennettuna) ehkäisy teholtaan melkein sterilisaatioon.Kuparikierukka on sitten ihan eri juttu.
Mutta neuvolatäti taasen sanoi, kun soitti Tyksiin, että siellä oli juuri ollut vastaava tapaus = hormonikierukasta huolimatta raskaaksi, siis.
Vierailija:
Ei siis ole tullut raskaaksi hormonikierukan kanssa!Kohdunulkopuolinen ei ole oikea raskaus!Siitä ei synny vauvaa.
Kävi siis huono tuuri huonon tuurin päälle!
ja eihän se ihan mahdottoman harvinaista ole, tiedän toisenkin tapauksen. Joten ei auta sun kuin testata...