Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HR-alalla työskentelevät!

Vierailija
30.12.2016 |

Hei kaikki, joilla on työpaikka, jonka miellätte henkilöstöalan työpaikaksi. Kaipaisin kokemuksia ja tietoa työmahdollisuuksista. Olen uudelleenkouluttautumista harkitseva kolmekymppinen humanisti. Kävin opintopsykologin haastattelussa ja yksi esiin noussut mahdollisesti minulle soveltuva ala oli HR-ala.

Olisi kiva jos jaksaisitte vastata esimerkiksi näihin kysymyksiin :
1. Mikä on työnimikkeesi?
2. Mikä on koulutuksesi?
3. Mitä työtehtäviisi kuuluu konkreettisesti?
4. Mitä hyvää ja huonoa työssäsi on?
5. Paljonko on bruttopalkkasi ja onko se mielestäsi sopiva työsi vaativuuteen nähden?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaaja hk:la

Vierailija
2/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä että töitä on ollut nykyiselläkin tutkinnolla, mutta olen kyllästynyt järjestöihin ja apurahaprojekteihin ja toivoisin hieman parempaa palkkatasoa. Tämän takia mietin jatkokouluttautumista ja alan vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa ihmeessä HR-ihmiset, muakin kiinnostaa! 

t, alan vaihtoa harkitseva aineenope 

Vierailija
4/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ope!

Minkä takia harkitset alan vaihtoa ja osaatko sanoa, miksi juuri HR kiinnostaa? Mulle psykologi suositteli henkilöstöpuolen hommien lisäksi juuri opetustehtäviä. Tämän vuoksi kokemuksesi kiinnostavat kovasti ja olisi kiva jos jaksaisit vastata :)

T:Ap

Vierailija
5/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin alaa 30-vuotiaana ja kouluttauduin amk:ssa liiketalouden tradenomiksi suuntautumisena HR & johtaminen. Palkallista työharjoittelupaikkaa on äärimmäisen vaikea löytää, omani löysin sattumalta kesätyöni kautta. Esim. tämänkaltainen toiminta on ihan yleistä: http://nayta.monster.fi/getJob.aspx?jobid=178131212&WT.mc_n=ILT_TXI_P100

Vakkaripaikan löytäminen on sitten astetta vaikeampaa ilman alan kokemusta. Yhteen hakemaani HR-assaripaikkaan oli 250 muutakin hakijaa... Tällä hetkellä etsin töitä, joten muihin kysymyksiisi en pysty vastaamaan. Hakemani paikkojen palkka on vaihdellut 2200-2600 €/ kk (ilman alan kokemusta).

Harjoittelussa pääsin mm. suunnittelemaan HR-prosesseja, tekemään työtodistuksia, käsittelemään työhyvinvointitutkimuksen tuloksia ja käsittelemään henkilöstötiedostoja. Erittäin tärkeä osa nykypäivän HR-työtä ovat erilaiset tietojärjestelmät ja niiden hallitseminen. Järjestelmiä käytetään päivittäistyöskentelyn (esim. työajanseuranta, palkanmaksu, työsuhdeasiat) lisäksi myös suunnittelu- ja kehittämistyössä sekä raportoinnissa.

HR-työ ei aina ole myöskään mukavaa - valitettavasti nykyisin työntekijöiden hyvinvointi on laskenut ja esimerkiksi yt-neuvottelut ja niiden aiheuttama katkeruus usein kaatuvat HR-osaston niskaan. Mutta alalla on myös paljon hyviä puolia - ihmisten työelämän parantaminen on oma kutsumukseni enkä ole koskaan päätöstäni vaihtaa alaa katunut.

Vierailija
6/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää vielä että töitä on ollut nykyiselläkin tutkinnolla, mutta olen kyllästynyt järjestöihin ja apurahaprojekteihin ja toivoisin hieman parempaa palkkatasoa. Tämän takia mietin jatkokouluttautumista ja alan vaihtoa.

Raharaharaha. Siinä ainoa arvo akateemisilla nuorilla naisilla.

Vierailija
7/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi ja "simpsakka luonne". Ärsyttää aina nämä tapaukset.

Vierailija
8/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilöstöjohtaja. Opiskelin johtamista ja lakia ja molemmista maisteritutkinnot. Palkka on vaihdellut 10 ja 18 KEUR välillä yrityksestä riippuen (monikansallinen konserni).

Tykkään työstäni mutta päivät ovat pitkiä (12-14 h normaalisti) ja matkustan paljon. Päätökset vaativat usein valtavasti tiedonkeruuta, analyyseja, puhelinkokouksia ja palavereita ettei tule huteja. Toisaalta taas pystyn vaikuttamaan yrityksen strategiaan ja ihmisten työhyvinvointiin ja saan tehdä töitä monikulttuurisessa ympäristössä ja oppia koko ajan uutta.

Henkilöstöpuolelta löytyy monenlaista työtä rekrytoinneista koulutukseen, lakipuoleen tai kompensaatioasioiden osaamiseen.

Työ ei sovi henkilölle joka on valtavan herkkä, ei halua esiintyä tai tehdä vaikeita päätöksiä. Vaikka olisi ollut pitkään alalla niin yt:t tulevat takuulla ikävällä tavalla mieleen yöllä.

Vierailija
9/9 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ope!

Minkä takia harkitset alan vaihtoa ja osaatko sanoa, miksi juuri HR kiinnostaa? Mulle psykologi suositteli henkilöstöpuolen hommien lisäksi juuri opetustehtäviä. Tämän vuoksi kokemuksesi kiinnostavat kovasti ja olisi kiva jos jaksaisit vastata :)

T:Ap

Huvittavaa että joku kysyy miksi opettaja harkitsee alan vaihtoa :D asutko pussissa, etkö ole ollenkaan seurannut opettajan työn raadollisuudesta kertovaa keskustelua tämän syksyn aikana?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä